Aan de slag met de Huawei T-Mobile 4G Internet Stick

• 3 oktober 2016
  • 2 reacties
  • 3224 Bekeken

• is een Top Poster
  • 7 reacties
Ben je in het bezit van een Huawei Internet Stick en wil je deze in gebruik gaan nemen. Dan kan je de onderstaande stappen volgen.

Let op! Bij het gebruik van een simkaart met sim-adapter adviseren we je om een nieuwe simkaart aan te vragen. Een simkaart die groter is gemaakt met een sim-adapter kan de simkaartlezer van de Internet Stick beschadigen.

1 ► Haal het dopje van de USB aansluiting af en open de bovenkant van de Internet Stick door deze vanaf de USB kant weg te drukken/schuiven.

2 ► Plaats de simkaart in de simkaarthouder, let hierbij op het kleine simkaart icoon dat aangeeft hoe hij erin moet.

3 ► Stop de Internet Stick in de USB poort van je computer of laptop.

4 ► Zodra je internet Stick verbonden is, wordt deze automatisch herkend door je computer of laptop. Je krijgt de mogelijkheid om de benodigde drivers/software direct te installeren.

Ga naar stap 7. Indien de software niet automatisch installeert ga je naar stap 5.

5 ► Open op jouw computer of laptop ‘Deze computer’ of ‘Computer’ vanuit het startmenu.

6 ► Dubbel klik op ‘CD Drive Internet Manager’ en open het bestand ‘AutoRun’

7 ► Windows zal nu de software installeren om het apparaat te bedienen. Volg de volgende instructies om de installatie af te ronden.

8 ►Er verschijnt een nieuw venster waarin wordt gevraagd op welke taal je de installatie wilt doen, kiest hier bijvoorbeeld voor Nederlands en druk op Continue.

9 ► Er verschijnt een nieuw venster waarin wordt gevraagd om akkoord te gaan met de voorwaarden. Dit is nodig om de installatie te kunnen doen, druk op “Ik ga akkoord” als je akkoord gaat met de voorwaarden en door wilt gaan met de installatie.

10 ► Er verschijnt een nieuw venster waarin wordt gevraagd om locatie waar de Internet Manager geïnstalleerd mag worden. Indien gewenst kan je de installatie locatie hier aanpassen. Ga door met de installatie door op “Installeren” te drukken.

11 ► Er verschijnt een nieuw venster. De Internet Manager wordt nu geïnstalleerd. Wacht tot de voortgangsbalk volgelopen is en drukt op “voltooien” als hier om gevraagd wordt.

12 ► De Internet Manager opent nu automatisch. Druk het onderstaande welkomstscherm weg met de knop “ok”. Je kan nu op de knop “verbinden” drukken om verbinding te maken met internet.

13 ► Als de verbinding status op verbonden staat dan is de installatie gelukt en heb je internet toegang. Je kan nu gaan internetten 🙂. *Mocht de verbinding toch nog niet werken volg dan één van de FAQ troubleshoot items op onze Toestelhulp Pagina.

2 reacties

macX : mac is een zeer populair OS. Waar is de OS SIERRA 10.12 handleiding svp?
@interwood
Gefeliciteerd met je eerste post op het T-Mobile forum! Welkom! 🙂

Dat is zeker een populaire OS! Ik gebruik het zelf ook. :D
Ik kan begrijpen dat je een handleiding wilt zien van de E3372 internetstick en ik ga eens kijken of ik er één voor je kan maken.
Ik heb hier rondgevraagd voor een stick (we bieden ze niet meer aan) en zal op korte termijn een handleiding kunnen schrijven voor OSX 10.12.

Mvg Roy

Reageer