Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3



Toon eerste reactie

159 reacties

WillemE schreef:

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/najjj-286775/"

Een onafhankelijk reparateur heeft aangegeven dat het defect buiten de garantie valt, op het moment dat er alleen een barst in het beeldscherm zit dan zou dit overigens ook al zijn gebeurd. Er is dus niet de mogelijkheid om jouw toestel binnen de garantie te repareren. Zoals https://"https://forum.t-mobile.nl/members/tom-270565/" aangeeft is er wel de mogelijkheid om een second opinion te doen bij een andere (officieel erkende) reparateur. Ik wil hierin echter wel realistisch tegen je zijn: ik zou je dit advies niet geven, wanneer een reparateur jouw toestel ziet zal hij op basis van de barst in het beeldscherm, alle garantie meteen afwijzen. Dit zijn de bepalingen van Samsung en hier houdt iedere reparateur zich dan ook aan 🙂

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/khp-02-288562/"

Ik zou je de tip willen geven om een kruistest te doen met een andere batterij, in veel gevallen is namelijk een nieuwe accu niet de oplossing maar dient er een reparatie in gang worden gezet. Op accessoires is de garantie inmiddels verstreken maar op het toestel heb je 24 maanden garantie. Op het moment dat het probleem met het toestel te maken heeft, kan je natuurlijk via T-Mobile een beroep doen op de fabrieksgarantie en https://"www.t-mobile.nl/reparatie" in gang zetten 🙂



Hallo WillemE,

Nogmaals dank voor de reactie.

Ik verbaas mij over het feit dat je aangeeft dat het vervangen van de moederbord/boardswap buiten de garantie valt. Dit omdat Samsung zelf uitgebracht heeft dat er een error in het moederbord van een groot aantal uitgebrachte S'3 zit, dat defecten veroorzaakt met het opladen van het toestel tot het opeens uitvallen ervan (sudden death).
Ik citeer: 'Samsung is zich bewust van deze fout en verwijst de getroffen bezitters naar een Samsung Repair Centre, het moederbord valt gewoon onder de garantie.'

??

Ik hoop dat je duidelijkheid kan geven hierover.

Groet,

Najj
Reputatie 4
@ Najjj

De (onafhankelijke) reparateur heeft geconstateerd dat de schade is veroorzaakt door val- of stootschade. Wellicht dat dit in andere gevallen anders ligt, in jouw geval helaas niet. Het beeldscherm van jouw toestel was daarnaast ook beschadigd, het zou dus bijvoorbeeld kunnen dat het gedurende deze val/stootschade ook het binnenwerk is beschadigd of dat dit op een ander moment is gebeurd. Wanneer er deze schade wordt geconstateerd dan vervalt standaard alle fabrieksgarantie die er op het toestel zit.

Je zou naar een Samsung repair centre kunnen gaan voor een second opinion, zoals ik al eerder heb aangegeven zou ik je dit echter niet aanraden. Er is namelijk geen enkele mogelijkheid om dit binnen de garantie te repareren. Ik hoop dat dit nu duidelijk is, dit is en blijft ons definitieve antwoord! 🙂
Hallo,

Ik heb niet eens 2 maanden mijn Samsung S3, zoals bijna iedereen heb ik het zelfde probleem!! Batterij snel leeg al doe ik er niks mee, zelfs niet bellen of sms' en, en dan nog is hij binnen 6-8 uur leeg :S Niet zo fijn !!!!
Ik ben bij een t-mobile winkel geweest waar ik het aangeschaft had (verlenging abonnement) daar hebben ze me aangeraden om een nieuwe batterij/oplader te kopen. Nou dat doe ik absoluut niet, ik heb toch 2 jaar garantie!! Ontevreden ben ik daar weggegaan. Heb via via gehoord dat ik het hier gratis kan bestellen?  Klopt dat, zo ja dan wil ik heel graag een nieuwe batterij.

Ik hoor het nog!

