Beantwoord

Vraag over resetten van 2132FVn router

  • 6 August 2022
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

Hallo forumleden,

 

Ik probeer bij een familielid in te loggen in de router. Deze router is een DRAYTEK Vigor 2132FVn router. Het inloggen met de standaard admin/admin of user/user werkt niet. 

 

Mijn vermoeden is dat mijn familielid al reeds ingelogd heeft en zelf een username/password ingesteld heeft. Deze is helaas niet meer te achterhalen. 

 

Ik heb gelezen over een factory reset waardoor ik wel met de admin/admin in zou kunnen loggen. Echter, ik vraag mij af of na een factory reset ik ook alle verbonden apparten opnieuw moet voorzien van een password om in te loggen op het netwerk. Het huidige wachtwoord is het default password van de router. 

 

Is het mogelijk om een factory reset te doen zonder dat ik alles opnieuw in moet stellen en ik veel tijd kwijt ben om alle apparaten in dit netwerk opnieuw te verbinden?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 August 2022, 23:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @charles1987 

In dit geval kan je het beste een fabrieksreset uitvoeren en als de SSID en wachtwoord ongewijzigd zijn dan zouden alle apparaten opnieuw verbinding moeten maken.

Bij een fabrieksreset gaan alle instellingen terug naar default.

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-534/factory-reset-modem-fabrieksreset-276067