Sticky Vraag

Aan de slag met de Huawei E5577C Mi-Fi Router

Reputatie 6
Badge +16
  • T-Mobile Moderator
  • 12353 reacties
Ben je in het bezit van een Huawei Mi-Fi router en wil je deze in gebruik gaan nemen. Dan kan je de onderstaande stappen volgen.

Let op! Bij het gebruik van een simkaart met sim-adapter adviseren we je om een nieuwe simkaart aan te vragen. Een simkaart die groter is gemaakt met een sim-adapter kan de simkaartlezer van de Mi-Fi router beschadigen.

1 ► Open het achterklepje met behulp van de klein uitsparing in de rechter bovenhoek

2 ► Verwijder de batterij en plaats de simkaart in de simkaarthouder onder de batterij

3 ► Noteer de gebruikersnaam en wachtwoord die op de sticker staan en plaats de batterij en de achterklep terug.

Om de instellingen van de router aan te passen heb je de volgende inloggegevens nodig

Je gebruikersnaam staat achter: User
Je wachtwoord staat achter: Password

Om verbinding te kunnen maken via Wi-Fi met de router heb je de volgende inloggegevens nodig

De naam van het Wi-Fi netwerk staat achter ‘SSID’.
Het wachtwoord van het Wi-Fi netwerk staat achter ‘WIFI KEY’.

4 ► Koppel de Mi-Fi router met behulp van de bijgeleverde USB kabel aan je computer of laptop

5 ► Je krijgt nu te zien dat de Mi-Fi router aan het opladen is

6 ► Zet de Mi-Fi router aan met behulp van de ronde power knop rechts van het LCD scherm. Houd deze knop 3 seconden in, na een aantal tellen verschijnt er ‘Welcome’ in het scherm.
Zodra je Mi-Fi router verbonden is en aanstaat, wordt deze automatisch herkend door je computer of laptop. Je krijgt de mogelijkheid om de benodigde drivers direct te installeren.

Ga naar stap 9. Indien de software niet automatisch installeert ga je naar stap 7.

7 ► Open op jouw computer of laptop ‘Deze computer’ of ‘Computer’ vanuit het startmenu.

8 ► Dubbel klik op ‘CD Drive MobileWiFi’ en open het bestand ‘AutoRun’

9 ► Windows zal nu een aantal drivers installeren om het apparaat te herkennen. Na de installatie wordt je browser automatisch geopend waarbij de modem pagina wordt getoond.

10 ► Er verschijnt een nieuw venster waarin wordt gevraagd op welke manier je wilt verbinden met het nieuwe netwerk. Kies voor ‘Thuis netwerk’ of ‘Home network’. Daarna kies je voor ‘Close’.

11 ► Ga terug naar de browser. Log nu in met de inloggegevens die op de sticker achter je batterij staan. Zie stap 3.

12 ► Indien er sim pincode is ingesteld, voer deze in.

13 ► Nu je ingelogd bent op de modem pagina kan je het Wi-Fi netwerk inschakelen door op de grijze Wi-Fi knop te klikken. Als de knop groen is, dan is deze ingeschakeld.

Er zijn 3 grote knoppen aanwezig. Van links naar rechts; aan/ uit knop, data verbinding knop, Wi-Fi knop.

Je kan nu verbinding maken met het Wi-Fi netwerk. Gebruik hiervoor de gegevens in stap 3.

This topic has been closed for comments

7 reacties

Ik heb de E5577C gekocht. De browser vraagt om een wachtwoord. Noch het password, wifi-key en pincode van de sim worden geaccepteerd. Na 3 pogingen komt de mededeling onjuiste gebruikersnaam of wachtwoord. Vraag is dus: (1) wat moet ik hier invullen.

Tweede vraag is: wat is mijn gebruikersnaam. De door jou genoemde "user" (bij punt 3) zie ik niet op de batterij of op het apparaat staan. Wat kan ik dat vinden?
Kan je jouw antwoord ook zenden naar mijn mailadres?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi VraagvoorT-mobile,

Welkom op ons Forum! :)

Als je de batterij uit de E5577C haalt, dan zit er op de router zelf een sticker met hierop de gebruikersnaam en het wachtwoord. Lichtelijk verstopt dus! ;)

Laat even weten of je het gevonden hebt, anders helpen we je verder!
Hallo David,

Dank je voor je reactie. Ik zie op de sticker het volgende:
E5577C
IP nummer:
Password:
SSID:
WIFI KEY:
IMEI:
S/N:
Model:

Wat is nu de gebruikersnaam? Is dat hetgeen achter SSID staat?
En het wachtwoord dat moet worden ingegeven is dat het password of de Wifi key of iets anders?

Wat ik ook invul. Het apparaat geeft aan dat er geen service is. Bij alle items die ik aanklik (start, statistieken, sms, werk bij, instellingen etc) wordt er weer om een wachtwoord gevraagd. En dan is weer de vraag wat moet ik hier invullen. Ondertussen vraagt de E5577C (die ik gekocht heb bij T-mobile om een pincode).
Reputatie 6
Badge +16
@VraagvoorT-Mobile

Bedankt voor de aanvullende gegevens.

Zou je bij gebruikersnaam en wachtwoord allebei: 'admin' willen invoeren? Heb je toevallig een brief ontvangen bij de Mi-Fi router waar je gebruikersnaam en wachtwoord op staan?
Reputatie 5
Default is admin en admin
Inmiddels ben ik terug gegaan naar de T-mobile winkel, waar ik het apparaat gekocht heb. Hier was gelukkig iemand van Huawei aanwezig. Volgens hem was de verkoper van de E5577C vergeten om de (voortdurende vraag naar de) pincode van het apparaat te halen. Hierdoor kon ik als nieuwe klant, het systeem van de E5577C niet in. Dit heeft hij vervolgens voor mij opgelost.

Verder vertelde hij mij dat met gebruikersnaam bedoeld wordt de code die achter SS-ID staat en met wachtwoord de code achter de Wifi-key. Daarna werkte de E5577C. Ik lees nu dat de bovenstaande tekst, aangepast is.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi VraagvoorT-mobile,

Mooi dat het in de winkel is opgelost en gelukkig was er inderdaad iemand van Huawei om je te helpen!

Bedankt voor je terugkoppeling, ik denk dat Issam het aangepast heeft. 🙂