Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

  • 12 december 2012
  • 159 reacties
  • 30522 Bekeken


Toon eerste reactie

159 reacties

@ angel1964

Welkom op het T-Mobile Forum!

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je ook een andere lader / batterij geprobeerd? Dit om uit te sluiten dat het probleem met de lader of de batterij te maken heeft. Mochten beide testen uitwijzen dat het probleem met je toestel te maken heeft, dan adviseer ik je om de fabrieksinstellingen te resetten. Via deze link staat stapsgewijs beschreven hoe je dit kunt doen. Vergeet dan niet om een back-up te maken van de gegevens die op het toestel staan. Laat je even weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Badge +9
@angel1964 Als je de telefoon uit zet (dus helemaal uit) terwijl je deze oplaad, gaat het dan net zo langzaam? Zo ja, dan is het hardwarematig, zo nee, dan moeten we in de software gaan zoeken.
Hoi,
Ik heb mn tel. Begin januari 2013 gekocht en al kort daarna ging mn tel. Soms vanzelf uit en weer aanzetten zonder dat ik daarvoor de opdracht gaf. eerst dacht ik dat het aan mij lag maar het werd steeds erger, dus ging ik naar een servicepoint waar ze een update op mn telefoon gingen zetten. Maar het bleek niet te helpen, ook ontstond er een nieuwe probleem; tel. bleef vaak vastzitten.Batterij uithalen hielp niet. Via de winkel laten repareren, probleem verholpen, alleen nu gaat de batterij heel snel leeg.Voorheen kon ik makkelijk 2 dagen met de batterij maar nu haal ik net de dag, maar dan moet ik niks met de tel. doen want anders gaat het nog sneller leeg.Heb gebeld naar de klantenservice en zij zeggen dat je maar een half jaar garantie hebt op de batterij maar hier zeggen jullie 1 jaar. Hoe zit dat?En hoe kan het dat mn batterij nu zo snel leeg gaat terwijl ik voordat ik mn tel. ter reparatie had gebracht geen last van had.
Reputatie 7
Badge +9
Kun je eens kijken of Latitude (als deze uberhaupt nog erin staat) in Google Maps aan staat?
Hoi ik heb het zelfde probleem met mijn samsung s3 ook problemen met de batterij. Ik laad hem savonds op en smorgens is mijn telefoon nog niet helemaal opgeladen vanmorgen stond die nog op 47% terwijl hij de hele nacht in de lader heeft gezeten.en batterij gaat ook snel leeg.ik heb de telefoon pas sinds juni 2013.zou u mij ook een nieuwe batterij toe kunnen sturen.mvg Bianca
@ Biancasmits

Welkom bij de T-Mobile Community!

Heb je al een andere lader uitgeprobeerd? Dit om uit te sluiten dat het probleem met de lader te maken heeft. Daarnaast zou ik je ook een test (indien mogelijk) met een andere batterij in het toestel willen aanraden. Op die manier kunnen we er namelijk achter komen waar het probleem precies zit. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
Hoi, sinds juni heb ik de samsung galaxy s3. Mijn batterij gaat lang genoeg mee (ong 2 dagen), maar opladen is echt een drama. Na ongeveer een uur opladen zit hij op 5% (en op internet las ik dat de volledige oplaadtijd ong 3 uur is, klopt dat?). Hierboven lees ik dat ik het eerst even met een andere lader moet proberen 🙂 Als dit niet werkt, kan ik dit dan hier aangeven? (en valt dit onder mijn garantie?) Gr, 
Reputatie 7
Badge +9
@Mvdee Staat WiFi aan tijdens het opladen? (Dit kost je zo'n 5-7 extra uur aan de lader.) Zo nee, probeer het eerst inderdaad met een andere lader. Daarna kun je het nog proberen met de telefoon helemaal uit.

Op de batterij heb je 6 maanden garantie. Als de telefoon ook niet fatsoenlijk oplaad met een andere lader en compleet uit, dan is de batterij waarschijnlijk niet goed.
Ik heb mijn galaxy s3 ook nog niet zo lang, en mijn batterij is zeer snel achteruit gegaan.
Gaat super snel leeg en laad langzaam op(8 uur). Dit alles met de officieele oplader.
Ook andere kabeltjes geprobeert.

Groetjes Michiel
@Mvdee Staat WiFi aan tijdens het opladen? (Dit kost je zo'n 5-7 extra uur aan de lader.) Zo nee, probeer het eerst inderdaad met een andere lader. Daarna kun je het nog proberen met de telefoon helemaal uit.

Op de batterij heb je 6 maanden garantie. Als de telefoon ook niet fatsoenlijk oplaad met een andere lader en compleet uit, dan is de batterij waarschijnlijk niet goed.


