Beantwoord

Unify Dream machine pro en TV-app

  • 20 February 2022
  • 2 reacties
  • 217 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Binnenkort verhuis ik en komt er een nieuwe TV en T-Mobile internet aansluiting.

Ook is het plan een Unify Dream machine pro te gaan gebruiken op de binnenkomende glasvezel…(in plaats van de T-mobile router)

Nu heb ik al het een en ander gelezen over de aanpassingen die gedaan moeten worden in de DMpro i.vm. het feit dat Interactieve TV van T-mobile via een apart VPN over de glasvezel wordt aangeboden.

De Samsung Frame beschikt echter over de T-mobile TV app….  Voor zover ik het begrepen heb  connecten ‘apps’ op de smart TV gewoon via het ‘normale’ internet.

Betekent dat ook dat bij gebruik van de T-mobile TV app om tv te kijken het signaal niet via het aparte VPN komt maar ‘gewoon’ van het ‘normale’ internet. Dat zou betekenen dat ik niet het speciale VPN hoef in te stellen op de router…..

Als iemand ervaring heeft met de combinatie UDMpro, Samsung 'The Frame’ en T-Mobile internet (+iTV) hoor ik het graag!

Thanx (hoop ik ;-)

 

Marcel

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 February 2022, 20:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mrich01 

Bij T-Mobile kan je een AON verbinding krijgen of een GPON verbinding, dit weet je zeker wanneer je het installatiepakket binnen hebt. Een grijze CTS mediaconverter is AON en een witte Huawei ONT is GPON.

Bij GPON was het eerst verplicht de ONT te laten zitten maar die kan je nu vervangen door een GPON SFP bijvoorbeeld, hiervoor neem je contact op met de klantenservice.

Tijdens het bestellen kan je aangeven dat je tv kwijt kijken met enkel de T-Mobile TV app dus geen tv box, je tv moet verder wel van het bouwjaar 2018 of nieuwer zijn.

Je hebt verder alleen VLAN id 300 (internet) nodig.

Oké top! Dank je voor de vlotte respons! ;-)