Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

  • 12 december 2012
  • 159 reacties
  • 30522 Bekeken


Toon eerste reactie

159 reacties

Super hoe hier alles word opgelost Willem van t-mobile bedankt voor de snelle oplossing gr
@ Joeyvm

Welkom bij de T-Mobile Community!

Dat is vervelend zeg! 😞 Als ik je goed begrijp, ervaar je dus met een andere batterij een veel langere accuduur? Het probleem lijkt dan dus gerelateerd te zijn aan jouw batterij. Een nieuwe batterij zal dan dus voor een oplossing van het probleem zorgen.

Ik zie dat jouw toestel niet door T-Mobile, maar door een externe partij (Studentmobiel) in augustus 2012 is geleverd. De garantie loopt dan dus ook via Studentmobiel. Het is wel zo, dan er op accessoires 6 maanden fabrieksgarantie zit; deze is inmiddels dus verlopen. Ik weet niet zeker hoe Studentmobiel hier mee om gaat, voor een antwoord op die vraag verzoek ik jou dan dus ook om contact op te nemen met die partij. Ik vermoed echter, dat je zelf een nieuwe batterij dient aan te schaffen! Houd ons maar op de hoogte of dit het probleem oplost! 🙂
Goeiedag,

Ik heb mijn s3 sinds september en ervaar dezelfde problemen met de accu als anderen hier aangeven. (snel leeg, traag met opladen e.d.) Ik dacht persoonlijk dat het in eerste instantie simpelweg lag aan het gebruik van interrnet. Nu ik echter lange dagen werk en de telefoon niet tot nauwelijks gebruik overdag gaat het steeds meer opvallen hoe snel deze leeg gaat. Ik haal de telefoon rond 7 uur van de lader waarbij ik enkel even berichten check en onderweg naar werk en de rest van de dag alleen op (enkele) berichten of telefoontjes reageer(hooguit 2 keer per dag). In een uur reistijd (waarbij overige functionaliteiten uitstaan) loopt het percentage al terug naar 75 procent. Nu rond 12.00 uur is de batterij bijna leeg. Opladen op een andere manier, fabrieksinstellingen terug zetten en alle functionaliteiten uitzetten maakt niets uit. Ook heb ik van iemand anders de batterij van de s3 geleend en daarbij kon ik de hele dag bij intensiever gebruik dan normaal de telefoon zonder op te hoeven laden gebruiken.

Graag hoor ik van jullie wat mogelijk is?
Alvast bedankt!
@ Moontje1974

Ik heb jou even een PB gestuurd over dit probleem, ik zie jouw reactie graag tegemoet! 🙂
@ Wilma19

Dat duurt inderdaad wel erg lang.. gaat het alleen om laadproblemen of loopt de accu ook snel leeg? Wat heb je allemaal gedaan om het probleem op te lossen?

Ik raad je aan om te controleren of de laatst beschikbare software op jouw toestel staat. Mocht dat het geval zijn, dan raad ik je aan om de fabrieksinstellingen te herstellen. Denk er dan wel aan om een back-up te maken, zodat je jouw gegevens niet verliest. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen. Laat je even weten of dit het probleem oplost? 🙂
Ja heb vandaag even op u advies van accu geruild met me dochter die gelukkig nergens na toe hoefde vandaag. Heb hem rond tien uur vanmorgen erin gedaan vol en is de heledag goed gegaan met haar accu erin. En mijn accu die bij haar even erin zat was weer zo leeg. Dus ik denk niet dat het aan het toestel ligt maar toch aan de accu zei heeft de s3 al een jaar en haar accu is perfect .ik heb hem pas van april dit jaar en mijn accu is 3 keer niks. Gr ramona
Ik heb hetzelfde probleem met mijn batterij! Ik heb 'm vanochtend om 11.30 aan de lader gedaan. Batterij stond toen op 55%, het is nu 15.45 batterij staat nu op 75% dit kan toch niet! Ik heb deze Samsung Galaxy s3 eind december 2012 gekocht. Kan ik een nieuwe batterij opgestuurd krijgen? Dit is waardeloos...
@ Moontje1974

Hmm 5 uur met een volle accu is inderdaad wel erg weinig! 😞 Heb je toevallig de mogelijkheid om een andere accu in jouw toestel te doen? Op die manier kunnen we namelijk checken of het probleem daadwerkelijk met de accu te maken heeft en uitsluiten dat het probleem toestelgerelateerd is. Laat je even weten of het is gelukt?

