Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

Toon eerste reactie

159 reacties

Hoi Hyperfox, het kan zijn dat dit door NL Alert komt. Kun je kijken of hiermee "tijdelijk" een oplossing hebt totdat T-mobile haar netwerkprobleem heeft opgelost?

http://instelhulp.nlalert.nl/samsung/n7100-galaxy-note-ii/nl-alert/nl-alert-uitzetten

Wil je daarna aangeven of dit je probleem heeft verholpen? Bij T-mobile is dit probleem in onderzoek, maar mensen worden er nog steeds op gewezen om ondanks alle berichten, toch hun accu of toestel te laten vervangen.
Ik heb een Galaxy Note die ook heel snel leeg gaat.. Als ik 'm met 100% van de lader haal is die binnen 4 uur helemaal leeg. Zou ik ook een nieuwe batterij opgestuurd kunnen krijgen? En een nieuwe lader (met usb eraan) aangezien die ook wéér kapot is. Ben al bij t-mobile geweest en zij zeggen dat ik me telefoon moet laten opsturen... Maar als het op deze manier kan zou dat heel fijn zijn!
Reputatie 6
@Roshni en @ladolcevita

Welkom op het Forum!:)

Wat vervelend dat je toestel zo snel leeg loopt. Heb je je toestel via USB proberen op te laden? Heb je ook andere laders gebruikt? Heb je al een update uitgevoerd? Zo ja, dan wil ik je vragen het IMEI-nummer van je toestel in een privébericht naar mij te sturen, dan zorg ik voor een nieuwe batterij. 🙂
Reputatie 2
Ik heb hetzelfde probleem al een ongeveer en week. Met mn eigen oplader duurt het het heeel lang voordatbdie opgeladen is en met een andere oplader heel snel, maar hij gaat dan ook snel leeg... zoubik evt. Ook een nieuwe batterij kunnen krijgen? Groetjes soraya
Reputatie 6
Badge +16
@iedereen

Zouden de gene die problemen ervaren met de accu van hun toestel in dit topic willen kijken of ze hetzelfde probleem hebben als daar beschreven staat?
Ook ik heb een probleem met mijn samsung galaxy s3. Batterij loopt gewoon leeg terwijl ik de telefoon niet eens gebruik. Gisteren avond volledig opgeladen vanochtend werd ik wakker en was mijn telefoon uit want de batterij was leeg.Heel vervelend, heb de telefoon net 2 maanden en mijn verlenging van mijn abbo is 13 maart ingegaan en dan nu al gezeur met mijn eerste smartphone.  Is het mogelijk een nieuwe accu te ontvangen?
Beste Moderator,

Ik heb al ongeveer 7 maanden een Samsung Galaxy S3. Sinds twee weken terug heb ik gemerkt dat het enorm lang duurt om mijn batterij op te laden. Normaliter was mijn accu in 2 uur al vol, op 100%. Nu laadt hij in een uur maximaal 5% erbij. Ik heb alles al geprobeerd, de instellingen veranderd. Wi-fi, bluetooth, S-beam en NFC, kortom alles staat uit. De apps worden goed afgesloten.

Omdat ik dacht dat het aan de oplader lag heb ik hiermee ook alles al uitgeprobeerd. Opladen via USB via de laptop, andere micro usb kabels heb ik ook al geprobeerd. Ik heb ook de accu eruit gehaald en de polen schoongemaakt.
Allleen zie ik nog geen resultaat. De accu blijft langzaam opladen en het wordt alleen nog maar langzamer. Nu is het zelfs zo dat de accu vele malen sneller leeg gaat dan hij oplaadt, dit is te merken aan dat TERWIJL m'n telefoon aan de oplader zit NOG STEEDS de batterij leeg raakt.
Ik denk dat het dus aan de accu zelf ligt en niet aan de oplader.

Ik irriteer mezelf mateloos aan m'n telefoon op dit moment. En had de vraag of dit opgelost kan worden door wellicht een nieuwe accu op te sturen of iets aangezien ik alles al heb geprobeerd??

