Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

Toon eerste reactie

159 reacties

Is het mogelijk om een ractie te krijgen op mijn klacht over het opladen van de batterij van mijn s3. Vannacht mijn telefoon uitgezet en aan de oplader. 30% erbij! Dit mag toch niet met een telefoon van maanden.

@KhP & @batterij

Ik zie dat jullie momenteel een verouderde simkaart gebruiken. Deze simkaarten maken gebruik van een andere soort techniek in vergelijking met de meest recente simkaarten. Om alles uit te sluiten heb ik jullie allebei kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Zouden jullie deze simkaart in jullie toestel willen proberen? Wellicht dat dit voor een oplossing zorgt.

Bij ontvangst van je nieuwe simkaart kan je deze direct activeren via My T-Mobile. ;)

Jammer de nieuwe simkaart heeft het probleem niet opgelost.

Het probleem is hetzelfde gebleven of nog erger geworden. Het opladen van de accu duurt nu (nog) gemiddeld half uur voor 10% erbij, maar als hij op 40 a 50% zit duurt het wat langer (half uur voor 3 procent) of hij ontlaad zichzelf met 10-15% terwijl hij aan het net zit en niet gebruikt wordt.

Toevallig voordat ik een nieuwe simkaart opgestuurd zou krijgen had ik wel pas de oude simkaart (uit 2011 bij nr. 0624.....57) die u bedoelde in het toestel gestopt, De test hierbij is 80% na 24 uur opladen vanaf bijna lege accu. Tussentijds ongebruikt bij 60% ging hij zichzelf ontladen naar 45%.

Eerdere problemen die ik vermelde zat de nieuwe simkaart die ik in augustus 2012 gekregen hebt samen met de toestel GALAXY S3.

Graag een passend oplossing, wellicht net als anderen die hetzelfde problemen hebben dat accu's of het toestel uit dezelfde productieserie een fabricagefout hebben, want zo kan ik mijn toestel toch niet gebruiken.
Nog ff vermelden mijn toestel Galaxy S3  behoort bij aansluiting 0641....302. Deze simkaart heeft altijd in het toestel gezeten tot afgelopen zaterdag, toen had ik de nieuwe sim-kaart ontvangen, deze heb ik geregistreerd met mijn aansluiting 0624.....57 en zit nu in de S3.

LAATSTE accu oplaad test 17-04-2013 (screenshots gemaakt) :
12:35 - 10%  (beginnen met laden)
15:45 - 42%
17:34 - 40%  (ontladen ipv opladen? )
18:01 - 52%  ( van lader gewisseld !! )
22:26 - 89%
00:31 - 100% ( hier zijn we al op 18-04-2013 !!!)

12 uren aan de lader gehangen  om mijn toestel vol ( 90% ) op te laden !!! DIT IS TOCH NIET NORMAAL !!! LAASTE X TEST van mij. Beters te doen op me vrije dag ipv uitzoeken van probleem van me toestel.

GRAAG WIL IK HET TOESTEL VERVANGEN , OF NAAR EEN ANDER MERK MODEL desnoods .  SAMSUNG? nou nee wil geen samsung meer.
Reputatie 5
@Allen ik begrijp dat jullie problemen ervaren met de snelheid waarmee jullie batterij wordt opgeladen. Zouden jullie kunnen checken of de batterij wel snel wordt opgeladen wanneer het toestel uitstaat bij het opladen?

Ik zie jullie berichtje graag tegemoet.

@Allen ik begrijp dat jullie problemen ervaren met de snelheid waarmee jullie batterij wordt opgeladen. Zouden jullie kunnen checken of de batterij wel snel wordt opgeladen wanneer het toestel uitstaat bij het opladen?

Heb ik ook eens keren het toestel volledig uitgeschakeld gedaan duurde ongeveer hetzelfde als het toestel aan staat (standy). ligt het dan niet aan de accu of het toetsel zelf?  graag een voorstel tot een oplossing.
Maakt erg weinig verschil. Zet mijn mobiel 's nachts uit en leg hem dan aan de lader. Is na een nacht maximaal op 50-60%.
Najjj schreef:

Bedankt voor je reactie. Echter het defect is niet ontstaan door mijn toedoen, aangezien het defect het batterijprobleem is. Waarvan ik eerder melding heb gedaan en waar meerderen last van hebben (zoals blijkt binnen dit forum) en die geen barst hebben.
Het defect (de barst) is een defect waarvoor ik het toestel niet heb opgestuurd en waarvan de prijsopgave zoals tmobile reparatiecentre aangeeft, tegen de nieuwkoopprijs aan zit.