Je hebt overigens 6 maanden fabrieksgarantie op accessoires en 24 maanden fabrieksgarantie op het toestel. Via deze link kan je meer informatie vinden over de garantie die je hebt! 🙂
Ja heb alles al geprobeerd ook terug gezet na fabrieks instellingen en het blijft gewoon toestel zuigt de accu binnen een korte tijd leeg 4 uurtjes en dan is het ver gedaan met me s3 kan ik dan geen nieuwe accu krijgen misschien gr ramona
@ roxxie97 en Moontje1974

Vervelend dat jullie problemen ervaren met de accu van het toestel! 😞 Hebben jullie al gecontroleerd of de laatst beschikbare software op het toestel staat? Daarnaast kan een reset van de fabrieksinstellingen ook een positief effect teweegbrengen op de accuduur. Via onze Toestelhulp pagina kan je stapsgewijs zien hoe je dit voor jouw toestel kunt doen.

Daarnaast is de uitgebreide tip van Samsung Jack ook het proberen waard! Laten jullie even weten of het is gelukt?
[quote]Hier het zelfde probleem abbo verlengt op 4-4-13 en mijn accu werkt ook niet na behoren. Hij is heel snel leeg 2keer per dag moet ik hem opladen zou u mijn ook een nieuwe accu kunnen opsturen. Wel vreemd dat dat bij zoveel mensen is zal het dan niet gewoon aan samsung zelf liggen. Gr ramona geelens
[/QUOTE
Probeer wat hier boven staat. Ik had hetzelfde probleem en kan nu bijna 2 dagen op één batterijlading werken! 🙂 Succes 
Hier het zelfde probleem abbo verlengt op 4-4-13 en mijn accu werkt ook niet na behoren. Hij is heel snel leeg 2keer per dag moet ik hem opladen zou u mijn ook een nieuwe accu kunnen opsturen. Wel vreemd dat dat bij zoveel mensen is zal het dan niet gewoon aan samsung zelf liggen. Gr ramona geelens
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/samsung-jack-291214/"

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben blij dat jouw toestel nu langer meegaat dan voorheen! :)

Ik laat m'n mobieltje lekker op "2G gebruiken" staan, nu kan ik er gewoon normaal mee werken, iedere nacht aan de lader en af en toe m'n mailtjes binnenhalen 

Hoop dat andere gebruikers er ook iets aan hebben :D

Samsung Jack.
Hallo, ik heb sinds 3 maandjes een galaxy s3 mini. Het toestel werkt verder prima maar de batterij loopt enorm snel leeg. Binnen 4 uur en dan gebruik ik hem nieteens intensief. Ik heb de spaarstand aanstaan, de synchrinisatie uit. WIfi uit als er geen wifi is en mn schermverlichting is erg donker. Ik weet geen oplossing meer. Groetjes,
Roxxie97
@ Samsung Jack

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben blij dat jouw toestel nu langer meegaat dan voorheen! 🙂
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/samsung-jack-291214/"

Bedankt voor je update! 🙂 Wanneer je in de toestelinstellingen selecteert dat je alleen verbinding wilt maken met 2G (dus onder 'netwerkmodus' kiezen voor alleen GSM) dan zal het toestel ook niet meer zoeken naar 3G. Dit werkt energiebesparend en zal dus resulteren in een langere accuduur! :)

Bedoel je met '2G netwerken uitgevinkt' dat je hebt gekozen voor alleen 'UMTS' bij jouw instellingen? Hier kom je door in jouw toestel te kiezen voor Instellingen/Mobiele netwerken en dan voor 'Netwerkmodus'. Dan maak je alleen verbinding met 3G, maar omdat je aangeeft dat je toen 'geen 3G gebruikt' hebt begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. Ik hoor graag van je!


Update: Mijn Sammy blies met nieuwe Sim en alle standaard instellingen na 10 uur zijn laatste batterijadem uit.:mad: De nieuwe Sim geeft dus een verbetering van rond 3 uur, standby van 6á7 uur naar rond 10 uur.
Ik gebruik dan géén 2G of 3G aansluiting, alleen thuis Wifi om mijn mailtjes binnen te halen en hooguit 4X telefoontjes en/of SMS'jes te verwerken.

