Beantwoord

Wijzigen wachtwoord van ZYXEL VMG8825-T50 niet mogelijk

  • 28 December 2022
  • 5 reacties
  • 899 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik gebruik al een tijdje het standaard modem wat ik van T-Mobile kreeg (Zyxel VMG8825-T50). Ik meen mij te herinneren dat ik bij setup het default wachtwoord moest wijzigen. Nu wil ik dat wachtwoord weer wijzigen. Als ik inlog op het modem en bij Menu → Onderhoud → Gebruikersaccount het oude en nieuwe wachtwoord invul, krijg ik structureel de melding: het huidige wachtwoord is niet juist. Zowel in Chrome, Safari als Firefox. Overigens is dat het wachtwoord waarmee ik natuurlijk zojuist ben ingelogd, dus fout is het zeker niet.

Klantenservice gebeld, maar “dit is een geavanceerde vraag, daar kan ik u niet mee helpen. Dat moet u op het community forum doen”. Sorry hoor, wachtwoord eens in de zoveel tijd wijzigen is een “geavanceerde” vraag? ….

Weet iemand hoe ik dit alsnog voor elkaar krijg zonder het modem te resetten? Want dan ben ik ook mijn anderen instellingen kwijt.

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door eric 28 December 2022, 11:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @mlindhout , welkom bij de community.

Als het wachtwoord niet geaccepteerd wordt, dan is een fabrieksreset het engiste wat kan helpen. 

Maak van tevoren even wat printscreens van de ingevoerde settings zodat je een hulpmiddel hebt als je ze opnieuw invoert.

Ben ik echt de enige die dit ‘probleem’ ervaar? Ik zou verwachten dat zoiets middels een firmware update opgelost zou worden. Ik hoef mijn telefoon toch ook niet te resetten als ik de pincode of het wachtwoord wil wijzigen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mlindhout Het wachtwoord zit gekoppeld aan de router. Als je niet meer over deze inlog beschikt dan is de enige oplossing zoals @eric hierboven aangeeft een factory reset / fabrieksreset. Hiermee worden dus alle instellingen, aanpassingen en dus ook inlogs reset naar de standaard instellingen. Daarna kun je alsnog de inlog wijzigen en overige aanpassingen doorvoeren. 

 

 

Het punt is: ik beschik dus wel over het wachtwoord, kan daarmee inloggen als admin, kan ook instellingen wijzigen (zoals port forwarding, etc), maar als ik via de beheer optie naar wachtwoord wijzigen ga, en daar HETZELFDE wachtwoord invoer bij ‘oud wachtwoord’, dan slikt hij het niet.

Ik vermoed nu dat het komt omdat er een ampersand (&) in mijn wachtwoord zit, als ik  met de developer tools van mijn browser kijk, zie ik dat hij een andere waarde over het lijntje stuurt….

Reageer