Beantwoord

Zyxel T54 modem gewenst

  • 1 November 2022
  • 7 reacties
  • 1567 Bekeken

Ik ben al jaren klant van t-mobile thuis, en eind augustus had ik gevraagd om een nieuwe router, Omdat die van mij verouderd was en ik heb een abonnement van 1000mb/s dus wil ik ook het maximale eruit halen. Nou heb ik de klantenservice aan de lijn en ik vraag specifiek om een router met wifi 6 dus de Zyxel T54, en diegene die me hielp aan de telefoon had er een notitie van gemaakt en de router zou dezelfde week verstuurd worden. Nou krijg ik een pakketje met een zyxel t50 router terwijl ik specifiek gevraagd heb voor een router met wifi 6, dus bel ik jullie weer op omdat ik de verkeerde router heb ontvangen en krijg ik te horen van ja ik zie in ons systeem dat je dat inderdaad hebt aangevraagd dus we gaan het regelen voor u en dan zult u binnen een week u router ontvangen. 2 weken later geen nieuwe router en geen bericht ontvangen van jullie, dus ik bel weer en ik krijg weer iemand aan de telefoon die me zegt dat de router die ik wou '’uit voorraad'’ is. Nou weet ik dat dit een leugen is want jullie kunnen wel deze routers leveren aan nieuwe klanten. Nu zijn we inmiddels in November dus ik dacht ik bel weer, krijg ik iemand aan de telefoon die wel mijn verhaal bevestigd dat de routers niet geleverd worden aan bestaande klanten. Dus ten eerste word ik 3 keer voor gelogen terwijl ik weet dat jullie die routers hebben. ten tweede ik betaal voor maximaal internet dus ik wil er ook maximaal gebruik van kunnen maken, nou is het probleem dat ik met de router die ik opgestuurd heb gekregen maar max 1000mb uit 1 poort kan halen en de andere 3 lan poorten kunnen maar max 100mb outputten, en dan lees ik op jullie forum dat deze router dit probleem heeft en het niet verholpen kan worden, dus heb ik maar weer mijn oude router aangesloten. Ik vind het absurd dat jullie zo omgaan met bestaande klanten die jaren bij jullie aangesloten zitten en nieuwe klanten voorrang krijgen op alles. Nou word ik ook nog eens voorgelogen door jullie klantenservice totdat ik iemand aan de lijn krijgt die me wel de waarheid verteld wat ik al wist van te voren, dat het gewoon een onzin verhaal is van jullie kant dat jullie die routers niet op voorraad hebben. En ik word niet geholpen of gecompenseerd voor al deze onzin.

icon

Beste antwoord door yalerta 12 November 2022, 17:32

Bekijk origineel

7 reacties

@sinasafa 

Ik ben ook klant bij T-Mobile.

Persoonlijk zal ik die T54 zo ver mogelijk vermijden.

Ik heb hem nog geen halve dag aan de glasvezel aansluiting gehad.

Wat een draak van een router.

Ik gebruik een Fritzbox 5590 direct op glasvezel.

Ik persoonlijk hou zoveel mogelijk afstand van provider apparatuur.

De T54 en Huawei ont liggen netjes in doos in de meterkast.

 

Dan maar overstappen naar andere provider

Dan maar overstappen naar andere provider

Ach ja dat is bij een andere provider ook wel.

Ik kom van kpn en die box 12 (wifi6) heeft veel problemen.

Als je een goed en stabiel (wifi) netwerk wil neem een eigen router.

Eigen beheer niet verplicht aan die puch firmware updates te zitten. (Die roet in het eten kunnen gooien)

Sinds de vrijheid in router keuze met name de 3 diensten wat ik gebruik. (Internet,itv, huistelefoon) gebruik ik een fritzbox.

 

 

 

 

Reputatie 7

Hoi @sinasafa,

 

Allereerst hartelijk bedankt dat je al lange tijd trouwe klant bij ons bent - dat waarderen we!

 

Ik begrijp dat er nogal wat verwarring is ontstaan over onze modems. Het klopt inderdaad dat het T54 modem enkel bij nieuwe klanten wordt uitgeleverd, maar ik wil benadrukken dat er niets mis is met het T50 modem. Hierop kun je net zo goed genieten van een 1Gbps verbinding. Ik was niet op de hoogte dat je slechts op LAN poort 1 1Gbps kunt halen of bedoel je dat je op alle LAN poorten tegelijk 1 Gbps wenst? In dat geval moet ik je inderdaad teleurstellen. Mocht het toch om de eerste (mij onbekende) situatie gaan, dan adviseer ik een switch aan te schaffen, dan kun je toch op verschillende apparaten gebruikmaken van die hoge snelheid.

