Beantwoord

Welke aanbevolen INSTELLINGEN voor Amino Aria 610x - HDMI modus, Zender Audio Codec

  • 28 August 2021
  • 5 reacties
  • 693 Bekeken

Reputatie 4

Wie kan mij erover informeren welke instellingen voor mijn AMINO ARIA 610x de juiste zijn:

V.w.b. HDMI modus, keuze uit:

  • Standaard
  • HDMI modus 1
  • HDMI modus 2

V.w.b. Zender Audio Codec, keuze uit:

  • Stereo
  • Dolby Digital (AC3)

Ik heb, voor zover van belang, mijn Soundbar SONOS ARC aangesloten op de HDMI ARC poort van mijn TV.

Met belangstelling kijk ik uit naar advies in deze kwestie.

Alvast dank!

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 30 August 2021, 13:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bram058,

Tof dat je graag alle opties van de TV Box verkent! Vanuit T-Mobile merken wij dat de standaard HDMI modus en stereo geluid vaak het beste resultaat geven. Zolang je geen problemen hebt met het opstarten van de TV Box of geen problemen met het beeld ervaart, hoef je de HDMI modus niet aan te passen. Mocht je met jouw Soundbar nog problemen ervaren met het geluid, dan kan ik je wel aanraden om Dolby Digital uit te proberen.

Hopelijk heb ik je hiermee uit de voeten geholpen!

Reputatie 4

@Cal 

Zou je mij TOCH de inhoudelijke betekenis kunnen aangeven van de 3 HDMI-modi:

  • Standaard
  • HDMI modus 1
  • HDMI modus 2

Dan kan ik ZELF bepalen welke modus misschien toch beter is voor mijn situatie. Nergens heb ik op het forum kunnen aantreffen wat die 3 modi nou werkelijk inhouden. Ook heb ik nog gezocht naar een Handboek van de Amino Aria 610x waarin deze 3 modi beschreven staan. To no avail!

Graag je input hierover!

Reputatie 7
Badge +4

Hoewel ik normaliter uitgebreider reageer, houd ik het na twee privéberichten van @Bram058 kort:

 



Standaard (voor de 610 en 710 is dit HDMI modus 3, voor de 510 HDMI modus 1):

In deze mode wordt er bij een disconnect niks gedaan. Bij een connect zal de TV Box de TV loskoppelen en gelijk opnieuw koppelen waarbij gelijk aan de vorige modus de onderhandeling met de TV opnieuw gedaan wordt.

HDMI modus 1:

In deze modus gebeurt er feitelijk niets bij een disconnect of connect.

HDMI modus 2:

Bij deze modes zal de TV Box bij een disconnect het display ontkoppelen en bij een connect het display opnieuw koppelen. Het koppelen van de display is niet meer dan opnieuw onderhandelen met de TV over de weer te geven resoluties en ander instellingen.

Reputatie 4

Dank voor de nadere toelichting!

Reputatie 4

HDMI Modus 2. een soort van een reset. Kan denk ik nooit kwaad. Ik kies voor HDMI 2.

Reageer