Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

• 12 december 2012
  • 159 reacties
  • 30561 Bekeken

Toon eerste reactie

159 reacties

Ja heb alles al geprobeerd ook terug gezet na fabrieks instellingen en het blijft gewoon toestel zuigt de accu binnen een korte tijd leeg 4 uurtjes en dan is het ver gedaan met me s3 kan ik dan geen nieuwe accu krijgen misschien gr ramona
@ Moontje1974

Hmm 5 uur met een volle accu is inderdaad wel erg weinig! 😞 Heb je toevallig de mogelijkheid om een andere accu in jouw toestel te doen? Op die manier kunnen we namelijk checken of het probleem daadwerkelijk met de accu te maken heeft en uitsluiten dat het probleem toestelgerelateerd is. Laat je even weten of het is gelukt?

Je hebt overigens 6 maanden fabrieksgarantie op accessoires en 24 maanden fabrieksgarantie op het toestel. Via deze link kan je meer informatie vinden over de garantie die je hebt! 🙂
Ik heb hetzelfde probleem met mijn batterij! Ik heb 'm vanochtend om 11.30 aan de lader gedaan. Batterij stond toen op 55%, het is nu 15.45 batterij staat nu op 75% dit kan toch niet! Ik heb deze Samsung Galaxy s3 eind december 2012 gekocht. Kan ik een nieuwe batterij opgestuurd krijgen? Dit is waardeloos...
Ja heb vandaag even op u advies van accu geruild met me dochter die gelukkig nergens na toe hoefde vandaag. Heb hem rond tien uur vanmorgen erin gedaan vol en is de heledag goed gegaan met haar accu erin. En mijn accu die bij haar even erin zat was weer zo leeg. Dus ik denk niet dat het aan het toestel ligt maar toch aan de accu zei heeft de s3 al een jaar en haar accu is perfect .ik heb hem pas van april dit jaar en mijn accu is 3 keer niks. Gr ramona
@ Wilma19

Dat duurt inderdaad wel erg lang.. gaat het alleen om laadproblemen of loopt de accu ook snel leeg? Wat heb je allemaal gedaan om het probleem op te lossen?

Ik raad je aan om te controleren of de laatst beschikbare software op jouw toestel staat. Mocht dat het geval zijn, dan raad ik je aan om de fabrieksinstellingen te herstellen. Denk er dan wel aan om een back-up te maken, zodat je jouw gegevens niet verliest. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen. Laat je even weten of dit het probleem oplost? 🙂
@ Moontje1974

Ik heb jou even een PB gestuurd over dit probleem, ik zie jouw reactie graag tegemoet! 🙂
Goeiedag,

Ik heb mijn s3 sinds september en ervaar dezelfde problemen met de accu als anderen hier aangeven. (snel leeg, traag met opladen e.d.) Ik dacht persoonlijk dat het in eerste instantie simpelweg lag aan het gebruik van interrnet. Nu ik echter lange dagen werk en de telefoon niet tot nauwelijks gebruik overdag gaat het steeds meer opvallen hoe snel deze leeg gaat. Ik haal de telefoon rond 7 uur van de lader waarbij ik enkel even berichten check en onderweg naar werk en de rest van de dag alleen op (enkele) berichten of telefoontjes reageer(hooguit 2 keer per dag). In een uur reistijd (waarbij overige functionaliteiten uitstaan) loopt het percentage al terug naar 75 procent. Nu rond 12.00 uur is de batterij bijna leeg. Opladen op een andere manier, fabrieksinstellingen terug zetten en alle functionaliteiten uitzetten maakt niets uit. Ook heb ik van iemand anders de batterij van de s3 geleend en daarbij kon ik de hele dag bij intensiever gebruik dan normaal de telefoon zonder op te hoeven laden gebruiken.

Graag hoor ik van jullie wat mogelijk is?
Alvast bedankt!
@ Joeyvm

Welkom bij de T-Mobile Community!

Dat is vervelend zeg! 😞 Als ik je goed begrijp, ervaar je dus met een andere batterij een veel langere accuduur? Het probleem lijkt dan dus gerelateerd te zijn aan jouw batterij. Een nieuwe batterij zal dan dus voor een oplossing van het probleem zorgen.

