Vraag

Batterij LG G4 snel leeg?

• 12 juni 2015
  • 28 reacties
  • 13301 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Nu ik na 6 jaar trouwe klant van Tmobile sinds 2 weken een nieuw toestel mocht uitzoeken ik erg teverden ben met de Lg G4 maar ik doe nog geen dag met mijn batterij en mijn gebruiks wijze is niet hoog op een dag hoe kan dit? Graag hoor ik hier meer over.

Alvast bedankt,

Groetjes Shirley

28 reacties

Reputatie 2
Kijk eens naar batterijinstellingen, waarschijnlijk zal je een paar instellingen moeten veranderen.
Bijvoorbeeld het kan zijn dat er veel apps op de achtergrond blijft draaien, deze vreten energie.
Ook misschien een idee om de contrast van je scherm wat te verlagen.
Ja dit heb ik al gedaan elke x als ik een app gebruik heb ik die al apps al uitgeschakeld me contrast staat al op besparen dus dat kan het niet zijn want nog steeds is me batterij zo leeg
Reputatie 2
probeer het volgende:

zet te telefoonhelemaal uit en haal daarna de batterij uit.
Controleer of de batterij goed contact maakt met het toestel en zet het dan weer aan.

Probeer een kleine systeem reset, en schakel het opnieuw in.
En hoe doe ik een systeem reset?
Reputatie 4
Hey lmsure87, welkom op jet forum!

Zelf heb ik ook een lg g4. Het lgt er een beetje aan hoe je het gebruikt. Als je makkelijk een kwartier of 20min per sessie gebruik gaat het inderdaad redelijk hard ja. Ook ik merk dit.

Gebruik je het af en toe 5 minuten, kan het geen kwaad.

Zie het zo: de G4 is een sprinter, geen marathonloper, kijk af en toe een keertje voor vijf minuten ipv 20 min. Het zal een stuk beter gaan 😉
Ja ik gebruik mijn tel niet vaak alleen als me lampje knippert kijk ik dus hij ligt soms wel een uur of meer stil...ik las in een ander forum bericht dat het miss een oude simkaart kan zijn is dat miss ook een probleem bij mij??
Reputatie 4
Zou best kunnen. Ik weet niet hoe oud je huidige simkaart is? Als het ouder dan 5 jaar is kan je het laten vervangen. Als je simkaart nog maar 1 of 2 jaar oud is hoeft het niet. Zit nu zelf met een simkaart die ongeveer 3 jaar oud is.
Denk dat mijne 4 jaar oud is
Hoi Imsure87.

Kun je deze app eens downloaden: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gsmdev.simcard
Wat zijn de eerste 10 cijfers bij SIM serial number?
Reputatie 4
Je kan hem laten vervangen, maar probeer imeerst maar een harde reset te doen.

Let wel op: back up eerst alles wat je eroo hebt staan!!! Denk hierbij aan je contacten, foto's, video's en dergelijke. Je verliest hierbij alles.

http://www.verizonwireless.com/support/knowledge-base-104173/

Het zal niet helemaal klopoen, maar met de eerste drie stappen kan je een harde reset doen. Zodra je dit hebt gedaan telefoon leegtrekken tot je telefoon vanzelf uitvalt. Zodra je gaat slapen aan de lader leggen en niks mee doen.

Je kan ook naar instellingen gaan, onder het kopje 'algemeen', back up en reset. Ook hier kan je eventueel een back up maken op je sd kaart en vervolgens een reset doen. (laat overigens de reset de sd kaart niet wissen! Anders raak je je back up weer kwijt)

Kijk het van het weekend aan, mochten de problemen blijven kijken we verder.
Ehm geen idee even uit me tel halen
Nou kijk ik heb aardig wat toestellen gehad en ik ben echt wel snel te vreden met dingen en indd mocht ik hem vaak gebruiken zeg ik ala maar dat is nu niet het geval...verders een super mooi toestel alleen de batterij duur is echt slecht
Reputatie 4
Kaassausje heeft verwezen naar een app, hiermee kan je het makkelijker en sneller controleren. Enkel de eerste 10 nummers
8931***37 hier mijn sim kaart nr
Reputatie 4
Je simkaart is blijkbaar toe aan vervanging. Ik zal het even doorgeven zodat het gratis word vervangen voor je.
Thank you
Reputatie 5
@Imsure87 ik kreeg een seintje van @storm91 heb je direct een nieuwe simkaart toegestuurd en de kosten hiervan vergoed. Je zult dit terugzien op je factuur.

Laat je ons weten hoe je ervaring met de nieuwe simkaart is?
Ja super bedankt heren voor de oplossingen heb indd een mailtje gehad en laat zeker weten hoe de nieuwe simkaart bevalt Hartelijk bedankt top service!!
Reputatie 7
Badge +20
Tom is even op een welverdiende vakantie, dus ik bedank je namens hem voor de complimenten! 😉
Hallo, heb sinds gisteren ook de LG G4. Ik vind ook dat de batterij heel snel leeg is. Kan het zijn dat ik ook een nieuw simkaartje nodig heb?
Reputatie 7
Badge +15
Hi AggieCox,

Goed dat je jouw vraag hier stelt! Hoe lang gaat je batterij ongeveer mee? 🙂

Dit probleem zal niet zo snel aan je simkaart liggen. Ik zie ook dat je gebruik maakt van een redelijk nieuwe simkaart. ShadowLea, een van onze experts heeft een topic geschreven over de batterijduur van Android-toestellen. Zou je deze eens door willen nemen? Het staat vol met handige tips!
Ik heb ook een LG G4 sinds een paar dagen, maar ben enorm teleurgesteld in de accuduur :-(
Zo heel veel gebruik ik mijn toestel nu ook weer niet,
alleen ik reis veel van stad naar stad,
en wanneer ik in de vroege avond terug ga en in de trein zit
is het toestel dus al zo goed als leeg ...
Mijn sim kaartje is wel vrij oud, kan ik een nieuwe regelen via hier?
Welke android versie heeft uw telefoon? Hier kan het namelijk ook aan liggen. Als u een oudere versie heeft is het ook een optie om hem te updaten naar een nieuwere versie, misschien dat het helpt! 🙂
Reputatie 7
Badge +15
@Lunaliscious,

Ik zie dat je ondertussen telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice en er is afgesproken dat je langs de T-Shop gaat. Wil je aan ons laten weten hoe dat afloopt? :8
@Amy, bedankt voor je reactie,
in het gesprek werd door mijn verhaal duidelijk,
dat de accuduur toch echt niet klopte voor zo een gloednieuw toestel.
Ik ben gisteren op het nippertje naar de T Mobile shop toe gegaan
en heb mijn hele zooitje mogen omruilen, dit toestel (of de accu/lader)
waren zeer waarschijnlijk gewoon defect.
Nu heeft de dame van het telefoongesprek ook een nieuw sim kaartje voor me aangevraagd
en ga ik mijn toestel voor de zekerheid pas zaterdag gebruiken, wanneer ik die binnen heb.

Wat ik me nu wel even afvraag, is of het verstandig is om de batterij helemaal leeg te laten lopen,
dus op de energie die hij nu al heeft te gebruiken, dan daarna vol te laden,
of kan ik hem beter gelijk in de lader doen en dan vol laten lopen?

Reageer