Beantwoord

Verbinding is niet privé (inlog Zyxel modem)

  • 20 August 2021
  • 39 reacties
  • 3941 Bekeken


Toon eerste reactie

39 reacties

@Hidden.nld 

 

Ik gebruik natuurlijk Google Chrome browser en met incognito verdwijnt de pagina ook!?

Ik krijg net dezelfde melding in alle browsers. 

Als ik wil surfen naar 192.168.1.1 dan krijg ik ook volgende melding. Zie foto in dit bericht.  ik heb al diverse browsers geprobeerd ik krijg bij allen dezelfde waarschuwing

@Hidden.nld

 

Ik gebruik natuurlijk Google Chrome browser en met incognito verdwijnt de pagina ook!?

Bij mij ook.

Ik heb dit probleem ook en ik heb ook Firmwareversie V5.50(ABPY.1)b16_20210525

Lokaal kan ik wel gewoon inloggen maar ik wil ook kunnen inloggen over internet en ik heb hiervoor ook een domeinnaam http://morice.nl maar ik ondervind bovenstaande problemen nog steeds..

Is hier al een oplossing voor?

Neen, je kunt in het modem n.l. niet je eigen SSL/TLS Certificaat uploaden voor zover ik weet.

De server (in dit geval je modem) moet voorzien worden van je eigen SSL/TLS Certificaat anders kan er geen beveiligde verbinding (met geldige certificaat) worden opgezet en blijf je de betreffende foutmelding krijgen.

Hi @Morice, ik wil je hier graag bij helpen! In mijn optiek werkt het vaak door cache te legen en de certificaten opnieuw te downloaden. Jij kunt op de volgende manier de cache wissen:

  1. Druk tegelijkertijd op de toetsen [Ctrl], [Shift] en [Del]. Er wordt nu een pop-upvenster geopend.
  2. Vink alle opties uit, behalve "tijdelijke internetbestanden".
  3. Klik op de knop "Verwijderen" om de browsercache leeg te maken. 
  4. Vernieuw de pagina.

Laat jij het aan mij weten of jij hiermee uit de voeten kunt en of dit heeft geholpen? Ik hoop het enorm! 😁

Dit kan niet, omdat klanten geen eigen certificaat in het modem kunnen uploaden, zal er ten alle tijden sprake zijn (en blijven) van een ongeldig certificaat en blijft het opzetten van een https://-verbinding dus zorgen voor foutmeldingen.

 

Of te wel; Via https://192.168.1.1/ zal ten allen tijden een waarschuwing verschijnen dat de verbinding onveilig is. Dit komt omdat de consument de pagina bezoekt op basis van IP-Adres en IP-Adressen kunnen niet worden voorzien van een SSL/TLS certificaat.

Klanten die een thuisserver draaien kunnen het probleem oplossen door een reverse-proxy op te zetten. D.w.z. verwijs je eigen domeinnaam naar je thuisserver, proxy traffic naar 192.168.1.1 en laat de proxy voor het SSL/TLS certificaat zorgen.

Op zich kan een oplossing voor dit issue eenvoudig zijn, alleen vergt het toch weer even wat inspanning van de technicals bij T-Mobile.

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Vandaag de helpdesk gebeld. Ze gaan het onderzoeken.

Reputatie 4

Hier het zelfde probleem met Firefox, volgens mij is het probleem ontstaan na de laatste firmware update b16 een fabrieksherstel heeft het probleem niet opgelost.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erwin05 

Je kan gewoon op geavanceerd drukken en doorgaan, het is een interne IP adres die alleen te bereiken is vanuit jouw netwerk.

Ik krijg ook Je verbinding is niet privé in beeld. 

Reputatie 7
Badge +3

Denk dat er wat uitleg nodig wat hier aan de hand is.

Deze issue berust op een SSL secure layer certificaat welke NIET is uitgegeven door een wereldwijd erkende instelling.

De browser heeft deze lijst met erkende certificaat uitgevende instanties, waarbij de browser dus een match probeert te vinden met het door een site aangeleverde certificaat.

Hier het certificaat van t-mobile forum pagina

Details;

En hier de lijst met erkende certificaat providers binnen je browser

Is er dus geen match, zul je in 99,9% van de tijd de aangegeven melding krijgen.

Deze waarschuwing komt vaak voor bij devices binnen je LAN welke een ‘self signed certificate’ heben Deze staat dus NIET in de lijst van bekende certificaat bedrijven die de browser herkent.

Is dit erg binnen je LAN, nou 99,9% van de gevallen niet.

Eigenlijk 99,9% van alle router/modems zullen dan ook deze melding veroozaken, omdat er bij het opvragen van een HTTPS verbinding geen correct certificaat is volgens de browser.

Veelal is het zo, dat als je binnen je LAN de pagina dan toch toelaat, de melding ook niet terug komt. Maar als je bijv. alle cache / cookies e.d. opruimt .. komt de melding terug.

Even wat leesvoer voor mensen die niet in de mode TL:DR zitten

Hallo allemaal,

Ik krijg deze melding dus ook, zowel op Android (Google Chrome browser en Samsung internet) als op iPhone. En ook op laptop via utp label en Google Chrome.

Is er inmiddels al nieuws?

Klantenservice gesproken, die hadden er niet veel bijzonders over te zeggen, alleen dat het gewoon veilig zou moeten zijn en zij zelf ook de melding krijgen.

Reputatie 7

Hoi @mevrouwnijntje ,

Ik denk dat de uitleg van @Pieter_B in dit geval als leidend kan worden gezien. Kom je daar mee verder? Let us know.

Dank voor uw reactie.

Dus als ik het goed begrijp; we kunnen de melding negeren en gewoon inloggen en dat is veilig?

Reputatie 7

Hoi @mevrouwnijntje,

Dat klopt zeker, het beperkt zich eigenlijk alleen tot op de LAN, waardoor in veel gevallen gewoon veilig. 

Reageer