Gisternacht mobieltje volledig opgeladen, in Draadloos en Netwerken>Mobiele Netwerken> "alleen 2G-netwerken" aangevinkt en afgewacht. Alleen via Wifi, dus nooit via UMTS, mijn mailtjes 3X binnengehaald en na 30 uur standby gaf de batterij nu de geest.:rolleyes:
Voor de duidelijkheid: Internetgebruik gaat, behalve voor mijn parkeerapp, altijd alleen via Wifi.
3G of 2G wordt dus zelden of nooit gebruikt. GPS, ook zo'n batterijvreter, heb ik altijd uitstaan. Zodra ik mijn mailtjes heb binnengehaald en behandeld ga ik standaard naar "Taakbeheer" om "Actieve Applicaties" te stoppen en bij "Rambeheer" "Wis geheugen" uit te voeren.

Conclusie:
-De nieuwe Sim geeft een batterijduurverlenging van rond 30%:)
-De keuze voor "2G" levert een significante verdrievoudiging van de batterijduur.:)
-Dit heeft dus waarschijnlijk te maken met de "zoekopdracht" naar 2G of 3G netwerken, ook al gebruik je die absoluut niet.😕

Dank voor de nieuwe Sim, en succes met de verdere zoektocht naar alle mogelijke oorzaken, ik hoop dat je iets hebt aan mijn bevindingen.

Samsung Jack
@ Samsung Jack

Bedankt voor je update! 🙂 Wanneer je in de toestelinstellingen selecteert dat je alleen verbinding wilt maken met 2G (dus onder 'netwerkmodus' kiezen voor alleen GSM) dan zal het toestel ook niet meer zoeken naar 3G. Dit werkt energiebesparend en zal dus resulteren in een langere accuduur! 🙂

Bedoel je met '2G netwerken uitgevinkt' dat je hebt gekozen voor alleen 'UMTS' bij jouw instellingen? Hier kom je door in jouw toestel te kiezen voor Instellingen/Mobiele netwerken en dan voor 'Netwerkmodus'. Dan maak je alleen verbinding met 3G, maar omdat je aangeeft dat je toen 'geen 3G gebruikt' hebt begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. Ik hoor graag van je!
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/samsung-jack-291214/"

Prima, ik ben erg benieuwd wat jou bevindingen zijn met de nieuwe simkaart... Ik hoor het dan nog van je! ;)

Vannacht met nieuwe simkaart volledig opgeladen, "2G" netwerken uitgevinkt en normaal gebruikt met een kwartier wifi aan, geen 3G gebruikt, 3 telefoontjes:: Na 8 uur was de batterij weer volledig ontladen! 
Ga nu testen met "2G" vinkje aan. Zodra vanaf morgenochtend de batterij volledig opgeladen is testen zoalsik normaal gebruik (één kwartier Wifi om mailtjes binnen te halen, geen 2G gebruiken, aleen bellen en sms-én) en zien hoe lang de batterij meegaat. BTW langs de T-Mobile shop langs gegaan:kan het ook zijn dat bij geen 3G gebruik jemobieltje wél 3G-masten zoekt? Dit kost natuurlijk ook energie!
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/samsung-jack-291214/"

Prima, ik ben erg benieuwd wat jou bevindingen zijn met de nieuwe simkaart... Ik hoor het dan nog van je! ;)

Vandaag de nieuwe simkaart ontvangen, geprobeerd mijn adresbestand veilig te stellen met Kies :mad:
Lukt natuurlijk niet! (maar heb toch de belangrijkste nummers op mobiel en niet op sim)
Activeren en testbellen prima verlopen, 3G netwerk weer aangezet en vannacht laden en testen maar
(tot nu toe 45 uur op laatste lading met "alleen 2G aan"en oude sim (!)
Kijken wat m'n mobieltje vanaf morgenochtend met de nieuwe Sim doet, ik ga testen met mijn normaal gebruik en zoals gezegd "2G" uit tot hij zwijgt :(. Ik hou je op de hoogte 
Groet, Samsung Jack
@ Samsung Jack

