Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50 USB functie

  • 18 September 2019
  • 46 reacties
  • 11767 Bekeken


Toon eerste reactie

46 reacties

Bedankt @yalerta , ondertussen heb ik de Zyxel werkend als (DLNA) media server, en kan de bestanden daarop nu zowel vanaf de PC als ook vanaf TV en telefoons benaderen. Heel fijn!

Welke snelheid halen jullie met het overzetten van bestanden? Dat is bij mij nu nog erg laag (te laag).

Als ik vanaf mijn computer bestanden verplaats/kopieer naar de externe harde schijf, varieert de snelheid van 1,1 tot maximaal 1,7 MB/s, dat is niet heel erg snel. Dit terwijl het een (nieuwe) USB 3 harde schijf is, die op de USB 3 poort van de modem is aangesloten, en de PC is via ethernet met de modem verbonden. Dat zou dan toch veel sneller moeten kunnen gaan lijkt me… Als ik de harde schijf via USB rechtstreeks aan de PC verbindt, is de overdrachtssnelheid vele malen groter, ook is de verbinding van de PC met internet vele malen sneller. Het lijkt dus niet aan de ethernetverbinding of de harde schijf te liggen, maar aan de modem.

Reputatie 7
Badge +5

@iljailjailja 

Op jouw vraag m.b.t. de snelheid ff wat bestanden op en neer gegooid in mijn netwerk naar en van de Zyxel gemapte schijf. Er hangt een 40Gb 2.5 inch schijfje aan de blauwe USB poort.

Snelheid van PC-a (i3 - win10- gigabit netwerk naar ZYxel) 2,1MB/s upload 2,4MB/s download

Snelheid van oudere PC-b (core Duo - win10 - gigabit netwerk) 2,1MB/s upload 2,6 MB/s

Snelheid van (server) Netwerkschijf naar Zyxel 2,3 MB/s upload en 2,8 MB/s download

Geen conclusie aan te verbinden. Let wel het zijn MegaBytes/seconde

Dat de blauwe Zyxel USB 3.0 moet voorstellen wil niet zeggen dat de gebruikte processor in de Zyxel modem capabel is om de maximale snelheid van de USB3 specificatie te halen. Blauwe poort kan ook aangeven dat de maximale stroomsterkte op die poort hoger kan zijn dan de 500mA die bij de usb1-2 aangegeven is. Een vergelijking maken van een PC met een modem poort is niet reëel.

Ook bij de SATA interfaces van de externe harddisk controllers zijn verschillen mogelijk. Er zwerven hier in huis een paar van die dingen die merkbaar langzamer/sneller zijn op eenzelfde PC met een USB3 aansluiting.

De 40 gieg aan mijn Zyxel modem is in gebruik als audio (mp3-flac etc) DLNA server en geeft geen problemen met het afspelen daarvan. Films geen ervaring mee.

Wil je snelle opslag in je netwerk moet je een NAS of Server gaan plaatsen, de USB mogelijkheid in de Zyxel is een PLUS optie van deze modem.

 

Deel 2.

 

Het is gelukt om in windows verkenner de mappen te benaderen om bestanden toe te voegen of verwijderen.

Typ in de windows verkenner adresbalk \\192.168.1.1\ en druk op enter. (het IP adres waarop jij de modem hebt ingesteld)

De gekoppelde mappen moeten zich nu vertonen..

Afhankelijk van de share instelling in de Zyxel “openbaar” of “beveiligd” zijn de mappen direct benaderbaar of via het admin en modem wachtwoord.

Waarom ikzelf pas na een uur klooien toegang kreeg is me een raadsel.

baas. bedankt voor veel bespaarde uren en frustratie.

alleen lukt het niet om bestanden over te zetten VMG8825-T50 hij ziet de ntfs ext harde schijf gewoon 

van alles al geprobeerd 

 

Reputatie 7

Hi @fiann, top dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik wil heel graag vragen of jij hier toevallig tips voor hebt @yalerta? Aangezien je eerder in dit topic ook zo goed hebt geholpen. Merci!

lijkt gewoon dat ie op read only modus staat kan  de mappen wel zien alles op externe hd maar verder niks

 

 

voor diegenen met een ntfs schijf  je hoeft hem niet te formateren naar exfat 

 

als je de modem reboot of opnieuw opstart usb kabeltje er direct in doen

Reputatie 7
Badge +5

lijkt gewoon dat ie op read only modus staat kan  de mappen wel zien alles op externe hd maar verder niks

 

Alleen Lezen modus is idd mogelijk. NTFS is flink wat strenger in beveiliging dan FAT of dergelijke.

Als je wilt inloggen op de mappen zul je het Admin account en wachtwoord van de modem moeten gebruiken.
 

Heb ze in alle 3 geprobeerd exfat fat32 ntfs 

 

Allemaal hetzelfde geen resultaat

Als je wilt inloggen op de mappen zul je het Admin account en wachtwoord van de modem moeten gebruiken.

Dat werkt gewoon openbaar en beveiligd 

 

 

 

Kan tmobile dit oplossen Op afstand ?

Reputatie 7
Badge +5

Kan tmobile dit oplossen Op afstand ?

Nee, helaas niet.

Maar ik constateer een andere uitdaging, Capaciteit 0. De hik zit in een ander deel van het traject maar ik kan zo gauw niet verzinnen waar

 

Is een externe hd 5 tb in ntfs wd 

Reputatie 7
Badge +5

Is een externe hd 5 tb in ntfs wd 

 

Lees hier over de grootte van de externe schijf

Bovenstaande link geeft wat meer uitleg over de maximale grootte die de modem aankan en hoe daar mee om te gaan. Ook de media server wordt vernoemd

 

@iljailjailja  het werkt na veel gepuzzel

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Blijkt dus idd een beperking in de schijfgrootte in het bestandssysteem van de router.

Dank voor het delen dat de oplossing in het partitioneren zat.

2,5 tb per partitie aan houden  externe hd

 

zyxel digital media  server  nog even uitzoeken deze dagen 

Reageer