Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

• 12 december 2012
  • 159 reacties
  • 30522 Bekeken

Toon eerste reactie

159 reacties

@ pa0jrs

Ik zie dat je inderdaad gebruikt maak van een oud type simkaart. Ik heb daarom een vervangende simkaart verstuurd, deze zal je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis hebben! 🙂 Laat je even weten of dit het probleem oplost?
Reputatie 6
Mijn simkaartnummer begint met: 89311 62111 30568 ****
Zo te zien is dit dus een oud nummer.
Kan ik een nieuwe aanvragen?
Met vriendelijke groet
@ allen

Ik wil jullie daarom vragen om de volgende stappen te ondernemen, omdat deze het probleem mogelijk kunnen oplossen.

1. Controleer even of jouw simkaartnummer begint met de volgende cijferreeks: 8931162112, wanneer dit niet het geval is dan maak je gebruik van een oud type simkaart. Dit zou voor problemen kunnen zorgen bij een smartphone, laat dit daarom even aan ons weten. Wij zullen er dan voor zorgen dat er een vervangende simkaart wordt gestuurd!

2. Staat de laatst beschikbare software op het toestel? Via onze Toestelhulp pagina kan je het toestel selecteren dat je hebt en zien hoe je jouw software kunt bijwerken.

3. Mocht dit het probleem niet oplossen, dan is het verstandig om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Belangrijk is dan wel dat je eerst een back-up maakt via Samsung Kies. De stappen die je moet ondernemen voor jouw toestel zijn ook te vinden op onze Toestelhulp pagina.

Indien je de bovenstaande stappen hebt doorlopen en het probleem bestaat nog steeds, dan kan je ook een beroep doen op de fabrieksgarantie. Als het toestel door T-Mobile is geleverd, heb je namelijk 24 maanden fabrieksgarantie. Het is dan mogelijk om een reparatie in gang te zetten, waarbij een onafhankelijke reparateur het toestel zal repareren. Via deze link vind je alle informatie over deze procedure! 🙂
Alle berichten over snelleeglopende batterijen nu wel gelezen. Uiteraard mijn GT-S5570 ook.

Mijn toestel schakelt echter spontaan (dus zonder mijn ingrijpen) GPS aan, waardoor het batterijverbruik zeer hoog wordt.
Ik gebruik zelden 3G, alleen als ik geen Wifi heb. Daarnaast schakel ik wifi en synchronisatie uit zodra ik mijn mailtjes 2 á 3 X per dag binnenhaal. verder bel of sms ik hooguit 2 á 3 X per dag, korte gesprekken, geen MMS. Normaal doe ik 2 dagen op één batterijlading, nu nog geen 7 uur!
@ Pinki

Begrijpelijk dat dit erg vervelend voor je is! Een probleem met de accuduur kan vaak ook worden opgelost door een software-update; staat de laatst beschikbare software op jouw toestel? Indien dat het geval is, wil ik je vragen om de fabrieksinstellingen te resetten. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen, zonder dat jouw gegevens verloren gaan! 🙂 Laat je even weten of dit het probleem heeft opgelost?

Ik ga het even proberen(zodra ik tijd heb). U hoort het nog wel...
Bedankt voor de medewerking!
@ Pinki

Begrijpelijk dat dit erg vervelend voor je is! Een probleem met de accuduur kan vaak ook worden opgelost door een software-update; staat de laatst beschikbare software op jouw toestel? Indien dat het geval is, wil ik je vragen om de fabrieksinstellingen te resetten. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen, zonder dat jouw gegevens verloren gaan! 🙂 Laat je even weten of dit het probleem heeft opgelost?
Hallo,

Ik heb niet eens 2 maanden mijn Samsung S3, zoals bijna iedereen heb ik het zelfde probleem!! Batterij snel leeg al doe ik er niks mee, zelfs niet bellen of sms' en, en dan nog is hij binnen 6-8 uur leeg :S Niet zo fijn !!!!
Ik ben bij een t-mobile winkel geweest waar ik het aangeschaft had (verlenging abonnement) daar hebben ze me aangeraden om een nieuwe batterij/oplader te kopen. Nou dat doe ik absoluut niet, ik heb toch 2 jaar garantie!! Ontevreden ben ik daar weggegaan. Heb via via gehoord dat ik het hier gratis kan bestellen?  Klopt dat, zo ja dan wil ik heel graag een nieuwe batterij.

Ik hoor het nog!

