Beantwoord

Zyxel T50 en TP-link router

  • 4 November 2022
  • 2 reacties
  • 302 Bekeken

Ik wil mijn eigen TP-Link AX3000 router gebruiken voor het thuisnetwerk en WiFi. Het Zyxel T50 modem blijft in gebruik voor TV en vaste telefonie. 

(Het Zyxel modem in bridge modus kan niet vanwege vaste telefonie heb ik al begrepen.)

Ik heb een LAN-poort van de Zyxel gekoppeld aan WAN-poort van de TP-link router. Wifi op de Zyxel staat uit.

Zyxel heeft VLAN netwerk 192.168.1.x

TP Link heeft VLAN netwerk 192.168.0.x

Werkt redelijk, maar de verschillende clients (waaronder mijn telefoon) verliezen om de haverklap de verbinding met WiFi. Reconnect op de Wifi en je kunt weer door, maar paar minuten later is het weer raak. 

Ik ben geen volledige leek, maar zeker ook geen netwerk expert. Wil ik iets wat eigenlijk niet kan???

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 November 2022, 10:44

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jdoedel517 

Staat de WiFi op de Zyxel-T50 uit?

In de Zyxel via 192.1168.1.1 inloggen, menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, statische DHCP kan je de TP-LINK een statische IP geven, misschien helpt het.

Daarna kun je de TP-LINK ook in de DMZ van de Zyxel-T50 zetten onder NAT zodat alle verkeer wordt doorgestuurd naar je TP-LINK.

Hallo @Waqqas ,

Ik heb de aanpassingen gemaakt zoals je voorstelt.

De 5GHz Wifi bleek toch nog aan te staan. Dus die staat nu ook (weer) uit. 

De problemen zijn verholpen. 

Of dat nu lag aan de Wifi of aan de instellingen weet ik niet, ben blij dat het nu weer goed werkt.

Reageer