Gr,

Pinkiej
 
Reputatie 4
@ Pinki

Begrijpelijk dat dit erg vervelend voor je is! Een probleem met de accuduur kan vaak ook worden opgelost door een software-update; staat de laatst beschikbare software op jouw toestel? Indien dat het geval is, wil ik je vragen om de fabrieksinstellingen te resetten. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen, zonder dat jouw gegevens verloren gaan! 🙂 Laat je even weten of dit het probleem heeft opgelost?
WillemE schreef:

@ Pinki

Begrijpelijk dat dit erg vervelend voor je is! Een probleem met de accuduur kan vaak ook worden opgelost door een software-update; staat de laatst beschikbare software op jouw toestel? Indien dat het geval is, wil ik je vragen om de fabrieksinstellingen te resetten. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen, zonder dat jouw gegevens verloren gaan! 🙂 Laat je even weten of dit het probleem heeft opgelost?



Ik ga het even proberen(zodra ik tijd heb). U hoort het nog wel...
Bedankt voor de medewerking!
Alle berichten over snelleeglopende batterijen nu wel gelezen. Uiteraard mijn GT-S5570 ook.

Mijn toestel schakelt echter spontaan (dus zonder mijn ingrijpen) GPS aan, waardoor het batterijverbruik zeer hoog wordt.
Ik gebruik zelden 3G, alleen als ik geen Wifi heb. Daarnaast schakel ik wifi en synchronisatie uit zodra ik mijn mailtjes 2 á 3 X per dag binnenhaal. verder bel of sms ik hooguit 2 á 3 X per dag, korte gesprekken, geen MMS. Normaal doe ik 2 dagen op één batterijlading, nu nog geen 7 uur!
Reputatie 4
@ allen

Ik wil jullie daarom vragen om de volgende stappen te ondernemen, omdat deze het probleem mogelijk kunnen oplossen.

1. Controleer even of jouw simkaartnummer begint met de volgende cijferreeks: 8931162112, wanneer dit niet het geval is dan maak je gebruik van een oud type simkaart. Dit zou voor problemen kunnen zorgen bij een smartphone, laat dit daarom even aan ons weten. Wij zullen er dan voor zorgen dat er een vervangende simkaart wordt gestuurd!

2. Staat de laatst beschikbare software op het toestel? Via onze Toestelhulp pagina kan je het toestel selecteren dat je hebt en zien hoe je jouw software kunt bijwerken.

3. Mocht dit het probleem niet oplossen, dan is het verstandig om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Belangrijk is dan wel dat je eerst een back-up maakt via Samsung Kies. De stappen die je moet ondernemen voor jouw toestel zijn ook te vinden op onze Toestelhulp pagina.

Indien je de bovenstaande stappen hebt doorlopen en het probleem bestaat nog steeds, dan kan je ook een beroep doen op de fabrieksgarantie. Als het toestel door T-Mobile is geleverd, heb je namelijk 24 maanden fabrieksgarantie. Het is dan mogelijk om een reparatie in gang te zetten, waarbij een onafhankelijke reparateur het toestel zal repareren. Via deze link vind je alle informatie over deze procedure! 🙂
Reputatie 6
Mijn simkaartnummer begint met: 89311 62111 30568 ****
Zo te zien is dit dus een oud nummer.
Kan ik een nieuwe aanvragen?
Met vriendelijke groet
Reputatie 4
@ pa0jrs

Ik zie dat je inderdaad gebruikt maak van een oud type simkaart. Ik heb daarom een vervangende simkaart verstuurd, deze zal je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis hebben! 🙂 Laat je even weten of dit het probleem oplost?
[QUOTE=WillemE;1048112]@ allen

Ik wil jullie daarom vragen om de volgende stappen te ondernemen, omdat deze het probleem mogelijk kunnen oplossen.

