Beantwoord

Zyxel T50 port forwarding voor MILL elektrische kachel

  • 31 August 2022
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Goedenavond,

Ik ben nu al een paar avonden aan het vechten met de port forwarding instellingen op mijn Zyxel T50 van Tmobile thuis. Ik heb internet via DSL. Ik probeer mijn nieuwe wifi heater van Mill aan te sluiten en het lijkt erop dat de benodigde poorten hiervoor naar de heater dicht staan. Het zijn meerdere poorten maar graag zou ik het voorbeeld van poort 8000 TCP willen pakken.

Bij installatie van de heater zie ik op de router dat de heater een IP toegewezen krijgt. Hij verbindt dus. Daarna stopt het installatieproces. Ik neem aan door de poorten die dicht staan.

Instellingen Zyxel:

  • Factory Reset gedaan;

  • Firewall/algemeen op ‘laag’ gezet;

  • UPNP uitgezet (tips uit andere posts);
  • Statische IP toegewezen op basis van MAC adres (dit werkt ook als ik de heater elke keer opnieuw aansluit krijgt deze dezelfde LAN IP). DHCP range verder niet aangepast, standaard gelaten.
  • Port forwarding ingesteld op de volgende manier voor het statische interne IP adres. Dit heb ik voor zowel de WAN interface VD_internet als ADSL_internet gedaan(2 regels dus), aangezien mij niet duidelijk was welk ik nodig had.

Dit lijkt niet te werken. Hoe heb ik dit getest:

  • MacOS terminal command nc -zv “statischIP” 8000. Failed:connection refused
  • NMAP nmap -p ‘*’ “statischIP”
  • NMAP nmap -p 8000 “statischIP”

Vervolgens geprobeerd de DMZ in te stellen op het statische IP. Dit geeft exact dezelfde resultaten.

Kan iemand mij misschien verder helpen?

Alvast bedankt!

Gr,

Matthijs

icon

Beste antwoord door Matthijs666 1 September 2022, 18:18

Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond. Probleem is opgelost. MILl server was blijkbaar verkeerd ingesteld. Na doorgave van MAC adres heater had ik wel toegang. Ook zonder DMZ en zonder port forwarding.. Ik blijf het overigens apart vinden dat NMAP alles aangaf als gesloten. 
 

Gr

Matthijs

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Matthijs666 

Hier vind je een uitgebreide handleiding over hoe portforwarding werkt in de Zyxel-T50.

Je kunt beter beginnen met een fabrieksreset van de Zyxel omdat je alleen de regel met VD_internet als interface nodig hebt en de DMZ wordt afgeraden voor apparaten die geen firewall hebben.

Reputatie 3

Die nmap draai je toch vanuit je eigen netwerk? Die komt dan toch niet om de WAN poort van je modem terecht. Die forward zijn naar mijn idee ingesteld van WAN → LAN. Dus als je binnen LAN zit heb je geen portforwarding.

Reageer