Beantwoord

WAM-IP verversen

  • 9 January 2022
  • 9 reacties
  • 130 Bekeken

Mijn broertje heeft extreem veel problemen met het benaderen van een online game, hiervoor hebben wij al van alles gedaan maar op een of andere manier wordt hij telkens uit het spel gezet.

Ik heb op advies van de Game developer de juiste poorten open gezet en heb om te testen zelf de PS4 in de DMZ gehangen om te kijken of dit iets oplost, maar deze pogingen hebben geen soelaas geboden.

Nou vraag ik mij af of wellicht ons IP adres ergens op een Blacklist oid staat en om dit te testen zou ik graag het WAN-IP willen veranderen.

 

Ik zie in de router de optie om het adres vrij te geven maar kan dit zonder consecuenties gedaan worden?

zie foto

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 January 2022, 19:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @richy_1998 , welkom bij de community.

Het WAN adres kun je 'vrijgeven' alleen als je modem weet een nieuw IP adres opvraagd is de kans groot dat de DHCP server van T-Mobile hetzelfde adres weer uitgeeft. Soms helpt het als je het modem meer dan een dag uitzet, maar geen garantie. Het is  niet mogelijk om op verzoek een ander IP adres aan te vragen. Die worden automatisch uitgedeeld.

Reputatie 7
Badge +15

@richy_1998 

Om welke game gaat het? Bij de game NBA is het zo dat het het T-Mobile modem zorgt voor het telkens gekickt worden uit een online pot, voor die mensen bleek dan het T-Mobile modem vervangen de enige oplossing.

Hi @Waqqas,

Het gaat hier inderdaad om NBA(PS4).

Kan ik een vervangend modem zomaar bestellen?

Alvast bedankt voor de tip!

Hoi @richy_1998 , welkom bij de community.

Het WAN adres kun je 'vrijgeven' alleen als je modem weet een nieuw IP adres opvraagd is de kans groot dat de DHCP server van T-Mobile hetzelfde adres weer uitgeeft. Soms helpt het als je het modem meer dan een dag uitzet, maar geen garantie. Het is  niet mogelijk om op verzoek een ander IP adres aan te vragen. Die worden automatisch uitgedeeld.

Thanks voor de snelle reactie.

Reputatie 7
Badge +15

@richy_1998

Heb je glasvezel of DSL en heb je verder ook tv en/of vast bellen?

Een andere router kun je online bij een webshop kopen, het moet wel een router zijn waar je VLAN's in kan stellen.

Zie ook dit topic.

@richy_1998

Heb je glasvezel of DSL en heb je verder ook tv en/of vast bellen?

Een andere router kun je online bij een webshop kopen, het moet wel een router zijn waar je VLAN's in kan stellen.

oh ik heb je dan verkeerd begrepen, ik dacht dat het een vervangend model van T-mobile moest zijn.

Toch een goed excuses om een Ubiquiti router aan te schaffen.

Reputatie 1

@richy_1998 

Heerlijke routers van Ubiquiti, maar let op, dan heb je nog steeds het modem van T-Mobile!
Het probleem bij mij is dan dan DMZ naar de USG niet goed werkt. Idealiter ga je dus voor én een ander modem, én een andere router.

Succes
Yannick

@richy_1998 

Heerlijke routers van Ubiquiti, maar let op, dan heb je nog steeds het modem van T-Mobile!
Het probleem bij mij is dan dan DMZ naar de USG niet goed werkt. Idealiter ga je dus voor én een ander modem, én een andere router.

Succes
Yannick

Het betreft in dit geval een glasvezel verbinding, is het dan ook nodig om een andere media converter aan te schaffen?

Heerlijke routers van Ubiquiti, maar let op, dan heb je nog steeds het modem van T-Mobile!
Het probleem bij mij is dan dan DMZ naar de USG niet goed werkt. Idealiter ga je dus voor én een ander modem, én een andere router.

Tegenwoordig is dit niet meer het geval en zelfs dan nog, als je in een AON-gebied woonachtig bent ( zeg maar gewoonweg ODF-gebied ) dan kan je het T-Mobile modem in het geheel vervangen met de USG. Als je TV afneemt moet je alleen wel worden omgezet naar het nieuwe platform tenzij je trucjes uithalen leuk vind.

 

Het betreft in dit geval een glasvezel verbinding, is het dan ook nodig om een andere media converter aan te schaffen?

Het ligt eraan op wat voor verbinding je zit. Glasvezel kent allerlei verschillende varianten op dit moment waardoor het moeilijk in te schatten is of je mediaconverter moet worden vervangen of niet. Een foto van je glasvezel spullen (mediaconverter) doet in zo'n geval wonderen.

 

Note; als je IP-Adres op de zwarte lijst (blacklist) staat, dan kan je de game in het gehele niet spelen omdat deze dan helemaal geen verbinding krijgt. Ook niet op willekeurige momenten.