1. Controleer even of jouw simkaartnummer begint met de volgende cijferreeks: 8931162112, wanneer dit niet het geval is dan maak je gebruik van een oud type simkaart. Dit zou voor problemen kunnen zorgen bij een smartphone, laat dit daarom even aan ons weten. Wij zullen er dan voor zorgen dat er een vervangende simkaart wordt gestuurd!

2. Staat de laatst beschikbare software op het toestel? Via onze https://"www.t-mobile.nl/toestelhulp" pagina kan je het toestel selecteren dat je hebt en zien hoe je jouw software kunt bijwerken.

3. Mocht dit het probleem niet oplossen, dan is het verstandig om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Belangrijk is dan wel dat je eerst een back-up maakt via Samsung Kies. De stappen die je moet ondernemen voor jouw toestel zijn ook te vinden op onze https://"www.t-mobile.nl/toestelhulp" pagina.

Indien je de bovenstaande stappen hebt doorlopen en het probleem bestaat nog steeds, dan kan je ook een beroep doen op de fabrieksgarantie. Als het toestel door T-Mobile is geleverd, heb je namelijk 24 maanden https://"http://www.t-mobile.nl/telefoon/telefoon-instellingen/garantie". Het is dan mogelijk om een reparatie in gang te zetten, waarbij een onafhankelijke reparateur het toestel zal repareren. Via https://"www.t-mobile.nl/reparatie" vind je alle informatie over deze procedure! 🙂

Mijn Simkaartheeft ook een iets lager nummer! Het eindigt op ...2111 ipv 2112.

De laatste software staat op mijn GT-S5570 en ik heb alles geprobeerd. Het instellen op 2G heeft wel positief effect trouwens, mijn mobieltje is nu al 10 uur
op één lading actief. :)

Wil je mij ook een nieuwe simkaart toesturen? Tenminste als dat onder "service" valt 😕

Mijn mobieltje is anderhalf jaar oud.

Vriendelijke groet,

Samsung Jack 😃
😃 sorry verkeerd geklikt 
Reputatie 4
@ Samsung Jack

Dat valt inderdaad onder onze service 😉 Een oud type simkaart kan namelijk voor problemen zorgen in een smartphone. Ik heb daarom een vervangende simkaart naar jou gestuurd. Deze zal je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis hebben. Laat je even weten of dit het probleem oplost? 🙂
Reputatie 6

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/pa0jrs-158883/"

Ik zie dat je inderdaad gebruikt maak van een oud type simkaart. Ik heb daarom een vervangende simkaart verstuurd, deze zal je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis hebben! 🙂 Laat je even weten of dit het probleem oplost?


Hallo @WillemE
Bedankt voor de snelle levering van de nieuwe simkaart.
Deze heb ik geactiveerd en geplaatst.
Tot nu toe heb ik geen rariteiten meer waargenomen en alles is blijven werken.
Vooralsnog ga ik ervan uit, dat alles nu in orde is.

Prima service en bedankt.

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/samsung-jack-291214/"

Dat valt inderdaad onder onze service 😉 Een oud type simkaart kan namelijk voor problemen zorgen in een smartphone. Ik heb daarom een vervangende simkaart naar jou gestuurd. Deze zal je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis hebben. Laat je even weten of dit het probleem oplost? 🙂



Thanx! Ik houd je op de hoogte (y)

BTW het instellen op "alleen 2G gebruiken" aanvinken werkt wél, ook al gebruikte ik 3G alleen voor aanmelden parkeren en 1 á 2 X per dag mailtjes binnenhalen.
De batterij haalt nu zeker 2 dagen/ 48 uur in plaats van 7 uur zonder 3G gebruik! Zodra ik de nieuwe sim geplaatst heb ga ik dit vinkje weghalen, dus gewoon onder  omstandigheden 3G gebruiken (één á twee X per dag) en verder alleen Wifi.

