Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

  • 12 december 2012
  • 159 reacties
  • 30849 Bekeken


Toon eerste reactie

159 reacties

@ Najjj

Ik heb navraag voor je gedaan bij Dynafix en de reden dat de kosten hoog zijn, heeft er mee te maken dat niet alleen het beeldscherm defect is, maar dat ook het binnenwerk van jouw toestel is beschadigd. Er zou dan een zogenaamde 'boardswap' moeten worden uitgevoerd, waarbij het hele binnenwerk van het toestel wordt vervangen. Dit is samen met het beeldscherm vervangen de meest arbeidsintensieve en dure reparatie die er mogelijk is, vandaar dat jouw prijsopgaaf zo hoog uit valt! Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd 🙂
@ Najjj

Op het moment dat er val/stoot of drukschade aan jouw toestel is geconstateerd, dan vervalt alle fabrieksgarantie op het toestel, dit zijn de bepalingen van de fabrikant zelf. Op basis daarvan heb je een prijsopgaaf ontvangen en dit zijn dan ook de kosten die een onafhankelijke reparateur rekent voor het repareren van jouw toestel. Ik zal even kijken of ik nog wat specifiekere informatie voor jou kan opvragen, hier zal ik je nog een terugkoppeling over geven! 🙂
Bedankt voor je reactie. Echter het defect is niet ontstaan door mijn toedoen, aangezien het defect het batterijprobleem is. Waarvan ik eerder melding heb gedaan en waar meerderen last van hebben (zoals blijkt binnen dit forum) en die geen barst hebben.
Het defect (de barst) is een defect waarvoor ik het toestel niet heb opgestuurd en waarvan de prijsopgave zoals tmobile reparatiecentre aangeeft, tegen de nieuwkoopprijs aan zit.

Tevens graag reactie wat betreft mijn vraag om een specificatie van de prijsopgave zoals verschaft door dynafix.


Groet


Hallo moderator(s),

Mocht mijn bovenstaande reactie jullie ontgaan zijn, graag alsnog een reactie hierop.

Groet,

Najj
Maakt erg weinig verschil. Zet mijn mobiel 's nachts uit en leg hem dan aan de lader. Is na een nacht maximaal op 50-60%.
@Allen ik begrijp dat jullie problemen ervaren met de snelheid waarmee jullie batterij wordt opgeladen. Zouden jullie kunnen checken of de batterij wel snel wordt opgeladen wanneer het toestel uitstaat bij het opladen?

Ik zie jullie berichtje graag tegemoet.


Heb ik ook eens keren het toestel volledig uitgeschakeld gedaan duurde ongeveer hetzelfde als het toestel aan staat (standy). ligt het dan niet aan de accu of het toetsel zelf?  graag een voorstel tot een oplossing.
Reputatie 5
@Allen ik begrijp dat jullie problemen ervaren met de snelheid waarmee jullie batterij wordt opgeladen. Zouden jullie kunnen checken of de batterij wel snel wordt opgeladen wanneer het toestel uitstaat bij het opladen?

Ik zie jullie berichtje graag tegemoet.
Nog ff vermelden mijn toestel Galaxy S3  behoort bij aansluiting 0641....302. Deze simkaart heeft altijd in het toestel gezeten tot afgelopen zaterdag, toen had ik de nieuwe sim-kaart ontvangen, deze heb ik geregistreerd met mijn aansluiting 0624.....57 en zit nu in de S3.

LAATSTE accu oplaad test 17-04-2013 (screenshots gemaakt) :
12:35 - 10%  (beginnen met laden)
15:45 - 42%
17:34 - 40%  (ontladen ipv opladen? )
18:01 - 52%  ( van lader gewisseld !! )
22:26 - 89%
00:31 - 100% ( hier zijn we al op 18-04-2013 !!!)

12 uren aan de lader gehangen  om mijn toestel vol ( 90% ) op te laden !!! DIT IS TOCH NIET NORMAAL !!! LAASTE X TEST van mij. Beters te doen op me vrije dag ipv uitzoeken van probleem van me toestel.

GRAAG WIL IK HET TOESTEL VERVANGEN , OF NAAR EEN ANDER MERK MODEL desnoods .  SAMSUNG? nou nee wil geen samsung meer.
@KhP & @batterij

Ik zie dat jullie momenteel een verouderde simkaart gebruiken. Deze simkaarten maken gebruik van een andere soort techniek in vergelijking met de meest recente simkaarten. Om alles uit te sluiten heb ik jullie allebei kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Zouden jullie deze simkaart in jullie toestel willen proberen? Wellicht dat dit voor een oplossing zorgt.

