Beantwoord

Zyxel T50 met Asus GT-AX1100 en Engenius ECB600 als wifi routers?

  • 13 October 2021
  • 4 reacties
  • 212 Bekeken

ik wil 2 routers aansluiten, via bekabeld netwerk (Asus Rapture GT-AX11000 en Engenius ECB600) op mijn Zyxel VMG8825-T50. Zodat ik overal perfecte WIFI dekking heb. Ik krijg het niet voor elkaar, met al die instellingen. Kan iemand me uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 October 2021, 11:17

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JEVERHEIJ 

Heb je een DSL of glasvezel verbinding?

Bij glasvezel zou je misschien de Asus op de mediaconverter kunnen aansluiten, VLAN 300 instellen als dat kan en verder de Engenius bedraad aansluiten, inloggen in de web interface en hem als Acces Point Mode instellen.

Als je de Zyxel ook wilt behouden dan zou je de Asus ook bedraad kunnen aansluiten en via de web interface instellen als Acces Point Mode.

Hoi, ik heb glasvezel. ik heb nu op mijn Zyxel de vaste IP's toegekend. ook voor de routers asus en engenius. ik zou ze alle drie operationeel willen houden. dat lijkt me het makkelijkst nu. vanuit mijn mediaconvertor is een verbinding naar de WAN poort op de ZYXEL gemaakt. Vanuit de LAN poort van de ZYXEL heb ik een verbinding naar mijn slimme NETGEAR switch. De ASUS is met een LAN verbinding aangesloten op deze NETGEAR switch. Verderop in het netwerk (schuur) heb ik nog een NETGEAR switch. Daaraan is de ENGENIUS aangesloten. De ASUS is ingesteld in de modus draadloze router, de ENGENIUS als AP onder 2.4G en 5G. Ze hebben allemaal de SSID die op de ZYXEL staat. Op de een of andere manier doet de WIFI het niet op de ENGENIUS?

Zyxel vast op 192.168.1.1, DHCP van 192.168.1.2 - 254, alle bekende mac’s ingevuld met bijbehorende IP ‘s. Mpro Mesh staat aan. Asus op 192.168.1.3, de Engenius op 192.168.1.95.

Reputatie 7
Badge +15

@JEVERHEIJ

Als je op de Engenius ECB600 web interface inlogt en aan de linkerkant bij operating mode onder system kijkt, dan heb je daar oa de optie Acces Point Mode/repeater/bridge. Je zou ook de andere opties eens kunnen proberen.

Reputatie 7
Badge +16

@JEVERHEIJ Van harte welkom op de Community, gaaf dat je een account aangemaakt hebt!

Is het nog gelukt met de mooie tips van @Waqqas