Beantwoord

UDM aansluiten op Zyxel T-54

  • 25 October 2022
  • 6 reacties
  • 334 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik een T-Mobile thuis modem Zyxel T-54. De installatie is goed gegaan en het modem werkt. Hierbij heb ik ook mijn UDM Pro overgeprikt van mijn oude KPN modem naar het T-Mobile modem. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de UDM weer werkend te krijgen.

Ik zie dat de UDM een IP krijgt van het modem (192.168.1.237). En daarna zie ik het IP ook terug komen in de security log van het modem, onder attacks.

attack kernel: PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth0.6 MAC=d4:4d:f3:bf:ce:60:74:ac:b9:34:df:a8:08:00 SRC=192.168.1.237 DST=54.171.127.192 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=63 ID=1735 DF PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=889 SEQ=2

In de UDM heb ik geprobeerd internet in te stellen als Manual+UPnP en op automatic. Af en toe zie ik dat de UDM het modem ziet en dan toont deze "T-Mobile” als naam bij internet. Ik kan niet vinden wat de goede settings hier zouden moeten zijn, de helpdesk weet dit ook niet.

Voor nu heb ik de UDM gewoon in het LAN zitten van de modem, omdat dit mij het eenvoudigste leek (zo zat het bij KPN ook). Mocht het echter eenvoudiger zijn om bv de Zyxcel te by-passen dan hoor ik dit ook graag.

Heeft één van jullie misschien een idee?

 

Thanks!

icon

Beste antwoord door TechRacing93 28 October 2022, 06:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @denxorz 

Kan je de UDM Pro eens aansluiten op de internetkabel die vanaf de mediaconverter komt en in de interface het volgende instellen?

Het kan hierna nodig zijn om de mediaconverter voor even van het stroom te halen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @denxorz,

Welkom op de Community!

In welke range geeft de UDM ip-adressen uit? Als dat in de 192.168.1.x-range is, moet je in de UDM (of in de Zyxel) een andere range kiezen. Deze kunnen niet hetzelfde zijn. KPN-modems zitten volgens mij in de 192.168.2.x-range. Vandaar dat het daar wel werkte.

Maar je kunt de Zyxel er ook helemaal tussenuit laten. Zie daarvoor het antwoord van @Waqqas hierboven.

Hallo @denxorz 

Kan je de UDM Pro eens aansluiten op de internetkabel die vanaf de mediaconverter komt en in de interface het volgende instellen?

Het kan hierna nodig zijn om de mediaconverter voor even van het stroom te halen.

 

Hallo @Waqqas ,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de modem er tussen uitgehaald en de settings overgenomen. Ik moest inderdaad even de mediaconverter restarten. Alles werkt goed ook de tv. Ik laat deze opstelling zo staan, dan spaar ik ook weer 1 apparaat uit. Bedankt!

 

Gebeurt het vaker dat het zyxel modem onterrecht dingen blokeerd?

 

Groeten, Dennis

Hoi @denxorz,

Welkom op de Community!

In welke range geeft de UDM ip-adressen uit? Als dat in de 192.168.1.x-range is, moet je in de UDM (of in de Zyxel) een andere range kiezen. Deze kunnen niet hetzelfde zijn. KPN-modems zitten volgens mij in de 192.168.2.x-range. Vandaar dat het daar wel werkte.

Maar je kunt de Zyxel er ook helemaal tussenuit laten. Zie daarvoor het antwoord van @Waqqas hierboven.

Hallo @TMTV ,

Ik heb als eerste het antwoord van Waqqas geprobeerd, en dat lost de situatie al op. 

Wel vraag ik me af of een aparte range geholpen had, aangezien de UDM zijn eigen DHCP op zijn NAT aan het draaien was. De UDM had zelf al een ip van de Zyxel gehad (op de internet poort van de UDM). Nu het werkt laat ik het zo staan als Waqqas aangegeven heeft, dus ga ik jouw antwoord helaas niet testen. Maar als nog bedankt voor de hulp!

 

Groeten, Dennis

Reputatie 7
Badge +15

@denxorz 

Mooi dat het allemaal werkt :)

Wat wordt er precies geblokkeerd? Je hebt met de Zyxel een prima internetverbinding alleen zijn niet alle instellingen beschikbaar voor de klant.

Reputatie 6
Badge +3

Gebeurt het vaker dat het zyxel modem onterrecht dingen blokeerd?

 

Als je hiermee doet op de Ping of Death melding. Die is niet perse onterecht. De UDM verstuurd ping berichten om te kijen of je internet nog actief is en wat de latency is etc. Afhankelijk van hoevaak en hoeveel ping de UDM verstuurd houdt de DDOS bescherming van de Zyxel het tegen. 

 

Reageer