Gr,

Pinkiej

@ Najjj

De (onafhankelijke) reparateur heeft geconstateerd dat de schade is veroorzaakt door val- of stootschade. Wellicht dat dit in andere gevallen anders ligt, in jouw geval helaas niet. Het beeldscherm van jouw toestel was daarnaast ook beschadigd, het zou dus bijvoorbeeld kunnen dat het gedurende deze val/stootschade ook het binnenwerk is beschadigd of dat dit op een ander moment is gebeurd. Wanneer er deze schade wordt geconstateerd dan vervalt standaard alle fabrieksgarantie die er op het toestel zit.

Je zou naar een Samsung repair centre kunnen gaan voor een second opinion, zoals ik al eerder heb aangegeven zou ik je dit echter niet aanraden. Er is namelijk geen enkele mogelijkheid om dit binnen de garantie te repareren. Ik hoop dat dit nu duidelijk is, dit is en blijft ons definitieve antwoord! 🙂
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/najjj-286775/"

Een onafhankelijk reparateur heeft aangegeven dat het defect buiten de garantie valt, op het moment dat er alleen een barst in het beeldscherm zit dan zou dit overigens ook al zijn gebeurd. Er is dus niet de mogelijkheid om jouw toestel binnen de garantie te repareren. Zoals https://"https://forum.t-mobile.nl/members/tom-270565/" aangeeft is er wel de mogelijkheid om een second opinion te doen bij een andere (officieel erkende) reparateur. Ik wil hierin echter wel realistisch tegen je zijn: ik zou je dit advies niet geven, wanneer een reparateur jouw toestel ziet zal hij op basis van de barst in het beeldscherm, alle garantie meteen afwijzen. Dit zijn de bepalingen van Samsung en hier houdt iedere reparateur zich dan ook aan :)

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/khp-02-288562/"

Ik zou je de tip willen geven om een kruistest te doen met een andere batterij, in veel gevallen is namelijk een nieuwe accu niet de oplossing maar dient er een reparatie in gang worden gezet. Op accessoires is de garantie inmiddels verstreken maar op het toestel heb je 24 maanden garantie. Op het moment dat het probleem met het toestel te maken heeft, kan je natuurlijk via T-Mobile een beroep doen op de fabrieksgarantie en https://"www.t-mobile.nl/reparatie" in gang zetten :)

Hallo WillemE,

Nogmaals dank voor de reactie.

Ik verbaas mij over het feit dat je aangeeft dat het vervangen van de moederbord/boardswap buiten de garantie valt. Dit omdat Samsung zelf uitgebracht heeft dat er een error in het moederbord van een groot aantal uitgebrachte S'3 zit, dat defecten veroorzaakt met het opladen van het toestel tot het opeens uitvallen ervan (sudden death).
Ik citeer: 'Samsung is zich bewust van deze fout en verwijst de getroffen bezitters naar een Samsung Repair Centre, het moederbord valt gewoon onder de garantie.'

??

Ik hoop dat je duidelijkheid kan geven hierover.

Groet,

Najj
Reputatie 5
@Jeremyy18

Welkom op het forum!

Heel fijn om te horen dat je goed bent geholpen bij de problemen met je abonnement. Bedankt dat je dat met ons deelt! 😃 Mochten we je in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen dan staan we ook hier op het forum voor je klaar! 🙂
Ik heb onlangs een abonnement afgesloten bij T-Mobile, Met een Samsung Galaxy Note 2. ik ben zeer tevreden over het toestel, gaat lang mee. super mooi beeld, ETC.
Ik had wat problemen met het abonnement, Maar ook daar stonden de medewerkers van de T-Mobile voor me klaar!

Ik ben zeer tevreden over de
  • Klantvriendelijkheid
  • Toestellen
  • Reactie op vragen,
@ KhP -02

Ik begrijp je vraag en de reden waarom je hem stelt! Ik zal hierbij wat extra uitleg geven: de wettelijke garantietermijn op accessoires is 6 maanden, dit is ook de termijn die alle fabrikanten voorschrijven en wat (alle) andere providers hanteren. T-Mobile heeft gedurende een bepaalde periode deze garantie verlengt met 6 maanden extra garantie. Nu is er echter besloten om de wettelijke garantietermijn weer te hanteren. Omdat de wet voorschrijft dat de garantietermijn 6 maanden bedraagt, is deze wijziging van voorwaarden ook mogelijk. T-Mobile klanten hebben dus een aantal jaar kunnen profiteren van een halfjaar extra garantie op accessoires. In jouw geval is deze garantietermijn dus jammer genoeg verstreken 😞
@vanvroonhoven

Ik zie in de systemen dat je een Samsung Galaxy S3 in gebruik hebt. Je hebt inderdaad 1 jaar garantie op accessoires en 2 jaar op het toestel zelf. Ik heb een case in onze systemen geplaatst voor een nieuwe batterij. In de loop van volgende week zul je de batterij per post ontvangen.