Tevens graag reactie wat betreft mijn vraag om een specificatie van de prijsopgave zoals verschaft door dynafix.

Groet

Hallo moderator(s),

Mocht mijn bovenstaande reactie jullie ontgaan zijn, graag alsnog een reactie hierop.

Groet,

Najj
Reputatie 4
@ Najjj

Op het moment dat er val/stoot of drukschade aan jouw toestel is geconstateerd, dan vervalt alle fabrieksgarantie op het toestel, dit zijn de bepalingen van de fabrikant zelf. Op basis daarvan heb je een prijsopgaaf ontvangen en dit zijn dan ook de kosten die een onafhankelijke reparateur rekent voor het repareren van jouw toestel. Ik zal even kijken of ik nog wat specifiekere informatie voor jou kan opvragen, hier zal ik je nog een terugkoppeling over geven! 🙂
Reputatie 4
@ Najjj

Ik heb navraag voor je gedaan bij Dynafix en de reden dat de kosten hoog zijn, heeft er mee te maken dat niet alleen het beeldscherm defect is, maar dat ook het binnenwerk van jouw toestel is beschadigd. Er zou dan een zogenaamde 'boardswap' moeten worden uitgevoerd, waarbij het hele binnenwerk van het toestel wordt vervangen. Dit is samen met het beeldscherm vervangen de meest arbeidsintensieve en dure reparatie die er mogelijk is, vandaar dat jouw prijsopgaaf zo hoog uit valt! Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd 🙂
en ik heb in zo`n Samsung mn simkaart vast zitten en volgens de winkel kost het 100 euro om het er uit te halen wat moet ik doen?? is die tel dat waard??? alles werkt verder internet enz ed  wie wil mij een adviesje geven?? bvd voor het lezen gr wdn.......

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/najjj-286775/"

Ik heb navraag voor je gedaan bij Dynafix en de reden dat de kosten hoog zijn, heeft er mee te maken dat niet alleen het beeldscherm defect is, maar dat ook het binnenwerk van jouw toestel is beschadigd. Er zou dan een zogenaamde 'boardswap' moeten worden uitgevoerd, waarbij het hele binnenwerk van het toestel wordt vervangen. Dit is samen met het beeldscherm vervangen de meest arbeidsintensieve en dure reparatie die er mogelijk is, vandaar dat jouw prijsopgaaf zo hoog uit valt! Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd :)

BEdankt voor je reactie en de duidelijkheid.

Maar het beeldscherm is niet defect, evenmin het toestel zelf. Ik kan er gewoon alles mee doen wat ik daarvoor ook deed; de barst had het functioneren in die zin niet aangetast. Touchscreen deed het nog prima etc. Slechts het batterijprobleem (zoals anderen hierover klagen).
Nu heb ik dit boardswap gegoogeld en blijkt dat dit bij veel batterijproblemen bij de samsung s3 uitgevoerd te worden na meerdere keren batterijproblemen te ondervinden.
Een boardswap zou binnen de garantie moeten vallen. Dan zou dit dan gewoon uitgevoerd kunnen worden binnen de garantieregeling (aangezien mijn telefoon van juli is, dus nog garantie)? En het scherm'probleem' blijft mijn probleem (aangezien ik daar geen probleem mee heb).

Ik hoor graag van jullie hierover.

Groet,

Najla

Heb ik ook eens keren het toestel volledig uitgeschakeld gedaan duurde ongeveer hetzelfde als het toestel aan staat (standy). ligt het dan niet aan de accu of het toetsel zelf? graag een voorstel tot een oplossing.

