Beantwoord

VPN werkt niet

  • 12 April 2022
  • 1 reactie
  • 368 Bekeken

Het afgelopen weekend aangesloten op het T-mobile thuis netwerk. Hiervoor aangesloten bij Ziggo (bridge modus). Internet, streaming e.d. werken prima. Sinds de overstap naar T-mobile krijg ik echter geen VPN verbinding met mijn werkgever meer tot stand gebracht. Zodra ik via de hotspot van mijn mobiele telefoon (ook T-mobile) VPN opstart heb ik echter wel direct verbinding.

Het knelpunt doet zich zowel voor bij Wifi als Lan verbinding.

Setup:
Zyxel T50
Router: Asus AC CT8
VPN: GlobalProtect

In het modem van Zyxel getracht d.m.v. een statische IP toekennen aan de router + DMZ invloeden van de Zyxel te beperken. Ook dat helpt niet. Daarbij valt mij wel op dat, zodra ik een statisch IP in de Zyxel opgeef er bij status in de regel  “lampje” getoond wordt. 

Contact gehad met de telefonisch helpdesk. Die hebben een aantal zaken getest, maar kunnen vooralsnog niet verder helpen.

ik lees in het forum meerdere meldingen over het niet of moeizaam werkend krijgen van een VPN verbinding. Voor mij cruciaal dat dit werkt. Heeft er iemand tips, een gerichte post met stappen die ik zou kunnen doorlopen om dir probleem verholpen te krijgen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 April 2022, 09:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sleve001, welkom op de Community!

Het plaatsen van twee topics over hetzelfde onderwerp óf met exacte dezelfde inhoud is niet toegestaan: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

Probeer het een volgende keer bij maximaal één topic te houden, zo blijft het overzichtelijk en kunnen wij je nóg sneller helpen, thanks! 😄

We pakken het verder op in je eerdere topic: VPN | T-Mobile Community.

Dit topic gaat nu op slot.