Beantwoord

Zyxel T54 en mijn netwerk

  • 3 November 2022
  • 7 reacties
  • 313 Bekeken

Reputatie 3

Beste Allen,

Ben inmiddels ook onderweg om T-mobile klant te worden echter ben ik heel benieuwd of de overstap van kabel naar fiber issues gaat opleveren.
Krijg de Zyxel T-54 en de Amino Aria 7X (voor de tv, aangezien LG geen ondersteunende app accepteert, beetje jammer)

Heb nu Ziggo en de connectbox (modem/router) in Bridge modus, utp naar me Asus AC68U, waar ik jaren heel tevreden over ben en van daaruit nog een lijn naar boven naar een tp-link routertje ingesteld als AP. 
Voor de TV box heb ik 2 UTP lijnen naar de plek van me tv lopen, 1 voor de tv en jawel 1 voor de tv box (nu een NEXT mini), dit lijkt mij redelijk plug en play. 

maar

Nu heb ik begrepen dat de Zyxel geen “bridge” modus heb, echter wil ik wel dat mijn bestaande netwerk blijft bestaan zoals het is. 

Hoe doe ik dat? 
Ik heb me rot gezocht maar ik ben bang dat ik de verkeerde zoek opdrachten eruit gooi.
Alvast bedankt voor uw tijd en eventuele reacties.

icon

Beste antwoord door yalerta 3 November 2022, 11:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Optie 1:

De Asus instellen op VLAN300. Te vinden bij menu IPTV
Zyxel na installatie netjes inpakken en bewaren. (Is bruikleen apparaat)

Optie 2: De moeilijke en alleen nodige manier als de Asus geen VLAN ondersteunt.

Zyxel instellen als DMZ (is gelijkwaardig aan bridge modus) waarbij data doorgestuurd wordt naar de Asus
De Zyxel niet instellen op hetzelfde netwerk gedeelte als de Asus.
Zyxel staat standaard op 192.168.1.1 Als dat bij de Asus ook ingesteld is gaat het fout. Dus de Zyxel instellen op 192.168.172.1

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sylver84 

Voor de volledigheid bij optie 1 :

Nummer 6 kan je overslaan en de Asus kan dan direct op de mediaconverter aangesloten worden 🙂

Reputatie 3

@Waqqas @yalerta 

Hartstikke bedankt voor dit super duidelijke antwoord !

Reputatie 3

@Waqqas @yalerta 


Vandaag een Guidon monteur over de vloer gehad, die heb alles netjes aangesloten. 
Werkt als een trein zoals hierboven beschreven.
Spul weer netjes ingepakt en op zolder gelegd. 
Fyi je kan dit ook zonder laptop instellen door van te voren via de asus app de poort, wat dat doe je eigenlijk als ik het goed begrepen heb, open te zetten. 

Reputatie 7
Badge +15

@Sylver84 

Het is geen poort open zetten maar een VLAN taggen aan de WAN poort van de router 😁

Reputatie 3

@Sylver84

Het is geen poort open zetten maar een VLAN taggen aan de WAN poort van de router 😁

Dan moet ik me nog meer gaan inlezen want dan heb ik dat dus verkeerd begrepen, dank je wel :D

 

Reputatie 3

lol, die 300 is dus eigenlijk een sticker op de data die zegt, jij mag door LOL

Reageer