Beantwoord

VOIP instellingen voor ATA Linksys PAP2 achter router.

  • 7 May 2022
  • 8 reacties
  • 188 Bekeken

Reputatie 2

Met de gegevens die nu beschikbaar zijn gesteld door T-mobile kom ik er niet waar welke setting moet worden ingesteld voor de ATA van Linksys PAP2. De ONT zit aangesloten op een router waar de Vlan tag 300 is ingesteld, zodat internet werkt. De ATA zit direct op de router aangesloten. 

 

Heeft iemand deze ATA werkend met T-mobile en zo ja waar moet ik wat instellen?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 7 May 2022, 11:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @van-rhenen 

Dit is vrij nieuw voor mij maar misschien helpt deze handleiding?

VOIP ATA handleiding

Reputatie 7
Badge +5

Telefonie abonnement is bij T-mobile?
Het eenvoudigste is dan de Zyxel modem actief laten, daarop de telefoon aansluiten en de rest van de data via DMZ instelling naar het achterliggende netwerk/router door sturen .

ONT → Tmobile router (Zyxel met DMZ) → Eigen router?
                                                 |  telefoon op poort 1

De gegevens hier over de SIP registratie ingesteld?

De schermafbeeldingen zijn niet duidelijk genoeg om te zien of er iets niet goed staat.

 

Reputatie 7
Badge +3

 

Reputatie 2

Laat maar. Het apparaat blijkt defect.

Reputatie 7
Badge +15

@van-rhenen

Waaruit concludeer je dat? Je kan hem prima benaderen en instellen toch?

Wat @yalerta aangeeft is ook een prima oplossing, Zyxel > DMZ naar je eigen router en telefonie via de Zyxel.

Reputatie 2

@van-rhenen

Waaruit concludeer je dat? Je kan hem prima benaderen en instellen toch?

Neen, nadat ik een vast IP adres heb ingevoerd, ging hij in boot-loop. Hij was niet meer benaderbaar via IP en resetten met telefoon ging ook niet(**** 73738#1).

Ik krijg vandaag een HT801 binnen. De auteur TMTV van het achterhalen van het gebruikersnaam en wachtwoord topic voor Voip , wat dus nu overbodig is, gebruikt deze ATA ook.

Reputatie 2

 

Ik krijg vandaag een HT801 binnen. De auteur TMTV van het achterhalen van het gebruikersnaam en wachtwoord topic voor Voip , wat dus nu overbodig is, gebruikt deze ATA ook.

Deze ATA werkt wel meteen.