Verbinding valt regelmatig weg (Zyxel T54)


Reputatie 1

Beste iedereen,

 

sinds begin deze maand hebben wij glasvezel van T-mobile. Het installeren van wifi op de apparaten ging prima en de apparaten deden het de eerste paar dagen ook prima. Echter de laatste tijd raken vooral de smart home apparaten de verbinding kwijt en kunnen deze daarna niet opnieuw verbinden.

Dit probleem doet zich voor met de P1 meter en de kwh meter van Homewizard, opnieuw verbinden in de app van Homewizard mislukt steeds. Ook ervaren de brandmelders van Google Nest problemen met de verbinding. De P1 & kwh meter zijn aanwezig in de directe nabijheid van de router.

Ik heb geprobeerd alle apparaten een eigen IP toe te wijzen in de hoop dat dit het euvel zou oplossen, maar helaas is dit niet het geval. Ik zal de vraag voor zijn, ja ik heb de router van het stroom gehad, dit hielp tijdelijk. 

 

Ook kunnen de telefoons ondanks een goede wifi dekking soms hun IP niet ophalen.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe wel een beetje teleurgesteld ben in het internet van T-mobile.

 

Wij hebben een T54 router met 3 wifipunten. zelf heb ik het vermoeden dat het met de DHCP leasetijd te maken heeft (ik kan het fout hebben)

 

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @m.oskam92 ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie dat de wifi punten al worden omgeruild voor de nieuwe! Kan je mij laten weten of dit heeft gewerkt? 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @m.oskam92 ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie dat de wifi punten al worden omgeruild voor de nieuwe! Kan je mij laten weten of dit heeft gewerkt? 

Reputatie 1

Hi @m.oskam92 ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie dat de wifi punten al worden omgeruild voor de nieuwe! Kan je mij laten weten of dit heeft gewerkt? 

Laten we het hopen dat het hier meteen mee opgelost is. De fysieke installatie van de glasvezel ging ook niet zonder gebreken, maar dat was de schuld van ODF.

Ik ben niet heel technisch (op IT gebied) onderlegd, maar het lukt mij wel om statische IP's aan te leggen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @m.oskam92 

Maar werken de apparaten bekabeld aangesloten op de router wel prima zonder dat de verbinding wegvalt? En werkt de WiFi van de router wel goed zonder WiFi punten?

Reputatie 1

Hallo @m.oskam92 

Maar werken de apparaten bekabeld aangesloten op de router wel prima zonder dat de verbinding wegvalt? En werkt de WiFi van de router wel goed zonder WiFi punten?

Ja en nee. De hue bridge is bekabeld, die ervaart geen problemen voor zover ik weet. Rest is draadloos. Het zijn vooral de rookmelders en energie meters die constant verbindingsproblemen ervaren. De rest incidenteel, maar altijd als het niet uitkomt.

Reputatie 7
Badge +15

@m.oskam92 

Je hebt het ook getest zonder WiFi punten? Misschien kan je dan ook eens een fabeieksreset uitvoeren door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Heb je verder nog een switch of 2de router aangesloten in het thuisnetwerk?

Reputatie 1

@m.oskam92

Je hebt het ook getest zonder WiFi punten? Misschien kan je dan ook eens een fabeieksreset uitvoeren door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Heb je verder nog een switch of 2de router aangesloten in het thuisnetwerk?

Geen switch of 2de router. Ik wacht even met een reset tot de nieuwe wifi punten binnen zijn.

Reputatie 1

Hi @m.oskam92 ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie dat de wifi punten al worden omgeruild voor de nieuwe! Kan je mij laten weten of dit heeft gewerkt? 

Dag Tommie, de nieuwe wifipunten zijn binnen en geinstalleerd. De energiemeters maakten automatisch weer verbinding, de rookmelders doen het ook weer. Ik heb goede hoop dat het hiermee opgelost is. Laten we dit nog een weekje aankijken om te zien of er toch geen gekke dingen voortdoen.

 

Handig die t-mobile doos, die kan meteen retour met de oude wifi punten 😁

Reputatie 7
Badge +9

@m.oskam92 bedankt voor de concrete update! Ik ben benieuwd hoe deze situatie zal verlopen.

Reputatie 1

Het lijkt erop dat de problemen voor een groot deel verholpen zijn. Gisteren alleen het modem even van het stroom moeten halen ivm dat de chromecast waar T-mobile tv op gekeken wordt geen internetverbinding kon krijgen (IP probleem) Mijn telefoon had daar ook last van.

Gisteren ook even alle wifipunten op hoogte opgehangen voor een betere dekking.

Reputatie 1

@Tommie Ik heb alleen nog hulp nodig met dubbele kosten doordat de overstapservice niet mogelijk was. En op de een of andere manier lukt het niet om een nieuw topic aan te maken.

Reputatie 7
Badge +14

Als de overstap service niet mogelijk is ben je zelf verantwoordelijk voor het (tijdig) opzeggen van je oude provider. Daar staan geen vergoedingen tegenover.

Reputatie 1

@eric dat is niet wat de klantenservice van t-mobile mij heeft verteld. Het gaat hier om glasvezel wat nog niet in de woning aanwezig was. Ik wacht dus op een reactie van een t-mobile medewerker.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @m.oskam92, ik ben blij om te horen dat de verbinding goed werkt! Zoals Eric al zegt, als de overstapservice niet beschikbaar is, kunnen wij daar niks aan veranderen. Als er nog geen glasvezel aanwezig was kun je ook geen gebruik maken van de overstapservice en ben je zelf verantwoordelijk voor de opzegging van je oude contract. 

Reputatie 1

Hey @m.oskam92, ik ben blij om te horen dat de verbinding goed werkt! Zoals Eric al zegt, als de overstapservice niet beschikbaar is, kunnen wij daar niks aan veranderen. Als er nog geen glasvezel aanwezig was kun je ook geen gebruik maken van de overstapservice en ben je zelf verantwoordelijk voor de opzegging van je oude contract. 

Dat was achteraf, bij het afsluiten was het wel selecteerbaar, maar heb het via Facebook met de chat geregeld. Krijg de dubbele kosten gedeeltelijk vergoed, maar de communicatie hierover bij afsluiten mag wel iets duidelijker. Ben blij dat ik was terugkrijg in de zin van bedrag vermindering op volgend factuur maar geheel tevreden ben ik ook niet

Reageer