Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

  • 12 december 2012
  • 159 reacties
  • 30526 Bekeken


Toon eerste reactie

159 reacties

Ik heb mijn galaxy s3 ook nog niet zo lang, en mijn batterij is zeer snel achteruit gegaan.
Gaat super snel leeg en laad langzaam op(8 uur). Dit alles met de officieele oplader.
Ook andere kabeltjes geprobeert.

Groetjes Michiel
Reputatie 7
Badge +9
@Mvdee Staat WiFi aan tijdens het opladen? (Dit kost je zo'n 5-7 extra uur aan de lader.) Zo nee, probeer het eerst inderdaad met een andere lader. Daarna kun je het nog proberen met de telefoon helemaal uit.

Op de batterij heb je 6 maanden garantie. Als de telefoon ook niet fatsoenlijk oplaad met een andere lader en compleet uit, dan is de batterij waarschijnlijk niet goed.
Hoi, sinds juni heb ik de samsung galaxy s3. Mijn batterij gaat lang genoeg mee (ong 2 dagen), maar opladen is echt een drama. Na ongeveer een uur opladen zit hij op 5% (en op internet las ik dat de volledige oplaadtijd ong 3 uur is, klopt dat?). Hierboven lees ik dat ik het eerst even met een andere lader moet proberen 🙂 Als dit niet werkt, kan ik dit dan hier aangeven? (en valt dit onder mijn garantie?) Gr, 
@ Biancasmits

Welkom bij de T-Mobile Community!

Heb je al een andere lader uitgeprobeerd? Dit om uit te sluiten dat het probleem met de lader te maken heeft. Daarnaast zou ik je ook een test (indien mogelijk) met een andere batterij in het toestel willen aanraden. Op die manier kunnen we er namelijk achter komen waar het probleem precies zit. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
Hoi ik heb het zelfde probleem met mijn samsung s3 ook problemen met de batterij. Ik laad hem savonds op en smorgens is mijn telefoon nog niet helemaal opgeladen vanmorgen stond die nog op 47% terwijl hij de hele nacht in de lader heeft gezeten.en batterij gaat ook snel leeg.ik heb de telefoon pas sinds juni 2013.zou u mij ook een nieuwe batterij toe kunnen sturen.mvg Bianca
Reputatie 7
Badge +9
Kun je eens kijken of Latitude (als deze uberhaupt nog erin staat) in Google Maps aan staat?
Hoi,
Ik heb mn tel. Begin januari 2013 gekocht en al kort daarna ging mn tel. Soms vanzelf uit en weer aanzetten zonder dat ik daarvoor de opdracht gaf. eerst dacht ik dat het aan mij lag maar het werd steeds erger, dus ging ik naar een servicepoint waar ze een update op mn telefoon gingen zetten. Maar het bleek niet te helpen, ook ontstond er een nieuwe probleem; tel. bleef vaak vastzitten.Batterij uithalen hielp niet. Via de winkel laten repareren, probleem verholpen, alleen nu gaat de batterij heel snel leeg.Voorheen kon ik makkelijk 2 dagen met de batterij maar nu haal ik net de dag, maar dan moet ik niks met de tel. doen want anders gaat het nog sneller leeg.Heb gebeld naar de klantenservice en zij zeggen dat je maar een half jaar garantie hebt op de batterij maar hier zeggen jullie 1 jaar. Hoe zit dat?En hoe kan het dat mn batterij nu zo snel leeg gaat terwijl ik voordat ik mn tel. ter reparatie had gebracht geen last van had.
Reputatie 7
Badge +9
@angel1964 Als je de telefoon uit zet (dus helemaal uit) terwijl je deze oplaad, gaat het dan net zo langzaam? Zo ja, dan is het hardwarematig, zo nee, dan moeten we in de software gaan zoeken.
@ angel1964

Welkom op het T-Mobile Forum!