Mvg,
Jaya
Reputatie 6
@erne en @Jaya92

Wil je in een privébericht het IMEI-nummer van je toestel sturen? Dan zal ik voor je kijken of je in aanmerking komt voor een nieuwe batterij.
Hallo Forum, Ik ben al bijna 13 jaar T mobile klant. Heb sinds augustus 2012 een galaxy S3. Nu heeft gisteravond de batterij het begeven.
In de t mobile shop werd er een nieuwe besteld en even later kreeg ik een sms dat de garantie periode was verlopen.
Ik ben weer terug gegaan naar de t mobile shop en zij vertelden mj dat de garantie maar 6 maanden was. Nu lees ik op jullie forum dat ik een jaar garantie heb.
Ik heb even gebeld met een collega van jullie en die zei dat de bepalingen waren veranderd.
Jouw laatste bericht hierover dateert van februar 2013. Wel vreemd dat het dan nu ineens is veranderd en ook vreemd dat dat zo maar kan zonder de klanten daarvan op de hoogte te stellen. Ik heb destijds een contract moeten tekenen waarin staat dat ik 1 jaar garantie hebt maar juliie hebben datzelfde contract ook ondertekend.
Ik mag toch ook niet zomaar het contract ontbinden?
Jouw collega van T mobile die ik had gebeld bevestigde de verandering van de voorwaarden maar kon mij niet zeggen per wanneer dat was. Ze bood me wel een compensatiebedrag aan voor de aanschaf van een nieuwe batterij. Ik vind het een hele vreemde zaak en hoop dat jij mij kan helpen.
Reputatie 4
@Peet)

Welkom op het forum! :)

Ik zal dit voor je na moeten vragen. In eerste instantie zie ik niet dat wij het jaar garantie in de algemene voorwaarden hebben opgenomen. Wettelijk is het garantietermijn van accessoires maar 6 maanden maar wij gaven als extra service een jaar garantie, dit is inderdaad weer terug gezet. Wanneer ik een reactie heb zal ik hem hier plaatsen.
Ik heb donderdag 14 maart een Samsung Galaxy S3 gekocht bij T-Mobile in Zwolle. Mijn zoon en schoondochter hebben ook dezelfde toestel gekocht, echter mijn batterij in de S3 is veel eerder leeg dan hun batterij, terwijl zij hem meer gebruiken dan ik.
Ik heb alles afgesloten (Apss, Wifi en GPS), maar toch blijft mijn S3 veel meer stroom gebruiken, nu heb ik gelezen op jullie site (forum) en diverse ander fora dat er met sommige batterijen van de S3 problemen zijn, klopt dat?
En zo ja wat kunnen jullie in deze voor mij betekenen?
Hallo, ik heb sinds 2 weken ook problemen met de accu en het opladen.
Voorheen in een paar uur vol en sinds 2 weken krijg ik hem in een nacht niet vol, moet overdag met de lader rondlopen. Als ik aan het watsappen ben en ik heb de telefoon onder de lader dan zie je het groene vlakje gewoon kleiner worden, de lader houdt het niet bij.
Ik heb verschillende laders geprobeerd, via de computer opgeladen maar geen verschil.
Ik heb een andere accu gekocht  omdat ik dacht dat het de accu was en ik niet op garantie wilde wachten, ik heb de telefoon 4 maanden.
Geen verbetering.
Nl Alert uitgeschakeld, geen verbetering, alle apps gedeïnstalleerd behalve whatsapp, zaklamp,colornote, smemo, facebook, ing en sns app.
Als ik oplaadt zonder simkaart gaat het iets sneller maar nog niet sneller dan 12 % per uur terwijl voorheen de accu binnen 2,5 uur opgeladen was , 40% per uur
Met het opladen heb ik de wifi uitgeschakeld
En nu?
Hier ook hetzelfde probleem. Anderhalf maand geleden begon ik het op temerken. Het duurt 7 a 8 uur om mijn bijna lege accu vol te laden van de Samsung Galaxy S3. Heb alles onderzocht en geprobeerd maar mocht niet baten, zoals verschillende andere usb-laders en kabels, accu eruit en weer erin. Toestel is nu 4 maanden in gebruik. Wordt wat gek ervan, het niet langzaam opladen en het snelle ontladen. Al zeer teleurgesteld in het toestel. Hoop hier voor een oplossing.
hallo Forum,
Net een nieuwe baterij ontvangen en erin gedaan bij mijn Galaxy S3, Hij stond op 65 %. De oplader dus maar gelijk aangesloten en nu loopt hij leeg ipv opladen. De oplader is goed, ook via USB geprobeert. Symbooltje opladen staat aan en bliept bij aansluiten.
Alle Apps zijn gesloten en scherm staat op laag. Wat is het probleem en hoe kan ik het verhelpen=
Mijn mobiel is van augustus 2012.
Reputatie 5
@BenK2211 @Klusser @KhP @Peetj