Ik zie dat jouw toestel niet door T-Mobile, maar door een externe partij (Studentmobiel) in augustus 2012 is geleverd. De garantie loopt dan dus ook via Studentmobiel. Het is wel zo, dan er op accessoires 6 maanden fabrieksgarantie zit; deze is inmiddels dus verlopen. Ik weet niet zeker hoe Studentmobiel hier mee om gaat, voor een antwoord op die vraag verzoek ik jou dan dus ook om contact op te nemen met die partij. Ik vermoed echter, dat je zelf een nieuwe batterij dient aan te schaffen! Houd ons maar op de hoogte of dit het probleem oplost! 🙂
Super hoe hier alles word opgelost Willem van t-mobile bedankt voor de snelle oplossing gr
@ Moontje1974

Graag gedaan hoor! 😉
Reputatie 7
Badge +9
@ iedereen met langzaam opladen: Zet je Wi-Fi eens uit tijdens het opladen. Want bij mij scheelt dit zo'n 6 uur.

Wat basic tips voor je aan een complete (veelal onnodige!) reset begint (Van XDA):
- Wi-Fi vreet zo'n 50% van de batterij. Uitzetten als je het niet gebruikt kan je uren schelen!!!!
- 3G, idem. (Let's face it, heb je nou écht je 3G nodig als je slaapt?)
- Auto helderheid. Het is en blijft een sensor!
- Locatie Services. Vooral Google Maps heeft hier een handje van. Er staat een aantal opties in Android Instellingen, en een in de app zelf. Deze staat erom bekend (op XDA dan) dat het stroom slurpt.
- Auto Sync. Wederom een stroomvreter. Alles wat automatisch synced is zelf constant aan het zoeken nar nieuwe data.
- GPS, ligt voor de hand lijkt mij.
- Bloatware. Al die onzinnige apps die standaard werden meegelevert die je toch niet gebruikt. Ze draaien vaak wel mee.
- Muziek spelers. Is hij na gebruik we; afgesloten? Meesten blijven in het geheugen hangen, namelijk.
- Widgets. Hoe meer je er hebt, deste meer ze vreten aan stroom.
- Live Wallpapers. De meeste goede (Dualboot, bijv), hebben stroombesparing. Minder goede, daarentegen, niet. En kunnen dus stroom vreten.
- Gebruik eens een batterij-monitor (GSam Battery Monitor, bijvoorbeeld). Installeren, opladen, gewoon gebruiken en aan het einde van de dag bekijken wat het meeste stroom heeft verbruikt.

Is de Nederlandse S3 een andere editie dan de Duitse unbranded?

Want mijne komt bij Mediamarkt Nordhorn weg, en ik heb van geen enkele van de issues hier op het forum last...  Loopt NOOIT vast! Just saying...
In December gekocht, haal met normaal gebruik 2 dagen op één lading... En normaal gebruik bij mij is 2 uur film kijken, XDA Premium app, een beetje whatsappen, bustijden checken, af en toe een klein spelletje en wat ebooks lezen.
@ ShadowLea

Bedankt voor je uitgebreide reactie, hier hebben andere klanten hopelijk echt wat aan! Wanneer je zo bewust bezig bent met het toestel, kan ik me voorstellen dat je er ook veel langer gebruik van kan maken! 😉
Ik heb hetzelfde probleem met opladen. Het schijnt dat het te maken heeft met het aaantal pinnen van de USB kabel...
Ik ga dit uitproberen en laat het weten. Nix mis met de T-mobile service overigens...
http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s3/257952-s3-charging-time.html
En ik doe lekker mee...
hoi t mobile

ik heb mijn telefoon Galaxy s3 nu vanaf maart ik heb mijn telefoon gisteren voor de 3e keer voor reparatie weg gedaan voor hetzelfde probleem.

ong. 4 wkn terug begon mijn telefoon niet/nouwelijks op te laden ik legde hem om 00.00 uur op de oplader en om 15.30 uur was mijn batterij pas op 40%
Na de eerste reparatie hadden ze alleen maar een software update gedaan.
na de 2e keer op repararie hebben ze iets vervangen en dat hielp ook niet.
ik heb in de winkel een nieuwe batterij gekregen dat ook al niet hielp.
dus hij is nu voor de 3e keer op reparatie.
zoals de procedure voorschrijftis het na de 3e keer reparatie het probleem nog niet opgelost dan word het toestel omgeruild.
maarje krijgt niet eens een nieuw toestel.
ik heb met samsung contact gehad en die zeggen dat ik recht heb op een NIEUW toestel, maar in de winkel willen ze mij geen nieuw toestel geven.
terwijl samsung zegt dat ik daar recht op heb. ik snzp niet dat het moeilijk is om een toestel dat in de garantie periode valt nket ogeruildag worden van t-mobile voor een nieuw toestel.
met vriendelijke groet
mike
@ mikevaneijk112