Bij ontvangst van je nieuwe simkaart kan je deze direct activeren via My T-Mobile. ;)


Jammer de nieuwe simkaart heeft het probleem niet opgelost.

Het probleem is hetzelfde gebleven of nog erger geworden. Het opladen van de accu duurt nu (nog) gemiddeld half uur voor 10% erbij, maar als hij op 40 a 50% zit duurt het wat langer (half uur voor 3 procent) of hij ontlaad zichzelf met 10-15% terwijl hij aan het net zit en niet gebruikt wordt.

Toevallig voordat ik een nieuwe simkaart opgestuurd zou krijgen had ik wel pas de oude simkaart (uit 2011 bij nr. 0624.....57) die u bedoelde in het toestel gestopt, De test hierbij is 80% na 24 uur opladen vanaf bijna lege accu. Tussentijds ongebruikt bij 60% ging hij zichzelf ontladen naar 45%.

Eerdere problemen die ik vermelde zat de nieuwe simkaart die ik in augustus 2012 gekregen hebt samen met de toestel GALAXY S3.

Graag een passend oplossing, wellicht net als anderen die hetzelfde problemen hebben dat accu's of het toestel uit dezelfde productieserie een fabricagefout hebben, want zo kan ik mijn toestel toch niet gebruiken.
Is het mogelijk om een ractie te krijgen op mijn klacht over het opladen van de batterij van mijn s3. Vannacht mijn telefoon uitgezet en aan de oplader. 30% erbij! Dit mag toch niet met een telefoon van maanden.
Hallo, ook de batterij van mijn S3 laad al weken heel langzaam op. Vanmiddag 5 uur aan de lader en van 7% naar 36%! Ook andere lader, usb via computer geprobeert maar blijft hetzelfde. Batterij bespaar app alles geprobeerd. Zou ik een nieuwe batterij kunnen ontvangen. Mijn telefoon is nog geen halff jaar oud.
Ik hoor graag van jullie hierover.
Bedankt voor je reactie. Echter het defect is niet ontstaan door mijn toedoen, aangezien het defect het batterijprobleem is. Waarvan ik eerder melding heb gedaan en waar meerderen last van hebben (zoals blijkt binnen dit forum) en die geen barst hebben.
Het defect (de barst) is een defect waarvoor ik het toestel niet heb opgestuurd en waarvan de prijsopgave zoals tmobile reparatiecentre aangeeft, tegen de nieuwkoopprijs aan zit.

Tevens graag reactie wat betreft mijn vraag om een specificatie van de prijsopgave zoals verschaft door dynafix.


Groet
Reputatie 5
Badge +17
@KhP & @batterij

Ik zie dat jullie momenteel een verouderde simkaart gebruiken. Deze simkaarten maken gebruik van een andere soort techniek in vergelijking met de meest recente simkaarten. Om alles uit te sluiten heb ik jullie allebei kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Zouden jullie deze simkaart in jullie toestel willen proberen? Wellicht dat dit voor een oplossing zorgt.

Bij ontvangst van je nieuwe simkaart kan je deze direct activeren via My T-Mobile. 😉
Reputatie 5
Badge +17
@Najjj

Allereerst welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat je jouw toestel gerepareerd wil hebben. Daarnaast begrijp ik ook zeker je punt met betrekking tot de relatie tussen jouw barst in het scherm en je accu probleem. Echter is een van de voorwaarden: "Als een toestel defect is geraakt door je eigen toedoen of nalaten, zoals in de meeste gevallen van vocht-, val-, druk- of stootschade, dan gelden je wettelijke rechten niet en valt het defect buiten de toestelgarantie." De reparatie voorwaarden vind je op deze pagina.
Dit betekent dus dat Dynafix het toestel wel kan repareren, maar dat hier kosten aan verbonden zijn. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. 🙂
Hallo,

Bij mij oorspronkelijk hetzelfde probleem als jullie. Voor mijn batterij opgeladen is ben ik uuuuren verder.
Ik heb hiervoor een andere batterij gehad van Samsung, via t-mobile, in de hoop dat het hiermee beter zou worden. Helaas, duurde het ook met de nieuwe batterij uren voor de Samsung opgeladen is. Waardoor de conclusie voorhanden is dat het wellicht niet ligt aan de batterij.
Nu is hij hierna gevallen, waardoor er een barst in het scherm zit. Verder deed de telefoon het nog prima (evengoed als voorheen).
In ieder geval. Met het opsturen van de telefoon voor het bestaande batterijprobleem (en niet voor het repareren van de barst) geeft het reparatiecenter van tmobile (Dynafix) aan dat zij dit probleem niet gaan verhelpen binnen de garantie omdat er een barst in zit. En de barst ook gerepareerd moet worden.
Prijsopgave;380,-
Let wel; Het toestel zelf (NIEUW) is nu te koop voor ca 420,-.