Wat vervelend dat jullie problemen hebben met de batterij terwijl het toestel nog helemaal niet zo oud is. Ik wil jullie vragen om de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen. Als je daarna nog hetzelfde probleem hebt wil ik je vragen om bij Instellingen > Batterij te kijken of er een app of proces is dat een heel groot percentage batterijverbruik heeft. Ook wil ik graag weten wat het percentage is bij 'Mobiel standby'. Ik hoor graag van jullie wat de resultaten zijn.
goedendag,

ik heb een probleem met het opladen van mijn galaxy s-3,  sinds vorige week laad de batterij niet goed en snel meer op, ik leg zoals altijd de telefoon rond 22.30  aan de lader,  na een hele nacht laden is de batterij  nu nog steeds niet op 100 % maar slechts op 88 %, terwijl deze voorheen halverwege de nacht al vol was.. Ik vind dit erg verevelend omdat ik op deze manier als het tegen zit halverwege de dag alweer met een lege batterij zit..

ik heb de S-3 nu zo'n maand of 10/11, dus moet er nog ruim een jaar mee doen.. Dus hoop wel dat dit probleem opgelost kan worden 
Reputatie 7
@batterij
Welkom op het Forum van T-Mobile 🙂

Heb je het advies van Sander al opgevolgd? Je kan eerst de telefoon resetten naar de fabrieksinstellingen. Als je daarna nog hetzelfde probleem hebt wil ik je vragen om bij Instellingen > Batterij te kijken of er een app of proces is dat een heel groot percentage batterijverbruik heeft. Ook wil ik graag weten wat het percentage is bij 'Mobiel standby'.

Wil je laten weten of het heeft geholpen?

@BenK2211 @Klusser @KhP @Peetj

Wat vervelend dat jullie problemen hebben met de batterij terwijl het toestel nog helemaal niet zo oud is. Ik wil jullie vragen om de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen. Als je daarna nog hetzelfde probleem hebt wil ik je vragen om bij Instellingen > Batterij te kijken of er een app of proces is dat een heel groot percentage batterijverbruik heeft. Ook wil ik graag weten wat het percentage is bij 'Mobiel standby'. Ik hoor graag van jullie wat de resultaten zijn.

HEt resetten naar fabriekinstellingen heb ik meedere keren ( 4x) gedaan en ook de methode hardreset via volumeknop+aan/uit knop+homeknop tegelijkertijd indrukken.  Alle keren zonder enige verbetering.

De laatste keer reset heb ik het toestel kaal als fabriek gehouden , dus geen back-up & apps terug gezet, en 2 dagen getest, om dan 50% op te laden heeft het toestel bijna 3,5 uur nodig, ook met andere laders.

Nu 9-4-2013 14:15 het toestel 12 uur (standby) niet in gebruik geweest na 100%, batterijverbruik: accu: 65%-ontladen, scherm 10%. mediaserver 16%, apparaat in standby-stand 16%, mobiel standby 15% , android stystem 9%, android system 9%.

wifi , gps , etc.  staan uit bij alle keren opladen en ontladen.

Wat is het gemiddelde percentage van "Mobiel Standby" ?
had bij eerdere keren (screenshot) 38% ,14% en 29%

Ik zie altijd dat 3g vaak wegvalt en naar "H" gaat en weer naar 3g verspringt. Heeft die mee te maken?

voor duidleijkheid het toestel heb ik touwens lopen om mijn ander abonnement van t-mobile.
Goedendag,

Ook ik heb helaas sinds kort problemen met de batterij van mijn samsung s-3, ik leg mijn telefoon b.v.rond 22.30 op dat moment staat de batterij 58 % aan de lader, s'ochtends rond 7.00 uur is de batterij pas opgeladen tot 88 %, pas om 10.00 is de batterij volledig opgeladen en dit terwijl de batterij eerst in enkele uren vol was, dit is behoorlijk vervelend omdat ik op deze manier dus niet met een volle telefoon op pad kan en de kans ook groot is dat de batterij in de loop van de dag alweer leeg is knap vervelend, nou lees ik hier op dit forum dat mensen een nieuwe batterij krijgen, ik heb de telefoon nu een maand of 10 en zag dat je een jaar garantie hebt  ik hoop dat dit probleem voor die tijd dus opgelost kan worden..Ik moet tenslotte toch nog wel ruim een jaar doen met dit toestel..

