Beantwoord

Zyxel T50 modem vervangen door Asus RT-AC68U

  • 11 November 2021
  • 8 reacties
  • 902 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Beste lezer,

Ik ben momenteel bezig met het vervangen van het Zyxel T50 modem door de Asus RT-AC68U router (die dus als modem zal dienen). 
 

Ik heb hiervoor in het menu waar mij gevraagd wordt naar het internet connectie type gekozen voor PPTP (op aanraden van een T-Mobile medewerker). De andere opties waren PPPoE en L2TP. Eenmaal PPTP geselecteerd, krijg ik het volgende scherm te zien en ik weet eerlijk gezegd niet welke inloggegevens vereist zijn.

Is er iemand in de T-Mobile community die ervaring heeft met het opzetten hiervan en mij verder kan helpen? Ik hoor het graag.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 November 2021, 11:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@jdb1

Je hebt voor de connectie geen username en password nodig dus nee 🙂.

Je kan misschien ook beginnen met een fabrieksreset, jouw web interface is wel afwijkend 😅

@jdb1

Je hebt voor de connectie geen username en password nodig dus nee 🙂

Hierop inhakend ( @jdb1 ) dat je dus dynamisch moet kiezen :wink:

@jdb1

Je hebt voor de connectie geen username en password nodig dus nee 🙂.

Je kan misschien ook beginnen met een fabrieksreset, jouw web interface is wel afwijkend 😅

Veel dank voor je hulp! Alles is up and running.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bob68 

Dat klopt, Dynamic IP - automatische IP toewijzing.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jdb1 

Bij connectie type moet je Dynamic IP/DHCP selecteren en vervolgens dit :

Stap 6, 640 invullen hoef je niet te doen als je geen IPTV hebt of al op het nieuwe tv platform zit. Hiermee kun je de Asus direct op de mediaconverter aansluiten.

Hallo @jdb1 

Bij connectie type moet je Dynamic IP/DHCP selecteren en vervolgens dit :

Stap 6, 640 invullen hoef je niet te doen als je geen IPTV hebt of al op het nieuwe tv platform zit. Hiermee kun je de Asus direct op de mediaconverter aansluiten.



Bedankt voor je snelle antwoord! Voordat ik het juiste internet type moet kiezen, wordt mij onderstaand gevraagd. Als ik hier op “Yes” klik, krijg ik de optie voor PPPoE, PPTP en L2TP. Indien ik op “No” klik, krijg ik de optie voor Statisch en Dynamisch IP. Het lijkt mij dat ik op Yes moet klikken maar wellicht gaat dit niet over het beveiligen van mijn netwerk met username en password maar over iets anders. Hoor het graag!

 

Als ik het goed begrijp is de WAN verbindingstype dus “automatisch IP” ?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jdb1, geweldig om te lezen dat je jouw setup aan de praat hebt gekregen en hulde aan jou, @Waqqas en @Gerrit078. Met zoveel deskundigheid en helpende handen kan het bijna niet misgaan! 😁

Indien je ooit nog hulp kunt gebruiken, laat het vooral weten. Onze toppers helpen graag mee aan een werkende oplossing.

Een mooi weekend toegewenst en stay healthy!