Beantwoord

Verdachte situatie internet thuis

  • 3 April 2023
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Goededag iedereen

 

Ik merkte een paar dagen terug een paar plostelinge drop in MPBs op binnen mijn netwerk.

Nu wilde ik mijn netwerk instellingen bekijken op 192.168.1.1 , echter krijg ik een waarschuwing dat de verbinding niet privé is en dat hackers mogelijk mijn dataverkeer proberen te onderscheppen. (Zowel bekabeld, via wifi, en via mijn telefoon gekeken)

Het heeft geen HTTPS certificaat.

Is dit volledig nornaal, of iets om zorgen over te maken? Ik heb een Zyxel t-54 router.

Na even googlen ben ik nu bang dat er zonder mijn weten een RAT geinstalleerd is op een van mijn devices en dat mijn router besmet is. (DNS hijack of iets dergelijks).

Klantenservice kon mij telefonisch niet helpen. Vandaar dat ik het even hier plaats.

 

Tips?

Met vriendelijke groet,

 

icon

Beste antwoord door eric 3 April 2023, 09:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Nee hoor, dit is een “bekend” iets. De GUI van jouw router is alleen vanaf jouw LAN bereikbaar. Deze melding popt op bij alle klanten van T-Mobile. Je kunt gewoon doorgaan door op geavanceerd en dan “Doorgaan naar 192.168.1.1 (onveilig)” te klikken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Vraagje93 

De tekst die er staat is bovendien een standaard tekst die je krijgt bij het bezoeken van websites met geen geldige certificaat.

Reageer