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je ook een andere lader / batterij geprobeerd? Dit om uit te sluiten dat het probleem met de lader of de batterij te maken heeft. Mochten beide testen uitwijzen dat het probleem met je toestel te maken heeft, dan adviseer ik je om de fabrieksinstellingen te resetten. Via deze link staat stapsgewijs beschreven hoe je dit kunt doen. Vergeet dan niet om een back-up te maken van de gegevens die op het toestel staan. Laat je even weten of het is gelukt?
Goedemorgen, ik heb mijn samsung s3 tot grote tevredenheid al een tijdje in gebruik. Echter sinds een week valt het niet mee om de batterij op te laden. Het gaat steeds langer duren. Heb inmiddels wat actie ondernomen om het batterij gebruik binnen de perken te houden, maar dat neemt niet weg dat de batterij na een hele nacht opladen nog niet 100% vol is. Bijzonder vervelend inmiddels. Ik weet niet of mijn toestel nog binnen de garantie is. Ik zou graag een reactie krijgen. Alvast heel erg bedankt !!
@ Herman111

Op je toestel heb je 24 maanden fabrieksgarantie, op je accessoires 6 maanden. Dit is de fabrieksgarantie van Samsung zelf, zoals je ook hier kunt zien. Je dient zelf voor een vervangende batterij te zorgen, wij kunnen je daar helaas niet verder mee helpen. Laat maar even weten of de nieuwe batterij het probleem oplost. Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +9
@Herman111 En EU wettelijk heb je 2 jaar. Helaas heb je het toestel gekocht via een tussenhandelaar die het toestel heeft aangepast naar een eigen product, en heb je hierdoor geen fabrieksgarantie meer.
[quote]@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/herman111-303162/"

Welkom op het T-Mobile Forum!

Hmm erg vervelend dat je batterij defect is! Het klopt wat https://"https://forum.t-mobile.nl/members/shadowlea-268503/" aangeeft; op accessoires zit 6 maanden fabrieksgarantie. Je kan dus zelf een nieuwe accu aanschaffen. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag..
QUOTE

samsung geeft 12 maanden garantie op zijn batterijen ik zie het probleem niet. t-mobile is de winkel, die verkoopt en doet de service. samsung geeft de garantie. Koop ik een identieke samsung batterij dan krijg je echt 12 maanden garantie hoor.
@ Herman111

Welkom op het T-Mobile Forum!

Hmm erg vervelend dat je batterij defect is! Het klopt wat ShadowLea aangeeft; op accessoires zit 6 maanden fabrieksgarantie. Je kan dus zelf een nieuwe accu aanschaffen. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag!
Reputatie 7
Badge +9
@Herman111 Je hebt van T-Mobile maar 6 maanden garantie op de batterij....
Ook ik heb een samsung Galaxy s111 waarvan de batterij het niet meer doet. Alle varianten geprobeerd, software update, program om de app uit te doen als je ze niet gebruikt, wifi uit bij geen gebruik, geen gps etc etc. Ook diverse opladers en manieren van opladen  (usb, netstroom), batterij helemaal leeg en dan weer ongestoord opladen. Uiteindelijk helpt niets meer. even opladen doet hij heel traag en is dan weer heel snel helemaal leeg. Baterij bij een vriend erin gedaan en die van hem bij mij toen was mijn batterij niet goed en zijn batterij in mijn toestel wel. Conclusie . Die is kapot. Ik heb het toestel sinds september 2012. Je mag verwachten dat de batterij iets trager wordt na 10 maanden , maar niet geheel onbruikbaar.

T-mobile graag een andere batterij toesturen. .

P S: Ik bel een paar keer per dag kort, en WA ,spelletjes etc doe ik niet . Ik ben geen jongere meer maar 58 jaar en ga er respectvol mee om , geen schades etc Toestel ziet er prima uit. Kortom echt een batterij probleem...
@ mikevaneijk112

Hmm ik begrijp dat dit een erg frustrerende situatie is! 😞 Wanneer een toestel wordt omgeruild zal het gaan om een toestel dat verkeert in nieuwstaat. Ik zie dat je toestel momenteel in reparatie is. Laat je even weten of dit het probleem oplost? Ik hoor graag van je!
hoi t mobile

ik heb mijn telefoon Galaxy s3 nu vanaf maart ik heb mijn telefoon gisteren voor de 3e keer voor reparatie weg gedaan voor hetzelfde probleem.

