Beantwoord

Wel of niet Fritzbox 5530 aanschaffen.

  • 22 December 2021
  • 3 reacties
  • 228 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 26 reacties

Op zoek naar meer bandbreedte en controle in mijn thuisnetwerk kom ik deze Fritz tegen en de vraag is of dat wel een goede keus is. Veel heb ik er nu over gelezen en zoals altijd weer heb je met voor en tegenstanders ervan te maken.

De bandbreedte die ik zoek heeft te maken met een andere hobby hier, nl. satelliet-tv-ontvangst via een schotelinstallatie. Een Enigmabox staat als master en via het netwerk gaat het signaal naar 2 slave boxen en of de nas voor opnames. Daarbij kan het soms behoorlijk druk op de lijnen zijn. Bewakingscamera doet ook nog mee naast de bekende zaken zoals netflix en Chrome. Soms blijft een beeld staan (hik) het is dan gewoon te vol.

Waar mogelijk is nu goede kabel getrokken en inmiddels zijn er 5 TP-link Deco M5 aanwezig verder nog twee 8 poorts switches van Netgear en 1 is managed. Voor de wifi is dit een heel erg lastig huis. Het barst van de interferentie door de bouwvorm van beton en staal.

Het lijkt me dat de Fritzbox 5530 direct op de ftu kan worden aangesloten, dat is de witte KPN NetwerkNL met de Huawei omvormer eronder. Dan zou het gpon moeten zijn begrijp ik. En de kabel met de groene steker kan dan direct vanuit de ftu in de Fritzbox zonder de media converter.

Op https://www.informatique.nl/ is die te koop voor 169,00 euro. Zou dat een goed plan kunnen zijn?

icon

Beste antwoord door Gela 29 December 2021, 20:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gela 

Die Huawei ONT kun je niet weglaten want die staat vast op je verbinding, zonder de Huawei ONT zal je verbinding ook niet werken.

Reputatie 2

 

Reputatie 7

Mooie graphic @Gela! Leuk om te zien, deze informatie. Heel veel plezier ermee!