Maar goed, ik heb hier contact over opgenomen met de klantenservice van tmobile. Daar ik 'slechts' wil dat mijn toestel gewoon als mobiel kan gebruiken en het niet de bedoeling is dat deze urenlang aan de oplader zit. De barst is mijn probleem en daar zit ik verder niet mee omdat het toestel nog goed functioneert qua bediening. Op mij komt het over alsof Dynafix (t-mobile?) de barst als excuus gebruikt om het toestel niet binnen de garantie te repareren, terwijl het probleem eerder dan de barst is geconstateerd(en aangegeven bij t-mobile). Dus het is ook niet zo dat het batterijprobleem door de barst komt.
Die geeft aan niets voor mij te kunnen betekenen hierin. Ook weten zij niets van een specificatie van de prijsopgave af. Deze is niet beschikbaar, en daar moet je zelf maar achteraan gaan bij dynafix.

Afijn. Hier word je totaal niet vrolijk van als jarenlange abonnee.

Nu lees ik bovenstaande reacties en is dit herkenbaar. Ik vraag mij af of iemand met een nieuw batterij wel is geholpen (ik in ieder geval niet).
En mijn vraag t-mobile of zij nog iets kunnen betekenen hierin (zie mijn bovenstaand probleem). En aangezien meerdere hetzelfde probleem hebben (en waarschijnlijk geen barst in het scherm), waarom dit probleem bij mij niet binnen de garantie verholpen kan worden.

Groet
Goedendag,

Ook ik heb helaas sinds kort problemen met de batterij van mijn samsung s-3, ik leg mijn telefoon b.v.rond 22.30 op dat moment staat de batterij 58 % aan de lader, s'ochtends rond 7.00 uur is de batterij pas opgeladen tot 88 %, pas om 10.00 is de batterij volledig opgeladen en dit terwijl de batterij eerst in enkele uren vol was, dit is behoorlijk vervelend omdat ik op deze manier dus niet met een volle telefoon op pad kan en de kans ook groot is dat de batterij in de loop van de dag alweer leeg is knap vervelend, nou lees ik hier op dit forum dat mensen een nieuwe batterij krijgen, ik heb de telefoon nu een maand of 10 en zag dat je een jaar garantie hebt  ik hoop dat dit probleem voor die tijd dus opgelost kan worden..Ik moet tenslotte toch nog wel ruim een jaar doen met dit toestel..

vr. gr. ik hoor graag van u 
@BenK2211 @Klusser @KhP @Peetj

Wat vervelend dat jullie problemen hebben met de batterij terwijl het toestel nog helemaal niet zo oud is. Ik wil jullie vragen om de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen. Als je daarna nog hetzelfde probleem hebt wil ik je vragen om bij Instellingen > Batterij te kijken of er een app of proces is dat een heel groot percentage batterijverbruik heeft. Ook wil ik graag weten wat het percentage is bij 'Mobiel standby'. Ik hoor graag van jullie wat de resultaten zijn.



HEt resetten naar fabriekinstellingen heb ik meedere keren ( 4x) gedaan en ook de methode hardreset via volumeknop+aan/uit knop+homeknop tegelijkertijd indrukken.  Alle keren zonder enige verbetering.

De laatste keer reset heb ik het toestel kaal als fabriek gehouden , dus geen back-up & apps terug gezet, en 2 dagen getest, om dan 50% op te laden heeft het toestel bijna 3,5 uur nodig, ook met andere laders.

Nu 9-4-2013 14:15 het toestel 12 uur (standby) niet in gebruik geweest na 100%, batterijverbruik: accu: 65%-ontladen, scherm 10%. mediaserver 16%, apparaat in standby-stand 16%, mobiel standby 15% , android stystem 9%, android system 9%.

 wifi , gps , etc.  staan uit bij alle keren opladen en ontladen.

Wat is het gemiddelde percentage van "Mobiel Standby" ?
had bij eerdere keren (screenshot) 38% ,14% en 29%

Ik zie altijd dat 3g vaak wegvalt en naar "H" gaat en weer naar 3g verspringt. Heeft die mee te maken?

voor duidleijkheid het toestel heb ik touwens lopen om mijn ander abonnement van t-mobile.
Reputatie 7
@batterij
Welkom op het Forum van T-Mobile 🙂

Heb je het advies van Sander al opgevolgd? Je kan eerst de telefoon resetten naar de fabrieksinstellingen. Als je daarna nog hetzelfde probleem hebt wil ik je vragen om bij Instellingen > Batterij te kijken of er een app of proces is dat een heel groot percentage batterijverbruik heeft. Ook wil ik graag weten wat het percentage is bij 'Mobiel standby'.