Prima, ik ben erg benieuwd wat jou bevindingen zijn met de nieuwe simkaart... Ik hoor het dan nog van je! 😉
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/samsung-jack-291214/"

Dat valt inderdaad onder onze service 😉 Een oud type simkaart kan namelijk voor problemen zorgen in een smartphone. Ik heb daarom een vervangende simkaart naar jou gestuurd. Deze zal je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis hebben. Laat je even weten of dit het probleem oplost? :)


Thanx! Ik houd je op de hoogte (y)

BTW het instellen op "alleen 2G gebruiken" aanvinken werkt wél, ook al gebruikte ik 3G alleen voor aanmelden parkeren en 1 á 2 X per dag mailtjes binnenhalen.
De batterij haalt nu zeker 2 dagen/ 48 uur in plaats van 7 uur zonder 3G gebruik! Zodra ik de nieuwe sim geplaatst heb ga ik dit vinkje weghalen, dus gewoon onder  omstandigheden 3G gebruiken (één á twee X per dag) en verder alleen Wifi.

Samsung Jack 
Reputatie 6
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/pa0jrs-158883/"

Ik zie dat je inderdaad gebruikt maak van een oud type simkaart. Ik heb daarom een vervangende simkaart verstuurd, deze zal je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis hebben! 🙂 Laat je even weten of dit het probleem oplost?

Hallo @WillemE
Bedankt voor de snelle levering van de nieuwe simkaart.
Deze heb ik geactiveerd en geplaatst.
Tot nu toe heb ik geen rariteiten meer waargenomen en alles is blijven werken.
Vooralsnog ga ik ervan uit, dat alles nu in orde is.

Prima service en bedankt.
@ Samsung Jack

Dat valt inderdaad onder onze service 😉 Een oud type simkaart kan namelijk voor problemen zorgen in een smartphone. Ik heb daarom een vervangende simkaart naar jou gestuurd. Deze zal je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis hebben. Laat je even weten of dit het probleem oplost? 🙂
😃 sorry verkeerd geklikt 
[QUOTE=WillemE;1048112]@ allen

Ik wil jullie daarom vragen om de volgende stappen te ondernemen, omdat deze het probleem mogelijk kunnen oplossen.

1. Controleer even of jouw simkaartnummer begint met de volgende cijferreeks: 8931162112, wanneer dit niet het geval is dan maak je gebruik van een oud type simkaart. Dit zou voor problemen kunnen zorgen bij een smartphone, laat dit daarom even aan ons weten. Wij zullen er dan voor zorgen dat er een vervangende simkaart wordt gestuurd!

2. Staat de laatst beschikbare software op het toestel? Via onze https://"www.t-mobile.nl/toestelhulp" pagina kan je het toestel selecteren dat je hebt en zien hoe je jouw software kunt bijwerken.

3. Mocht dit het probleem niet oplossen, dan is het verstandig om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Belangrijk is dan wel dat je eerst een back-up maakt via Samsung Kies. De stappen die je moet ondernemen voor jouw toestel zijn ook te vinden op onze https://"www.t-mobile.nl/toestelhulp" pagina.

Indien je de bovenstaande stappen hebt doorlopen en het probleem bestaat nog steeds, dan kan je ook een beroep doen op de fabrieksgarantie. Als het toestel door T-Mobile is geleverd, heb je namelijk 24 maanden https://"http://www.t-mobile.nl/telefoon/telefoon-instellingen/garantie". Het is dan mogelijk om een reparatie in gang te zetten, waarbij een onafhankelijke reparateur het toestel zal repareren. Via https://"www.t-mobile.nl/reparatie" vind je alle informatie over deze procedure! :)

Mijn Simkaartheeft ook een iets lager nummer! Het eindigt op ...2111 ipv 2112.

De laatste software staat op mijn GT-S5570 en ik heb alles geprobeerd. Het instellen op 2G heeft wel positief effect trouwens, mijn mobieltje is nu al 10 uur
op één lading actief. :)

Wil je mij ook een nieuwe simkaart toesturen? Tenminste als dat onder "service" valt 😕

Mijn mobieltje is anderhalf jaar oud.

Vriendelijke groet,

Samsung Jack 😃

Reageer