Beantwoord

Wat is de laatste firmware van DX5401-B0

  • 20 July 2022
  • 8 reacties
  • 1562 Bekeken

Beste,

Ik ben sinds 3 weken overgestapt van KPN naar Tmobil, maar het zit nog niet mee. Ik begin redelijk spijt te krijgen van deze overstap, maar goed wil toch nog proberen het werkend te krijgen zoals ik bij KPN had. Ik krijg de portforwarding (veel besproken onderwerp zie ik) niet voor elkaar.

Maar ik probeer wat dingen uit te sluiten. Waaronder de laatste firmware van het model DX5401-B0.

Klopt het dat dit de laatste is?: V5.17(ABZC.0)T54C_b12

Zo niet. Hoe kan ik die dan updaten. Ik heb al 5 keer fabrieksreset gedaan.

 

Vast dank voor de antwoorden.

MVg

Joris

icon

Beste antwoord door eric 20 July 2022, 18:26

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De t-54 router is eigenlijk nog heel nieuw bij t-mobile en updates worden altijd automatisch gepushed. Het is niet de verwachting dat een update er nu al is. Er zijn namelijk special software releases die alleen voor/door t-mobile in dit nieuwe product worden gemaakt. 

Laten we daarom eens kijken wat de vraag achter de vraag is. Wat gaat er niet goed bij port forwarding? Dit is toch een redelijk standaard procesje.

Hi Eric,

 

Dank voor de snelle reactie. Inderdaad een standaard procesje:)

Eerst heb ik een statisch IP-adres aangemaakt. Dan krijg ik de volgende melding:

Waarschuwing

Het apparaat moet worden losgekoppeld/verbonden of de IP moet worden vrijgeven/vernieuwd

 

Ik heb het apparaat al een keer losgekoppeld, dat hielp niet. Waar ik het IP-adres zou kunnen vrijgeven kan ik niet vinden. Weet overigens niet of dit belangrijk is en of het dan hier mis gaat???

Overigens brand er wel een oranje lanmpje bij dit ip-adres

 

Vervolgens heb ik de portforwarding aangemaakt en gekoppeld aan het ip adres. zie hieronder plaatje daarvan:

 

En vervolgens de port gecheckt op een port checker website en die geeft aan dat deze closed is. Hetzelfde geldt voor het apparaat (bobcat) die dit ook aangeeft.

Ik hoop dat jij nog iets weet wat er niet goed zit. 

Vast dank.

Mvg

Joris

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Giorgiost 

Ik heb ook dezelfde firmware op de Zyxel-T54.

Hier zie je een uitgebreide stappenplan voor portforwarding in de Zyxel

Je hebt het IP adres van de Bobcat miner nodig bij server IP adres en is deze rechtstreeks op de Zyxel-T54 aangesloten? Protocol op TCP zetten kan je ook proberen.

Hi Waggas,

Dat stappenplan heb ik inderdaad gevolgd. Ip-adres uit de bobcat gehaald, dus die klopt. En de bobcat zit direct bekabeld op de router met alleen een switch ertussen. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Giorgiost 

Kan je de switch er eens tussenuit halen en protocol op TCP zetten?

Ik heb de switch er tussenuit gehaald en nog één keer gecheckt of de kabel zelf werkt. En die werkt.

protocol op TCP gezet.

Router even opnieuw opgestart.

Maar helaas nog geen open port

Reputatie 7
Badge +15

@Giorgiost

Heb je nu een statische IP adres dmv statische DHCP?

Kan je het eens proberen door de DHCP pool aan te passen naar begin 192.168.1.10 bij netwerkinstellingen > thuis netwerk > LAN configuratie?

Alle IP adressen t/m 192.168.1.10 gebruiken voor statische IP adressen.

Ik heb inderdaad een statische ip dmv DHCP aangemaakt. Er staat een oranje lampje bij. Maar ik blijf de melding krijgen als ik erop klik:

Het apparaat moet worden losgekoppeld/verbonden of de IP moet worden vrijgeven/vernieuwd.

 

DHCP pool aangepast en vervolgens de ip handmatig voor de bobcat aangepast binnen ip t/m 192.168.1.10. Maar dat pakt ie niet en maakt er toch een ip-adres vanaf 192.168.1.10 van.