Beantwoord

Veiligheid Orbi RBR50 direct achter media converter

  • 7 December 2022
  • 3 reacties
  • 215 Bekeken

Beste allen,

 

Dankzij dit forum is het me binnen no time gelukt om mijn glasvezel internet te installeren, dank hiervoor! Ik heb mijn Orbi RBR50 direct op de media convert aangesloten dmv een VLAN300 instelling. Om eerlijk te zijn geen idee waarom of wat maar het werkt top!

 

Mijn enige zorg zit hem in de veiligheid van deze setup. Ik veronderstel dat een modem normaal gesproken ook zorgt voor een bepaalde mate van veiligheid van de internetverbinding. Dat zal de Orbi in dit geval voor zijn rekening moeten nemen. Waar moet ik op letten hiervoor? Welke instellingen moet ik wijzigen om niet kwetsbaar te zijn voor aanvallen of veiligheidsissues van buitenaf?

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 December 2022, 11:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jazzybear 

Met een eigen router moet je zelf regelmatig controleren op updates om alles up to date te houden.

Verder zorg je er voor dat je zo min mogelijk poorten open zet, hiermee zou het goed moeten zijn en kun je genieten van je eigen setup.

Dank @Waqqas !

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, Als het goed is, doet je Orbi zelf ook aan veiligheidsscans via NetGear Armor en ja ik weet dat het een betaalde dienst is, maar omdat we hier ook via VLAN300 1-op-1 aangesloten zijn hebben we de kosten voor lief genomen. 

 

Reageer