vr. gr. ik hoor graag van u 
Hallo,

Bij mij oorspronkelijk hetzelfde probleem als jullie. Voor mijn batterij opgeladen is ben ik uuuuren verder.
Ik heb hiervoor een andere batterij gehad van Samsung, via t-mobile, in de hoop dat het hiermee beter zou worden. Helaas, duurde het ook met de nieuwe batterij uren voor de Samsung opgeladen is. Waardoor de conclusie voorhanden is dat het wellicht niet ligt aan de batterij.
Nu is hij hierna gevallen, waardoor er een barst in het scherm zit. Verder deed de telefoon het nog prima (evengoed als voorheen).
In ieder geval. Met het opsturen van de telefoon voor het bestaande batterijprobleem (en niet voor het repareren van de barst) geeft het reparatiecenter van tmobile (Dynafix) aan dat zij dit probleem niet gaan verhelpen binnen de garantie omdat er een barst in zit. En de barst ook gerepareerd moet worden.
Prijsopgave;380,-
Let wel; Het toestel zelf (NIEUW) is nu te koop voor ca 420,-.

Maar goed, ik heb hier contact over opgenomen met de klantenservice van tmobile. Daar ik 'slechts' wil dat mijn toestel gewoon als mobiel kan gebruiken en het niet de bedoeling is dat deze urenlang aan de oplader zit. De barst is mijn probleem en daar zit ik verder niet mee omdat het toestel nog goed functioneert qua bediening. Op mij komt het over alsof Dynafix (t-mobile?) de barst als excuus gebruikt om het toestel niet binnen de garantie te repareren, terwijl het probleem eerder dan de barst is geconstateerd(en aangegeven bij t-mobile). Dus het is ook niet zo dat het batterijprobleem door de barst komt.
Die geeft aan niets voor mij te kunnen betekenen hierin. Ook weten zij niets van een specificatie van de prijsopgave af. Deze is niet beschikbaar, en daar moet je zelf maar achteraan gaan bij dynafix.

Afijn. Hier word je totaal niet vrolijk van als jarenlange abonnee.

Nu lees ik bovenstaande reacties en is dit herkenbaar. Ik vraag mij af of iemand met een nieuw batterij wel is geholpen (ik in ieder geval niet).
En mijn vraag t-mobile of zij nog iets kunnen betekenen hierin (zie mijn bovenstaand probleem). En aangezien meerdere hetzelfde probleem hebben (en waarschijnlijk geen barst in het scherm), waarom dit probleem bij mij niet binnen de garantie verholpen kan worden.

Groet
Reputatie 6
Badge +16
@Najjj

Allereerst welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat je jouw toestel gerepareerd wil hebben. Daarnaast begrijp ik ook zeker je punt met betrekking tot de relatie tussen jouw barst in het scherm en je accu probleem. Echter is een van de voorwaarden: "Als een toestel defect is geraakt door je eigen toedoen of nalaten, zoals in de meeste gevallen van vocht-, val-, druk- of stootschade, dan gelden je wettelijke rechten niet en valt het defect buiten de toestelgarantie." De reparatie voorwaarden vind je op deze pagina.
Dit betekent dus dat Dynafix het toestel wel kan repareren, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. 🙂
Reputatie 6
Badge +16
@KhP & @batterij

Ik zie dat jullie momenteel een verouderde simkaart gebruiken. Deze simkaarten maken gebruik van een andere soort techniek in vergelijking met de meest recente simkaarten. Om alles uit te sluiten heb ik jullie allebei kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Zouden jullie deze simkaart in jullie toestel willen proberen? Wellicht dat dit voor een oplossing zorgt.

Bij ontvangst van je nieuwe simkaart kan je deze direct activeren via My T-Mobile. 😉
Bedankt voor je reactie. Echter het defect is niet ontstaan door mijn toedoen, aangezien het defect het batterijprobleem is. Waarvan ik eerder melding heb gedaan en waar meerderen last van hebben (zoals blijkt binnen dit forum) en die geen barst hebben.
Het defect (de barst) is een defect waarvoor ik het toestel niet heb opgestuurd en waarvan de prijsopgave zoals tmobile reparatiecentre aangeeft, tegen de nieuwkoopprijs aan zit.

Tevens graag reactie wat betreft mijn vraag om een specificatie van de prijsopgave zoals verschaft door dynafix.

Groet
Ik hoor graag van jullie hierover.
Hallo, ook de batterij van mijn S3 laad al weken heel langzaam op. Vanmiddag 5 uur aan de lader en van 7% naar 36%! Ook andere lader, usb via computer geprobeert maar blijft hetzelfde. Batterij bespaar app alles geprobeerd. Zou ik een nieuwe batterij kunnen ontvangen. Mijn telefoon is nog geen halff jaar oud.

Reageer