Hmm ik begrijp dat dit een erg frustrerende situatie is! 😞 Wanneer een toestel wordt omgeruild zal het gaan om een toestel dat verkeert in nieuwstaat. Ik zie dat je toestel momenteel in reparatie is. Laat je even weten of dit het probleem oplost? Ik hoor graag van je!
Ook ik heb een samsung Galaxy s111 waarvan de batterij het niet meer doet. Alle varianten geprobeerd, software update, program om de app uit te doen als je ze niet gebruikt, wifi uit bij geen gebruik, geen gps etc etc. Ook diverse opladers en manieren van opladen  (usb, netstroom), batterij helemaal leeg en dan weer ongestoord opladen. Uiteindelijk helpt niets meer. even opladen doet hij heel traag en is dan weer heel snel helemaal leeg. Baterij bij een vriend erin gedaan en die van hem bij mij toen was mijn batterij niet goed en zijn batterij in mijn toestel wel. Conclusie . Die is kapot. Ik heb het toestel sinds september 2012. Je mag verwachten dat de batterij iets trager wordt na 10 maanden , maar niet geheel onbruikbaar.

T-mobile graag een andere batterij toesturen. .

P S: Ik bel een paar keer per dag kort, en WA ,spelletjes etc doe ik niet . Ik ben geen jongere meer maar 58 jaar en ga er respectvol mee om , geen schades etc Toestel ziet er prima uit. Kortom echt een batterij probleem...
Reputatie 7
Badge +9
@Herman111 Je hebt van T-Mobile maar 6 maanden garantie op de batterij....
@ Herman111

Welkom op het T-Mobile Forum!

Hmm erg vervelend dat je batterij defect is! Het klopt wat ShadowLea aangeeft; op accessoires zit 6 maanden fabrieksgarantie. Je kan dus zelf een nieuwe accu aanschaffen. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag!
[quote]@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/herman111-303162/"

Welkom op het T-Mobile Forum!

Hmm erg vervelend dat je batterij defect is! Het klopt wat https://"https://forum.t-mobile.nl/members/shadowlea-268503/" aangeeft; op accessoires zit 6 maanden fabrieksgarantie. Je kan dus zelf een nieuwe accu aanschaffen. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag..

samsung geeft 12 maanden garantie op zijn batterijen ik zie het probleem niet. t-mobile is de winkel, die verkoopt en doet de service. samsung geeft de garantie. Koop ik een identieke samsung batterij dan krijg je echt 12 maanden garantie hoor.
Reputatie 7
Badge +9
@Herman111 En EU wettelijk heb je 2 jaar. Helaas heb je het toestel gekocht via een tussenhandelaar die het toestel heeft aangepast naar een eigen product, en heb je hierdoor geen fabrieksgarantie meer.
@ Herman111

Op je toestel heb je 24 maanden fabrieksgarantie, op je accessoires 6 maanden. Dit is de fabrieksgarantie van Samsung zelf, zoals je ook hier kunt zien. Je dient zelf voor een vervangende batterij te zorgen, wij kunnen je daar helaas niet verder mee helpen. Laat maar even weten of de nieuwe batterij het probleem oplost. Ik hoor graag van je!
Goedemorgen, ik heb mijn samsung s3 tot grote tevredenheid al een tijdje in gebruik. Echter sinds een week valt het niet mee om de batterij op te laden. Het gaat steeds langer duren. Heb inmiddels wat actie ondernomen om het batterij gebruik binnen de perken te houden, maar dat neemt niet weg dat de batterij na een hele nacht opladen nog niet 100% vol is. Bijzonder vervelend inmiddels. Ik weet niet of mijn toestel nog binnen de garantie is. Ik zou graag een reactie krijgen. Alvast heel erg bedankt !!

Reageer