Samsung Jack 
Reputatie 4
@ Samsung Jack

Prima, ik ben erg benieuwd wat jou bevindingen zijn met de nieuwe simkaart... Ik hoor het dan nog van je! 😉

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/samsung-jack-291214/"

Prima, ik ben erg benieuwd wat jou bevindingen zijn met de nieuwe simkaart... Ik hoor het dan nog van je! 😉


Vandaag de nieuwe simkaart ontvangen, geprobeerd mijn adresbestand veilig te stellen met Kies :mad:
Lukt natuurlijk niet! (maar heb toch de belangrijkste nummers op mobiel en niet op sim)
Activeren en testbellen prima verlopen, 3G netwerk weer aangezet en vannacht laden en testen maar
(tot nu toe 45 uur op laatste lading met "alleen 2G aan"en oude sim (!)
Kijken wat m'n mobieltje vanaf morgenochtend met de nieuwe Sim doet, ik ga testen met mijn normaal gebruik en zoals gezegd "2G" uit tot hij zwijgt :(. Ik hou je op de hoogte 
Groet, Samsung Jack

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/samsung-jack-291214/"

Prima, ik ben erg benieuwd wat jou bevindingen zijn met de nieuwe simkaart... Ik hoor het dan nog van je! 😉


Vannacht met nieuwe simkaart volledig opgeladen, "2G" netwerken uitgevinkt en normaal gebruikt met een kwartier wifi aan, geen 3G gebruikt, 3 telefoontjes:: Na 8 uur was de batterij weer volledig ontladen! 
Ga nu testen met "2G" vinkje aan. Zodra vanaf morgenochtend de batterij volledig opgeladen is testen zoalsik normaal gebruik (één kwartier Wifi om mailtjes binnen te halen, geen 2G gebruiken, aleen bellen en sms-én) en zien hoe lang de batterij meegaat. BTW langs de T-Mobile shop langs gegaan:kan het ook zijn dat bij geen 3G gebruik jemobieltje wél 3G-masten zoekt? Dit kost natuurlijk ook energie!
Reputatie 4
@ Samsung Jack

Bedankt voor je update! 🙂 Wanneer je in de toestelinstellingen selecteert dat je alleen verbinding wilt maken met 2G (dus onder 'netwerkmodus' kiezen voor alleen GSM) dan zal het toestel ook niet meer zoeken naar 3G. Dit werkt energiebesparend en zal dus resulteren in een langere accuduur! 🙂

Bedoel je met '2G netwerken uitgevinkt' dat je hebt gekozen voor alleen 'UMTS' bij jouw instellingen? Hier kom je door in jouw toestel te kiezen voor Instellingen/Mobiele netwerken en dan voor 'Netwerkmodus'. Dan maak je alleen verbinding met 3G, maar omdat je aangeeft dat je toen 'geen 3G gebruikt' hebt begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. Ik hoor graag van je!

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/samsung-jack-291214/"

Bedankt voor je update! 🙂 Wanneer je in de toestelinstellingen selecteert dat je alleen verbinding wilt maken met 2G (dus onder 'netwerkmodus' kiezen voor alleen GSM) dan zal het toestel ook niet meer zoeken naar 3G. Dit werkt energiebesparend en zal dus resulteren in een langere accuduur! 🙂

Bedoel je met '2G netwerken uitgevinkt' dat je hebt gekozen voor alleen 'UMTS' bij jouw instellingen? Hier kom je door in jouw toestel te kiezen voor Instellingen/Mobiele netwerken en dan voor 'Netwerkmodus'. Dan maak je alleen verbinding met 3G, maar omdat je aangeeft dat je toen 'geen 3G gebruikt' hebt begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. Ik hoor graag van je!



Update: Mijn Sammy blies met nieuwe Sim en alle standaard instellingen na 10 uur zijn laatste batterijadem uit.:mad: De nieuwe Sim geeft dus een verbetering van rond 3 uur, standby van 6á7 uur naar rond 10 uur.
Ik gebruik dan géén 2G of 3G aansluiting, alleen thuis Wifi om mijn mailtjes binnen te halen en hooguit 4X telefoontjes en/of SMS'jes te verwerken.

