Zyxel WAP6807 geen stabiele verbinding (bekabeld)

  • 30 January 2023
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

ik heb nu een paar weken een t-mobile glasvezel verbinding en daar ben ik opzich blij mee, echter ben ik ook van mijn eigen mesh systeem overgstapt naar de wifi+ setup van t-mobile zelf. Wat ik nu merk is dat mijn access point vaak verbinding verliest met mijn chromecast/google-tv, mijn tv hangt ± een meter of 4 van mijn AP.  Dit is wat ik heb gedaan om te kijken of het helpt 

  • AP verplaats naar 1 meter van mijn TV (zelfde resultaat)
  • AP met kabel aangesloten op de router, eerst via mijn thuis switch, later direct. (zelfde resultaat) 
    • Google-TV geeft singal strenght perfect, om vervolgens geen connectie meer te hebben met Wifi
    • Heb een paar andere channels geprobeerd maar dat maatk ook niet uit (uit die channel check uit het modem wordt ik ook niet veel wijzer, blijkbaar kiest hij zelf het enige kanaal met 5 AP's terwijl ook lege kanalen zijn…. maar goed daar gaat het nu even niet om.
  • Google-tv met kabel aangesloten op het AP, die nog met kabel direct aan mijn router hangt.(zelfde resultaat)
    • hij is om de paar minuten een paar seconden tot halve minuut internet connectie kwijt, maar ik krijg geen network issue melding, dus ik ga er van uit de het netwerk zelf (aka LAN) gewoon ok is nog, alleen internet wil niet.

Voor mij het AP nu redelijk zinloos, qua settings kan ik eigenlijk ook niets vinden aangezien de opties nogal beperkt zijn zowel in de router als het AP zelf. Heeft iemand vergelijikbare problemen en of enig idee wat te proberen?

Seccie 1 jaar geleden

Hoi @tha_Lama Mag ik vragen waarom je besloten hebt om terug te stappen naar T-Mobile wifi+? 
Welke mesh setup had je geïnstalleerd? Ik heb hier al een hele poos een mesh / wifi6 setup (orbi systeem) probleemloos draaien. Benieuwd naar je reactie. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @tha_Lama Mag ik vragen waarom je besloten hebt om terug te stappen naar T-Mobile wifi+? 
Welke mesh setup had je geïnstalleerd? Ik heb hier al een hele poos een mesh / wifi6 setup (orbi systeem) probleemloos draaien. Benieuwd naar je reactie. 

Moeite, (hoef niets meer bij te houden met een out of the box oplossing van tmobile zelf) 

Maar goed qua probleem ben ik niet te spreken over de tmobile oplossing, bijvoorbeeld wifi6 heb je wel op de modem maar niet op het wifi+ station. loas van mijn connectie problemen. Hij moet gewoon terug, ik zie geen enkele meer waarde van dit apparaat. Misschien als je een gigantish huis hebt of wifi in schuur will hebben. Dit is puur mijn mening, maar ik vind het een slechte oplossing. Misschien als er iemand van Tmoblile was langsgekomem om het aan te sluiten en te testen was het misschien anders, 

Reageer