Wil je laten weten of het heeft geholpen?
goedendag,

ik heb een probleem met het opladen van mijn galaxy s-3,  sinds vorige week laad de batterij niet goed en snel meer op, ik leg zoals altijd de telefoon rond 22.30  aan de lader,  na een hele nacht laden is de batterij  nu nog steeds niet op 100 % maar slechts op 88 %, terwijl deze voorheen halverwege de nacht al vol was.. Ik vind dit erg verevelend omdat ik op deze manier als het tegen zit halverwege de dag alweer met een lege batterij zit..

ik heb de S-3 nu zo'n maand of 10/11, dus moet er nog ruim een jaar mee doen.. Dus hoop wel dat dit probleem opgelost kan worden 
Reputatie 5
@BenK2211 @Klusser @KhP @Peetj

Wat vervelend dat jullie problemen hebben met de batterij terwijl het toestel nog helemaal niet zo oud is. Ik wil jullie vragen om de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen. Als je daarna nog hetzelfde probleem hebt wil ik je vragen om bij Instellingen > Batterij te kijken of er een app of proces is dat een heel groot percentage batterijverbruik heeft. Ook wil ik graag weten wat het percentage is bij 'Mobiel standby'. Ik hoor graag van jullie wat de resultaten zijn.
hallo Forum,
Net een nieuwe baterij ontvangen en erin gedaan bij mijn Galaxy S3, Hij stond op 65 %. De oplader dus maar gelijk aangesloten en nu loopt hij leeg ipv opladen. De oplader is goed, ook via USB geprobeert. Symbooltje opladen staat aan en bliept bij aansluiten.
Alle Apps zijn gesloten en scherm staat op laag. Wat is het probleem en hoe kan ik het verhelpen=
Mijn mobiel is van augustus 2012.
Hier ook hetzelfde probleem. Anderhalf maand geleden begon ik het op temerken. Het duurt 7 a 8 uur om mijn bijna lege accu vol te laden van de Samsung Galaxy S3. Heb alles onderzocht en geprobeerd maar mocht niet baten, zoals verschillende andere usb-laders en kabels, accu eruit en weer erin. Toestel is nu 4 maanden in gebruik. Wordt wat gek ervan, het niet langzaam opladen en het snelle ontladen. Al zeer teleurgesteld in het toestel. Hoop hier voor een oplossing.
Hallo, ik heb sinds 2 weken ook problemen met de accu en het opladen.
Voorheen in een paar uur vol en sinds 2 weken krijg ik hem in een nacht niet vol, moet overdag met de lader rondlopen. Als ik aan het watsappen ben en ik heb de telefoon onder de lader dan zie je het groene vlakje gewoon kleiner worden, de lader houdt het niet bij.
Ik heb verschillende laders geprobeerd, via de computer opgeladen maar geen verschil.
Ik heb een andere accu gekocht  omdat ik dacht dat het de accu was en ik niet op garantie wilde wachten, ik heb de telefoon 4 maanden.
Geen verbetering.
Nl Alert uitgeschakeld, geen verbetering, alle apps gedeïnstalleerd behalve whatsapp, zaklamp,colornote, smemo, facebook, ing en sns app.
Als ik oplaadt zonder simkaart gaat het iets sneller maar nog niet sneller dan 12 % per uur terwijl voorheen de accu binnen 2,5 uur opgeladen was , 40% per uur
Met het opladen heb ik de wifi uitgeschakeld
En nu?
Ik heb donderdag 14 maart een Samsung Galaxy S3 gekocht bij T-Mobile in Zwolle. Mijn zoon en schoondochter hebben ook dezelfde toestel gekocht, echter mijn batterij in de S3 is veel eerder leeg dan hun batterij, terwijl zij hem meer gebruiken dan ik.
Ik heb alles afgesloten (Apss, Wifi en GPS), maar toch blijft mijn S3 veel meer stroom gebruiken, nu heb ik gelezen op jullie site (forum) en diverse ander fora dat er met sommige batterijen van de S3 problemen zijn, klopt dat?
En zo ja wat kunnen jullie in deze voor mij betekenen?
@Peet)

Welkom op het forum! :)

Ik zal dit voor je na moeten vragen. In eerste instantie zie ik niet dat wij het jaar garantie in de algemene voorwaarden hebben opgenomen. Wettelijk is het garantietermijn van accessoires maar 6 maanden maar wij gaven als extra service een jaar garantie, dit is inderdaad weer terug gezet. Wanneer ik een reactie heb zal ik hem hier plaatsen.

Reageer