Waarom is het nu de garantie op accessoires tussentijds veranderd naar 6 maanden?
Omdat er veel claims zijn van accu + lader problemen? En kan het zomaar?

Terwijl ik bij het afsluiten van mijn contract + toestel mij werd verteld dat er op accessoires (meegeleverde) 1 jaar garantie heeft en het toestel 2 jaar.
@ Najj

Een onafhankelijk reparateur heeft aangegeven dat het defect buiten de garantie valt, op het moment dat er alleen een barst in het beeldscherm zit dan zou dit overigens ook al zijn gebeurd. Er is dus niet de mogelijkheid om jouw toestel binnen de garantie te repareren. Zoals Tom aangeeft is er wel de mogelijkheid om een second opinion te doen bij een andere (officieel erkende) reparateur. Ik wil hierin echter wel realistisch tegen je zijn: ik zou je dit advies niet geven, wanneer een reparateur jouw toestel ziet zal hij op basis van de barst in het beeldscherm, alle garantie meteen afwijzen. Dit zijn de bepalingen van Samsung en hier houdt iedere reparateur zich dan ook aan :)

@ KhP -02

Ik zou je de tip willen geven om een kruistest te doen met een andere batterij, in veel gevallen is namelijk een nieuwe accu niet de oplossing maar dient er een reparatie in gang worden gezet. Op accessoires is de garantie inmiddels verstreken maar op het toestel heb je 24 maanden garantie. Op het moment dat het probleem met het toestel te maken heeft, kan je natuurlijk via T-Mobile een beroep doen op de fabrieksgarantie en deze procedure in gang zetten 🙂
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/wiecherdin-281281/" hoe komt het dat je simkaart vast zit in je Samsung? Welk toesteltype heb je in het bezit?

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/najjj-286775/" wat jammer om te lezen dat je het niet eens bent met de opgave van Dynafix. Ik wil je wijzen op de mogelijkheid van een second opinion bij een erkende reparateur.

Bedankt voor je antwoord. Hoe zit het met de mogelijkheid om de boardswap tbv van het accuprobleem, binnen de garantie, te verrichten?

Met name omdat dit (batterijprobleem) voor het scherm'probleem' ontstaan is en velen er last van hebben met de S3 ( en dit dus niet samenhangt met de scherm).
hallo Forum,
Net een nieuwe baterij ontvangen en erin gedaan bij mijn Galaxy S3, Hij stond op 65 %. De oplader dus maar gelijk aangesloten en nu loopt hij leeg ipv opladen. De oplader is goed, ook via USB geprobeert. Symbooltje opladen staat aan en bliept bij aansluiten.
Alle Apps zijn gesloten en scherm staat op laag. Wat is het probleem en hoe kan ik het verhelpen=
Mijn mobiel is van augustus 2012.

Ik lees dus dat je een nieuwe accu gekregen hebt van T-Mobile, maar zonder verbetering, met enige slag en stoot doordat het garantietermijn van 1 jaar terug is gezet naar 6maanden. Ik heb het toestel ook gekregen bij afsluiten van een abonnement in augustus 2012. En omdat ik mijn contract 4 maanden later laat ingaan (december 2012) en het toestel ook dan pas uit verzegeld doos haalde is ben ik nu de klos, moet ik zelf accu kope. in februari begon hij al te kuren. 

@Peet) graag vraag ik of jou probleem met het opladen al verholpen is.
@KhP-02 op batterijen heb je een garantie van 6 maanden. Ik zie dat jouw toestel hiervoor te oud is. Je kunt er eventueel voor kiezen om zelf een batterij aan te schaffen.

hmm maar ik had het toestel pas gebruikt toen mijn abonnement en contract inging op 10 december 2012. En begin februari begon het al kuren te geven. Vind dat jullie hierop wel beetje coulance over kunnen zijn gezien er meerdere mensen problemen mee hebben. 

Nou ik regel dan wel zelf een ander accu (lenen/omruilen van ander) om het alsnog te kunnen testen op het uberhaupt wel of niet aan de accu ligt 

Ik vind anders dan wel een weg om alsnog het accu vervangen te krijgen bij jullie.
Reputatie 5
@KhP-02 op batterijen heb je een garantie van 6 maanden. Ik zie dat jouw toestel hiervoor te oud is. Je kunt er eventueel voor kiezen om zelf een batterij aan te schaffen.
@KhP wat vervelend dat het opladen ook bij het toestel op stand-by niet naar behoren werkt.