 

Mocht je aanvullende wensen hebben, dan zit je hier op de Community goed. Ons modem is geschikt voor de grote meerderheid van klanten. Je kunt in deze tijd echter niet één modem beschikbaar maken dat voor alle klanten alle wensen precies dekt. In zulke gevallen kan het lonen om zelf een modem aan te schaffen en aan te sluiten. Dit valt echter bij het particuliere abonnement zoals T-Mobiole dit aanbiedt. Dat betekent echter niet dat we onze klanten hier njiet in willen bijstaan. Juist op de Community kunnen we hierin meedenken. Dit topic helpt je alvast op weg: 

 

Kom je er niet uit of heb je aanvullende vragen, dan wil ik je vragen een topic hierover te starten, dan kunnen andere klanten (met eenzelfde setup) of een moderator je hierbij verder helpen!

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @sinasafa,

 

Allereerst hartelijk bedankt dat je al lange tijd trouwe klant bij ons bent - dat waarderen we!

 

Ik begrijp dat er nogal wat verwarring is ontstaan over onze modems. Het klopt inderdaad dat het T54 modem enkel bij nieuwe klanten wordt uitgeleverd, maar ik wil benadrukken dat er niets mis is met het T50 modem. Hierop kun je net zo goed genieten van een 1Gbps verbinding. Ik was niet op de hoogte dat je slechts op LAN poort 1 1Gbps kunt halen of bedoel je dat je op alle LAN poorten tegelijk 1 Gbps wenst? In dat geval moet ik je inderdaad teleurstellen. Mocht het toch om de eerste (mij onbekende) situatie gaan, dan adviseer ik een switch aan te schaffen, dan kun je toch op verschillende apparaten gebruikmaken van die hoge snelheid.

 

Mocht je aanvullende wensen hebben, dan zit je hier op de Community goed. Ons modem is geschikt voor de grote meerderheid van klanten. Je kunt in deze tijd echter niet één modem beschikbaar maken dat voor alle klanten alle wensen precies dekt. In zulke gevallen kan het lonen om zelf een modem aan te schaffen en aan te sluiten. Dit valt echter bij het particuliere abonnement zoals T-Mobiole dit aanbiedt. Dat betekent echter niet dat we onze klanten hier njiet in willen bijstaan. Juist op de Community kunnen we hierin meedenken. Dit topic helpt je alvast op weg: 

 

Kom je er niet uit of heb je aanvullende vragen, dan wil ik je vragen een topic hierover te starten, dan kunnen andere klanten (met eenzelfde setup) of een moderator je hierbij verder helpen!

 

 

@sinasafa

Onzin dat de T50 maar op 1 LAN poort Gigabit ondersteunt.

Indien dat in jouw geval zo is komt dat door de aangesloten apparatuur op die poorten of een defect in de modem (minder waarschijnlij) Al geprobeerd de werkende gigabit aansluiting van poort 1 om te zetten naar poort 2-4?
En een Link naar dat Topic? Mijn T50 doet op alle poorten gigabit.

Als je wel dusdanige informatie kan vinden waarom kon je dan niet vinden dat de t54 modem uitlevering alleen aan nieuwe aansluitingen gedaan wordt.

Enige in jouw relaas is de “waarheid” dat de helpdesk dingen voorstelt die ze niet (kunnen) waarmaken. Tmobile plaatst zich in het rijtje bedrijven waar nieuwe klanten de nieuwste apparatuur krijgen of de hoogste korting bij een nieuw abonnement, stom, maar dat is de bedijfspolitiek

Wat is het heerlijk dat we onze eigen apparatuur kunnen aansluiten en niet afhankelijk hoeven zijn van gecastreerde firmware in een router.

Overstappen naar een andere aanbieder lijkt me slechter als rond kijken welke moderne routers of andere apparatuur er op dit moment op de markt zijn die ook nog eens in eigen beheer volledig ingesteld kunnen worden. Tsja dat kost wat, maar van de aanbieder uitgeleverde apparatuur hoef je ook geen apparaten in het top segment te verwachten.

Ik heb ook zelfde probleem met modem t50 maar krijg ik geen t54 terwijl jaar gleden na weken achten, bellen, veel meteen en ze konde me niet helpen en ze hadden me بلوط als nieuw modem t54 komt moet ik bellen dan krijg ik een! Ik heb het gevraagd maar ik krijg het niet en wat vreemd is is dat er is helemaal geen bewijzen in hun systeem is dat ze weken bezig geweest met mijn probleem terwijl ik heb wel mijn chats met hun medewerkers! T-mobile is een slechte bedrijf geworden en ze zijn niet meer klant vriendelijk! In toekomst ga ik naar een ander provider. Ik adviseer t-mobile aan niemand ze zijn krent! 

Grappig dat een switch aanbevolen wordt: sinds ik verblijd ben met het nieuwe T50 modem van t-mobile werkt dat namelijk helemaal niet meer: hele bedrade netwerk hier is een drama sindsdien

Reageer