ong. 4 wkn terug begon mijn telefoon niet/nouwelijks op te laden ik legde hem om 00.00 uur op de oplader en om 15.30 uur was mijn batterij pas op 40%
Na de eerste reparatie hadden ze alleen maar een software update gedaan.
na de 2e keer op repararie hebben ze iets vervangen en dat hielp ook niet.
ik heb in de winkel een nieuwe batterij gekregen dat ook al niet hielp.
dus hij is nu voor de 3e keer op reparatie.
zoals de procedure voorschrijftis het na de 3e keer reparatie het probleem nog niet opgelost dan word het toestel omgeruild.
maarje krijgt niet eens een nieuw toestel.
ik heb met samsung contact gehad en die zeggen dat ik recht heb op een NIEUW toestel, maar in de winkel willen ze mij geen nieuw toestel geven.
terwijl samsung zegt dat ik daar recht op heb. ik snzp niet dat het moeilijk is om een toestel dat in de garantie periode valt nket ogeruildag worden van t-mobile voor een nieuw toestel.
met vriendelijke groet
mike
En ik doe lekker mee...
http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s3/257952-s3-charging-time.html
Ik ga dit uitproberen en laat het weten. Nix mis met de T-mobile service overigens...
Ik heb hetzelfde probleem met opladen. Het schijnt dat het te maken heeft met het aaantal pinnen van de USB kabel...
@ ShadowLea

Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier hebben andere klanten hopelijk echt wat aan! Wanneer je zo bewust bezig bent met het toestel, kan ik me voorstellen dat je er ook veel langer gebruik van kan maken! 😉
Reputatie 7
Badge +9
@ iedereen met langzaam opladen: Zet je Wi-Fi eens uit tijdens het opladen. Want bij mij scheelt dit zo'n 6 uur.

Wat basic tips voor je aan een complete (veelal onnodige!) reset begint (Van XDA):
- Wi-Fi vreet zo'n 50% van de batterij. Uitzetten als je het niet gebruikt kan je uren schelen!!!!
- 3G, idem. (Let's face it, heb je nou écht je 3G nodig als je slaapt?)
- Auto helderheid. Het is en blijft een sensor!
- Locatie Services. Vooral Google Maps heeft hier een handje van. Er staat een aantal opties in Android Instellingen, en een in de app zelf. Deze staat erom bekend (op XDA dan) dat het stroom slurpt.
- Auto Sync. Wederom een stroomvreter. Alles wat automatisch synced is zelf constant aan het zoeken nar nieuwe data.
- GPS, ligt voor de hand lijkt mij.
- Bloatware. Al die onzinnige apps die standaard werden meegelevert die je toch niet gebruikt. Ze draaien vaak wel mee.
- Muziek spelers. Is hij na gebruik we; afgesloten? Meesten blijven in het geheugen hangen, namelijk.
- Widgets. Hoe meer je er hebt, deste meer ze vreten aan stroom.
- Live Wallpapers. De meeste goede (Dualboot, bijv), hebben stroombesparing. Minder goede, daarentegen, niet. En kunnen dus stroom vreten.
- Gebruik eens een batterij-monitor (GSam Battery Monitor, bijvoorbeeld). Installeren, opladen, gewoon gebruiken en aan het einde van de dag bekijken wat het meeste stroom heeft verbruikt.

Is de Nederlandse S3 een andere editie dan de Duitse unbranded?

Want mijne komt bij Mediamarkt Nordhorn weg, en ik heb van geen enkele van de issues hier op het forum last...  Loopt NOOIT vast! Just saying...
In December gekocht, haal met normaal gebruik 2 dagen op één lading... En normaal gebruik bij mij is 2 uur film kijken, XDA Premium app, een beetje whatsappen, bustijden checken, af en toe een klein spelletje en wat ebooks lezen.
@ Moontje1974

Graag gedaan hoor! 😉

Reageer