Omdat er geen reactie was:
Nou  Tom ik heb je verzoek nogmaals gecheckt en moet je vertellen gister uitgezet en rond 23:59 (23-4-2013) aan de lader met 12% en nu 12:25 (24-4-2013) zit hij denk ik rond 90% als ik naar het groen balk kijkt, het accu is nog niet (vol) opgeladen. Lijkt dat wanneer het toestel uitgeschakeld is het toestel nog langer over doet om op te laden.

Kan je anders dan misschien teneerste een nieuwe accu voor mij aanvragen voor me S3, gelieve heb ik dat het toestel omgeruild/vervangen wordt.

Ik weet het niet maar elk toestel die ik van T-Mobile heeft in de afgelopen 10 jaar heeft gebreken en defecten.
Reputatie 5
@wiecherdin hoe komt het dat je simkaart vast zit in je Samsung? Welk toesteltype heb je in het bezit?

@Najjj wat jammer om te lezen dat je het niet eens bent met de opgave van Dynafix. Ik wil je wijzen op de mogelijkheid van een second opinion bij een erkende reparateur.
Reputatie 5
@KhP wat vervelend dat het opladen ook bij het toestel op stand-by niet naar behoren werkt.

Hoe heb je de S3 aangeschaft? Ik zie dat deze niet is afgesloten bij het contract dat loopt bij het 06-nummer waaraan je account is gekoppeld. Laat je het even weten? 🙂

@KhP wat vervelend dat het opladen ook bij het toestel op stand-by niet naar behoren werkt.

Hoe heb je de S3 aangeschaft? Ik zie dat deze niet is afgesloten bij het contract dat loopt bij het 06-nummer waaraan je account is gekoppeld. Laat je het even weten? :)

Zoals ik eerder al zei het toestel loopt op mijn ander abonnement met nr

Hoe heb je de S3 aangeschaft? Ik zie dat deze niet is afgesloten bij het contract dat loopt bij het 06-nummer waaraan je account is gekoppeld. Laat je het even weten? :)

Zoals ik eerder al zei het toestel loopt op mijn ander abonnement met nr 064139..02

Hoi TOM het toestel behoort bij deze aansluiting ( KhP-02), denk dat het dan zo beter is.
Reputatie 5
@KhP-02 op batterijen heb je een garantie van 6 maanden. Ik zie dat jouw toestel hiervoor te oud is. Je kunt er eventueel voor kiezen om zelf een batterij aan te schaffen.

@KhP-02 op batterijen heb je een garantie van 6 maanden. Ik zie dat jouw toestel hiervoor te oud is. Je kunt er eventueel voor kiezen om zelf een batterij aan te schaffen.

hmm maar ik had het toestel pas gebruikt toen mijn abonnement en contract inging op 10 december 2012. En begin februari begon het al kuren te geven. Vind dat jullie hierop wel beetje coulance over kunnen zijn gezien er meerdere mensen problemen mee hebben. 

Nou ik regel dan wel zelf een ander accu (lenen/omruilen van ander) om het alsnog te kunnen testen op het uberhaupt wel of niet aan de accu ligt 

Ik vind anders dan wel een weg om alsnog het accu vervangen te krijgen bij jullie.

hallo Forum,
Net een nieuwe baterij ontvangen en erin gedaan bij mijn Galaxy S3, Hij stond op 65 %. De oplader dus maar gelijk aangesloten en nu loopt hij leeg ipv opladen. De oplader is goed, ook via USB geprobeert. Symbooltje opladen staat aan en bliept bij aansluiten.
Alle Apps zijn gesloten en scherm staat op laag. Wat is het probleem en hoe kan ik het verhelpen=
Mijn mobiel is van augustus 2012.

Ik lees dus dat je een nieuwe accu gekregen hebt van T-Mobile, maar zonder verbetering, met enige slag en stoot doordat het garantietermijn van 1 jaar terug is gezet naar 6maanden. Ik heb het toestel ook gekregen bij afsluiten van een abonnement in augustus 2012. En omdat ik mijn contract 4 maanden later laat ingaan (december 2012) en het toestel ook dan pas uit verzegeld doos haalde is ben ik nu de klos, moet ik zelf accu kope. in februari begon hij al te kuren. 

@Peet) graag vraag ik of jou probleem met het opladen al verholpen is.

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/wiecherdin-281281/" hoe komt het dat je simkaart vast zit in je Samsung? Welk toesteltype heb je in het bezit?

