Beantwoord

Zyxel 50 en Orbi Netgear setup

  • 8 June 2022
  • 4 reacties
  • 377 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Gisteren is bij mij T-mobile thuis geinstalleerd. Hiervoor had ik Ziggo, met de Orbi als router en mesh netwerk. De monteur gaf aan dat dat zo kon blijven. Hij heeft Wifi uitgezet op het Zyxel modem. En dat ging direct perfect. Hoge snelheden door het hele huis, top!

Maar nu een dag later is het zeer instabiel. De Orbi raakt regelmatig de internet verbinding kwijt. Maar op de Zyxel zijn de lampjes groen. Wat moet ik doen? Het lijkt alsof er toch iets niet goed staat ingesteld.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 9 June 2022, 08:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Er waren toch opnieuw problemen, maar een factory reset op de orbi lijkt nu de oplossing te zijn. Vooralsnog snel en stabiel. Voor iemand die ook Orbi's gebruikt en hier tegenaan loopt is mijn tip dus om een factory reset te doen en als access point in te stellen 

Reputatie 7
Badge +4

@Buddow het is verstandig om maar 1 router in het netwerk te hebben. Omdat de Zyxel alleen router modus heeft kan je het beste de orbi in ap modus zetten

Ik zie dat ik dit niet kan aanpassen. De Orbi staat op 192.168.1.124. Ik heb de instelling op de Orbi router aangepast naar AP-modus. Sindsdien valt het nog niet uit. Of is router modus toch beter?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Buddow 

Kan je het LAN IP adres van de Orbi eens controleren? Indien deze gelijk is aan 192.168.1.1 dan kun je deze beter wijzigen naar 192.168.0.1 en zorg dat de DHCP server op de Orbi uit staat.