Beantwoord

Vigor130 Bridge naar Unifi Dream Router

  • 28 July 2022
  • 4 reacties
  • 323 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik wil graag mijn Zyxel T50 vervangen voor een DrayTek Vigor130 in bridge. 
 

Het lukt mij om de DrayTek in bridge te krijgen en zodra ik de kabel in mijn PC stop krijg ik gelijk een IP adres en heb ik toegang tot het internet. Als ik een ipconfig draai zie ik ook bij mijn internet IPv4 adres mijn externe IP staan. 
 

Het lukt mij helaas niet om deze verbinding werkend te krijgen op de UDR. Als ik de instellingen van de WAN1 poort op Auto (DHCPv4) laat staan krijgt hij wel een IP maar 1 die in een compleet ander subnet zit, en daarnaast krijg ik ook geen verbinding.

 

Ik heb daarnaast ook geprobeerd om mijn externe IP (die ik krijg als ik de modem direct in mijn PC stop) als statisch IP in te stellen maar hier krijg ik ook geen internet verbinding op.

Zodra ik mijn Zyxel aansluit op de ISRA en de UDR daarop aansluit werkt alles wel gewoon.

 

Relevante instellingen op de Vigor130:

VDSL2 Customer VLAN-tag: 300

MPoA / Static or dynamic IP: Enable > Enable Bridge Mode 

Encapsulation: 1483 Bridged IP LLC

 

Ik heb vanalles geprobeerd maar ik heb geen ideeen meer, kan iemand van jullie mij misschien helpen? Kan het zijn dat ik een MAC release nodig heb?

 

Alvast bedankt! 
Kevin

icon

Beste antwoord door TechRacing93 29 July 2022, 09:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 1

Top dat het nu werkt!

Hoe bevalt de UDR? Zit er zelf ook naar kijken, maar de verhalen op internet zijn nog al uit een lopend😂

Tot nu toe goed! Collega van me had hem in de Early Access gehaald en hij had wel last van random wegvallers, maar hier nog geen last van gehad. 

 

Zodra ik problemen ga ondervinden update ik dit topic wel voor je :)

Reputatie 6
Badge +3

Top dat het nu werkt!

Hoe bevalt de UDR? Zit er zelf ook naar kijken, maar de verhalen op internet zijn nog al uit een lopend😂

Reputatie 1

Hi @kevintig,

Je kan maar 2 addressen “tegelijk” gebruiken. Dat will zeggen dat als je T50 en je laptop al een ip hebben gehad, je moet wachten totdat een van de twee verlopen is totdat de UDR er eentje krijgt. Dat kan een uurtje duren. 

Het IP dat de UDR krijgt is dat wel gewoon een publiek ip adres of een 192.168.x.x adres? 

btw, je kan de Vigor ook volledig in bridge zetten en de VLAN tagging door de UDR laten doen, just my 2 cents. 

Hoi,

 

Mijn UDR kreeg een intern IP adres, dus 192.168.1.x. Ik heb vannacht de modem aangesloten gehouden en vanochtend geprobeerd om de DrayTek in puur alleen bridge te zetten zonder VLAN tag en in de Unifi Controller een VLAN tag van 300 ingesteld met DHCP en hij pakt hem direct op!

 

Ik denk inderdaad dat gister met troubleshooten er “per ongeluk” een IP adres aan mijn PC is toegewezen die eerste gereleased moest worden.

 

Heel erg bedankt voor je tip! Alles werkt naar behoren nu :)

 

Groetjes Kevin

Reputatie 6
Badge +3

Hi @kevintig,

Je kan maar 2 addressen “tegelijk” gebruiken. Dat will zeggen dat als je T50 en je laptop al een ip hebben gehad, je moet wachten totdat een van de twee verlopen is totdat de UDR er eentje krijgt. Dat kan een uurtje duren. 

Het IP dat de UDR krijgt is dat wel gewoon een publiek ip adres of een 192.168.x.x adres? 

btw, je kan de Vigor ook volledig in bridge zetten en de VLAN tagging door de UDR laten doen, just my 2 cents.