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/najjj-286775/" wat jammer om te lezen dat je het niet eens bent met de opgave van Dynafix. Ik wil je wijzen op de mogelijkheid van een second opinion bij een erkende reparateur.

Bedankt voor je antwoord. Hoe zit het met de mogelijkheid om de boardswap tbv van het accuprobleem, binnen de garantie, te verrichten?

Met name omdat dit (batterijprobleem) voor het scherm'probleem' ontstaan is en velen er last van hebben met de S3 ( en dit dus niet samenhangt met de scherm).
Reputatie 4
@ Najj

Een onafhankelijk reparateur heeft aangegeven dat het defect buiten de garantie valt, op het moment dat er alleen een barst in het beeldscherm zit dan zou dit overigens ook al zijn gebeurd. Er is dus niet de mogelijkheid om jouw toestel binnen de garantie te repareren. Zoals Tom aangeeft is er wel de mogelijkheid om een second opinion te doen bij een andere (officieel erkende) reparateur. Ik wil hierin echter wel realistisch tegen je zijn: ik zou je dit advies niet geven, wanneer een reparateur jouw toestel ziet zal hij op basis van de barst in het beeldscherm, alle garantie meteen afwijzen. Dit zijn de bepalingen van Samsung en hier houdt iedere reparateur zich dan ook aan :)

@ KhP -02

Ik zou je de tip willen geven om een kruistest te doen met een andere batterij, in veel gevallen is namelijk een nieuwe accu niet de oplossing maar dient er een reparatie in gang worden gezet. Op accessoires is de garantie inmiddels verstreken maar op het toestel heb je 24 maanden garantie. Op het moment dat het probleem met het toestel te maken heeft, kan je natuurlijk via T-Mobile een beroep doen op de fabrieksgarantie en deze procedure in gang zetten 🙂

@vanvroonhoven

Ik zie in de systemen dat je een Samsung Galaxy S3 in gebruik hebt. Je hebt inderdaad 1 jaar garantie op accessoires en 2 jaar op het toestel zelf. Ik heb een case in onze systemen geplaatst voor een nieuwe batterij. In de loop van volgende week zul je de batterij per post ontvangen.

Waarom is het nu de garantie op accessoires tussentijds veranderd naar 6 maanden?
Omdat er veel claims zijn van accu + lader problemen? En kan het zomaar?

Terwijl ik bij het afsluiten van mijn contract + toestel mij werd verteld dat er op accessoires (meegeleverde) 1 jaar garantie heeft en het toestel 2 jaar.
Reputatie 4
@ KhP -02

Ik begrijp je vraag en de reden waarom je hem stelt! Ik zal hierbij wat extra uitleg geven: de wettelijke garantietermijn op accessoires is 6 maanden, dit is ook de termijn die alle fabrikanten voorschrijven en wat (alle) andere providers hanteren. T-Mobile heeft gedurende een bepaalde periode deze garantie verlengt met 6 maanden extra garantie. Nu is er echter besloten om de wettelijke garantietermijn weer te hanteren. Omdat de wet voorschrijft dat de garantietermijn 6 maanden bedraagt, is deze wijziging van voorwaarden ook mogelijk. T-Mobile klanten hebben dus een aantal jaar kunnen profiteren van een halfjaar extra garantie op accessoires. In jouw geval is deze garantietermijn dus jammer genoeg verstreken 😞
Ik heb onlangs een abonnement afgesloten bij T-Mobile, Met een Samsung Galaxy Note 2. ik ben zeer tevreden over het toestel, gaat lang mee. super mooi beeld, ETC.
Ik had wat problemen met het abonnement, Maar ook daar stonden de medewerkers van de T-Mobile voor me klaar!

Ik ben zeer tevreden over de
  • Klantvriendelijkheid
  • Toestellen
  • Reactie op vragen,
Reputatie 5
@Jeremyy18

Welkom op het forum!

Heel fijn om te horen dat je goed bent geholpen bij de problemen met je abonnement. Bedankt dat je dat met ons deelt! 😃 Mochten we je in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen dan staan we ook hier op het forum voor je klaar! 🙂

Reageer