Beantwoord

Zyxel T50 vervangen met RT-AX86U

  • 8 November 2022
  • 4 reacties
  • 267 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goeiendag,

Nu wil ik graag de Zyxel T50 modem die ik standaard heb meegekregen van T-Mobile vervangen.
Ik gebruik het puur voor internet.

Ik heb nu de RT-AX86U router en begreep dat ik deze ook als modem kan instellen.
De instructies uit andere posts waren niet duidelijk voor mijn situatie dus ben ik benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen.

  1. Ik heb een DSL verbinding (kabel) uit de muur en wil deze graag op de RT-AX86U router zetten, maar ik zie dat deze geen specifieke DSL-port heeft.
    • In welke poort moet ik dit insteken, is dat de Blauwe WLAN poort?
    • Ik las dat ik alleen de IPTV instellingen moet aanpassen op Manual en dan Internet op VID 300.
       
  2. Hoe kan ik de modem vervangen? Is dat uberhaupt mogelijk of moet het toch echt eerst via de T-Mobile  Zyxel T50 modem en dan via de RT-AX86U router?
     

Hartelijk dank!

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 November 2022, 16:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Goomba 

Bij een DSL verbinding heb je een modem nodig met DSL poort en VLAN ondersteuning.

In jouw geval kan je dus het beste de Zyxel aansluiten op de DSL kabel, een internetkabel van LAN 1 naar de WAN poort van de Asus.

In de web interface van de Zyxel kan je in het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, statische DHCP het toegewezen IP adres aan de Asus statisch maken.

Daarna kun je onder NAT, DMZ een regel maken voor de Asus zodat alle internetverkeer wordt doorgestuurd naar de Asus.

Hierna kan de WiFi op de Zyxel uit.

Top, dat ga ik dan proberen.

Hartelijk dank @Waqqas!

 

Daarna kun je onder NAT, DMZ een regel maken voor de Asus zodat alle internetverkeer wordt doorgestuurd naar de Asus.

 

 

Moet ik hier de statische IP adres invullen van de Asus router (zoals die aangegeven staat onder het toegewezen IP onder DHCP)?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Goomba

Ik lees op het internet dan het LAN IP adres van de Asus AX86U gelijk is aan die van de Zyxel (192.168.1.1).

Dan zou je die in de Asus interface bij LAN > LAN IP even moeten wijzigen naar 192.168.0.1 bijvoorbeeld om IP conflicten te voorkomen

bij DMZ vul je het IP adres in dan wordt toegewezen vanuit de Zyxel.

Reageer