Gisternacht mobieltje volledig opgeladen, in Draadloos en Netwerken>Mobiele Netwerken> "alleen 2G-netwerken" aangevinkt en afgewacht. Alleen via Wifi, dus nooit via UMTS, mijn mailtjes 3X binnengehaald en na 30 uur standby gaf de batterij nu de geest.:rolleyes:
Voor de duidelijkheid: Internetgebruik gaat, behalve voor mijn parkeerapp, altijd alleen via Wifi.
3G of 2G wordt dus zelden of nooit gebruikt. GPS, ook zo'n batterijvreter, heb ik altijd uitstaan. Zodra ik mijn mailtjes heb binnengehaald en behandeld ga ik standaard naar "Taakbeheer" om "Actieve Applicaties" te stoppen en bij "Rambeheer" "Wis geheugen" uit te voeren.

Conclusie:
-De nieuwe Sim geeft een batterijduurverlenging van rond 30%:)
-De keuze voor "2G" levert een significante verdrievoudiging van de batterijduur.:)
-Dit heeft dus waarschijnlijk te maken met de "zoekopdracht" naar 2G of 3G netwerken, ook al gebruik je die absoluut niet.😕

Dank voor de nieuwe Sim, en succes met de verdere zoektocht naar alle mogelijke oorzaken, ik hoop dat je iets hebt aan mijn bevindingen.

Samsung Jack
Reputatie 4
@ Samsung Jack

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben blij dat jouw toestel nu langer meegaat dan voorheen! 🙂
Hallo, ik heb sinds 3 maandjes een galaxy s3 mini. Het toestel werkt verder prima maar de batterij loopt enorm snel leeg. Binnen 4 uur en dan gebruik ik hem nieteens intensief. Ik heb de spaarstand aanstaan, de synchrinisatie uit. WIfi uit als er geen wifi is en mn schermverlichting is erg donker. Ik weet geen oplossing meer. Groetjes,
Roxxie97

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/samsung-jack-291214/"

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben blij dat jouw toestel nu langer meegaat dan voorheen! 🙂


Ik laat m'n mobieltje lekker op "2G gebruiken" staan, nu kan ik er gewoon normaal mee werken, iedere nacht aan de lader en af en toe m'n mailtjes binnenhalen 

Hoop dat andere gebruikers er ook iets aan hebben 😃

Samsung Jack.
Hier het zelfde probleem abbo verlengt op 4-4-13 en mijn accu werkt ook niet na behoren. Hij is heel snel leeg 2keer per dag moet ik hem opladen zou u mijn ook een nieuwe accu kunnen opsturen. Wel vreemd dat dat bij zoveel mensen is zal het dan niet gewoon aan samsung zelf liggen. Gr ramona geelens
[quote]Hier het zelfde probleem abbo verlengt op 4-4-13 en mijn accu werkt ook niet na behoren. Hij is heel snel leeg 2keer per dag moet ik hem opladen zou u mijn ook een nieuwe accu kunnen opsturen. Wel vreemd dat dat bij zoveel mensen is zal het dan niet gewoon aan samsung zelf liggen. Gr ramona geelens
[/QUOTE
Probeer wat hier boven staat. Ik had hetzelfde probleem en kan nu bijna 2 dagen op één batterijlading werken! 🙂 Succes 
Reputatie 4
@ roxxie97 en Moontje1974

Vervelend dat jullie problemen ervaren met de accu van het toestel! 😞 Hebben jullie al gecontroleerd of de laatst beschikbare software op het toestel staat? Daarnaast kan een reset van de fabrieksinstellingen ook een positief effect teweegbrengen op de accuduur. Via onze Toestelhulp pagina kan je stapsgewijs zien hoe je dit voor jouw toestel kunt doen.

Daarnaast is de uitgebreide tip van Samsung Jack ook het proberen waard! Laten jullie even weten of het is gelukt?

Reageer