Hoe heb je de S3 aangeschaft? Ik zie dat deze niet is afgesloten bij het contract dat loopt bij het 06-nummer waaraan je account is gekoppeld. Laat je het even weten? :)

Zoals ik eerder al zei het toestel loopt op mijn ander abonnement met nr 064139..02

Hoi TOM het toestel behoort bij deze aansluiting ( KhP-02), denk dat het dan zo beter is.
@KhP wat vervelend dat het opladen ook bij het toestel op stand-by niet naar behoren werkt.

Hoe heb je de S3 aangeschaft? Ik zie dat deze niet is afgesloten bij het contract dat loopt bij het 06-nummer waaraan je account is gekoppeld. Laat je het even weten? :)

Zoals ik eerder al zei het toestel loopt op mijn ander abonnement met nr
Reputatie 5

Hoe heb je de S3 aangeschaft? Ik zie dat deze niet is afgesloten bij het contract dat loopt bij het 06-nummer waaraan je account is gekoppeld. Laat je het even weten? 🙂
Reputatie 5
@wiecherdin hoe komt het dat je simkaart vast zit in je Samsung? Welk toesteltype heb je in het bezit?

@Najjj wat jammer om te lezen dat je het niet eens bent met de opgave van Dynafix. Ik wil je wijzen op de mogelijkheid van een second opinion bij een erkende reparateur.
@Allen ik begrijp dat jullie problemen ervaren met de snelheid waarmee jullie batterij wordt opgeladen. Zouden jullie kunnen checken of de batterij wel snel wordt opgeladen wanneer het toestel uitstaat bij het opladen?

Ik zie jullie berichtje graag tegemoet.

Heb ik ook eens keren het toestel volledig uitgeschakeld gedaan duurde ongeveer hetzelfde als het toestel aan staat (standy). ligt het dan niet aan de accu of het toetsel zelf? graag een voorstel tot een oplossing.

Omdat er geen reactie was:
Nou  Tom ik heb je verzoek nogmaals gecheckt en moet je vertellen gister uitgezet en rond 23:59 (23-4-2013) aan de lader met 12% en nu 12:25 (24-4-2013) zit hij denk ik rond 90% als ik naar het groen balk kijkt, het accu is nog niet (vol) opgeladen. Lijkt dat wanneer het toestel uitgeschakeld is het toestel nog langer over doet om op te laden.

Kan je anders dan misschien teneerste een nieuwe accu voor mij aanvragen voor me S3, gelieve heb ik dat het toestel omgeruild/vervangen wordt.

Ik weet het niet maar elk toestel die ik van T-Mobile heeft in de afgelopen 10 jaar heeft gebreken en defecten.
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/najjj-286775/"

Ik heb navraag voor je gedaan bij Dynafix en de reden dat de kosten hoog zijn, heeft er mee te maken dat niet alleen het beeldscherm defect is, maar dat ook het binnenwerk van jouw toestel is beschadigd. Er zou dan een zogenaamde 'boardswap' moeten worden uitgevoerd, waarbij het hele binnenwerk van het toestel wordt vervangen. Dit is samen met het beeldscherm vervangen de meest arbeidsintensieve en dure reparatie die er mogelijk is, vandaar dat jouw prijsopgaaf zo hoog uit valt! Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd :)

BEdankt voor je reactie en de duidelijkheid.

Maar het beeldscherm is niet defect, evenmin het toestel zelf. Ik kan er gewoon alles mee doen wat ik daarvoor ook deed; de barst had het functioneren in die zin niet aangetast. Touchscreen deed het nog prima etc. Slechts het batterijprobleem (zoals anderen hierover klagen).
Nu heb ik dit boardswap gegoogeld en blijkt dat dit bij veel batterijproblemen bij de samsung s3 uitgevoerd te worden na meerdere keren batterijproblemen te ondervinden.
Een boardswap zou binnen de garantie moeten vallen. Dan zou dit dan gewoon uitgevoerd kunnen worden binnen de garantieregeling (aangezien mijn telefoon van juli is, dus nog garantie)? En het scherm'probleem' blijft mijn probleem (aangezien ik daar geen probleem mee heb).

Ik hoor graag van jullie hierover.

Groet,

Najla
en ik heb in zo`n Samsung mn simkaart vast zitten en volgens de winkel kost het 100 euro om het er uit te halen wat moet ik doen?? is die tel dat waard??? alles werkt verder internet enz ed  wie wil mij een adviesje geven?? bvd voor het lezen gr wdn.......

Reageer