Beantwoord

vast ip adres wisselt niet > daardoor spam

  • 30 March 2023
  • 7 reacties
  • 190 Bekeken

Ik ben echt niet IT technisch en kom hier al ontzettend lang niet uit. ok nbij Tmobile wordt het probleem niet opgelost en word ik nu hiernaar gestuurd.
Probleem: veel mails komen niet bij anderen aan cq in d spambox omdat mijn ipadres als ‘slecht’op zwarte lijsten terecht komt (telkens weer). Dat is de analyse door mijn web en mailhost (flexwebhosting). Ik ben zzp er en thuiswerker en het leidt inmiddels gewoon bijna tot echt schade (reputatie/ tijdvreter: telkens a moeten gaan of iets aankomt etc).


Volgens mijn hostprovider komt mijn email heel vaak in spam terecht doordat het ipadres 85.144.133.168 vaak als ‘bad’is gelist bijvoorbeeld bij TrendMicro. Dat ipadres is een ander adres dan 192.168.1.1  dat van mijn router is . TMobile beweert dat de ipadressen van de router (Zyxel T50) telkens wisselen. Maar ik zie dat er niet aan af / ben te a technisch dit te kunnen ‘zien'. 

Zoeken naar herkomst van het als frequent fout geregistreerd staande ipadres via https://db-ip.com/ verteld me: 

IP ADDRESS GEOLOCATION  85.144.133.168

85.144.133.168 or 168-133-144-85.ftth.glasoperator.nl is an IPv4 address owned by T-mobile Thuis and located in Amsterdam, Netherlands

(en  momenteel staat ie weer als low risk maar dat is nadat Flexwebhosting een delisting bij Trendmicro voor me regelde).  De klantenservice stelt dat ze niks kunnen doen. er staat wel een call uit maar ik word dus ook hiernaar verwezen. 

Als ik inlog in de router (die als onveilig en die niet gecertificeerd staat overigens per 1 januari 2023 dus het voelt erg onveilig dan toch door te klikken… maar dat vodn TmObile ook geen probleem) staat de DHCP schuif aan en de  lease op ‘1 dag’. 

Door de melding ‘168-133-144-85.ftth.glasoperator.nl’ in de melding van DB-IP.com denk ik dat 85.144.133.168 het glasvezel modem is (geinstalleerd door kpn  jaar geleden). Die wisselt echter niet.