De wifi staat inderdaad vaak aan tijdens het opladen.. ik wist niet dat dit verschil maakte, maar laatst een keer op een festival opgeladen (met mijn eigen lader) toen wifi uit stond en mijn telefoon ook en toen had ik maar 5% in een uur.. Ik ga het in ieder geval even testen met een andere lader! Bedankt voor de snelle reactie.
@willemE ik heb al het mogelijke geprobeert.wat ik hier terug kan vinden wiffi uit andere lader.opladen met telefoon uit.fabrieksintellingen terug gezet niks werkt.heb alleen geen batterij kunnen uitproberen die heb ik niet anders had ik dat ook allang gedaan. Opladen is nog steeds een probleem.savonds in de lader en smorgens is mijn telefoon nog niet helemaal vol.vanmorgen 52% en tegen 23:00 in de lader gedaan en vanmorgen om 7:00 eruit gehaalt met 52% mvg Bianca Smits
Reputatie 7
Badge +9
@Biancasmits Als je de telefoon helemaal uit zet, laad deze dan nog steeds zo langzaam op?
@ShadowLea.ja zelfs met de telefoon uit laad de batterij niet helemaal op.zoals eerder al geschreven heb alles al geprobeerd.probleem ligt denk ik toch bij de batterij. Mvg Bianca Smits
Hoi shadowlea. Ik heb mijn telefoon opgeladen met een andere samsung lader. Dan laadt mijn telefoon ineens een stuk sneller op. Ik denk dus dat het probleem ligt bij mijn lader. Kan je mij vertellen of ik mijn oplader kan opsturen ter reparatie of dat ik een andere oplader kan krijgen? Gr
Reputatie 7
Badge +9
@Biancasmits

Ja, dan is je vermoedden correct en is het inderdaad waarschijnlijk de batterij.

@Mvdee

Als het goed ik krijg je gewoon een nieuwe, maar ik ben niet up-to-date met de garantieprocedure. Het beste kun je denk ik naar de winkel gaan.
@WillemE en @Shadowlea.jullie hebben mijn berichten beantwoord. Zouden jullie mij mss een nieuwe batterij toe kunnen zenden.ik heb de telefoon sinds juni dit jaar. Mvg Bianca Smits.
Reputatie 7
Badge +9
@Biancasmits Ik ben zelf ook maar een klant, dus daar heb ik helaas geen mogelijkheid toe. Misschien dat WillemE je daarmee verder kan helpen. 😉
@WillemE.kan u mij mss een nieuwe batterij toesturen.mvg Bianca Smits.
@ Biancasmits

Ik begrijp uit je berichten dat je er nog geen andere batterij in hebt geprobeerd. Ik wil je wel vragen om dit uit te proberen omdat er dan pas een echte conclusie kan worden getrokken. Mocht het probleem hier liggen dan kan je de batterij telefonisch of via een T-Shop aanmelden voor een reparatie. Je hebt namelijk 6 maanden fabrieksgarantie op accessoires.

Ik heb je gegevens overigens even gecontroleerd en ik zie dat je gebruik maakt van een oud type simkaart, deze simkaarten kunnen problemen zorgen in een smartphone. Ik heb je bij deze dus een nieuw type simkaart gestuurd. Die heb je binnen 2 werkdagen in huis en kan je activeren via My T-Mobile.

@ Mvdee

Het lijkt er dan inderdaad op dat de lader defect is! Op accessoires zit 6 maanden garantie en je kan de lader ter reparatie aanmelden via onze telefonische klantenservice of de T-Shop. Laat je even weten of het is gelukt?
@ michielp96

Mijn excuses voor de late reactie! Heb je dus ook een andere lader geprobeerd? Zorgt dat voor een verbetering? Ik wil je daarnaast ook vragen om (indien mogelijk) een andere batterij in het toestel te proberen. Zo kunnen we er namelijk achter komen waar het probleem precies zit. Laat je even weten of het is gelukt?
@WillemE.bedankt voor je reactie. Mvg Bianca Smits.
Ik heb mijn lader ook kapot (telefoon in mei gekregen). Op advies van dit forum laadsnoer opgestuurd waarna ik korte tijd later bericht van de reparateur kreeg dat het snoer idd kapot was en dat ik 3 opties had. Laten repareren voor bijna 40 euro. Ongerepareerd terug laten sturen wat me ruim 36 euro zou kosten of afstand doen. Heb weer contact gezocht met de klantenservice en ze hebben me uiteindelijk gecompenseerd met een korting op de volgende factuur en dan moest ik afstand doen. Dit heb ik uiteraard gedaan maar ben wel voorzichtig geworden met opsturen en garantie is al helemaal een wassen neus. Vreemd dat er wel nieuwe batterijen worden toegestuurd maar dat dat met een simpel laadsnoer niet kan.
@ Biancasmits

Graag gedaan hoor! 😉 Laat je even weten hoe de reparatie is gegaan?

@ pukkie1975

T-Mobile stuurt geen nieuwe batterijen uit, wanneer er een defect opspeelt binnen 6 maanden kan er een beroep worden gedaan op de fabrieksgarantie en een reparatie worden gestart. Een onafhankelijke reparateur zal dan zijn oordeel vellen of een defect binnen of buiten de fabrieksgarantie valt. Ik vind het vervelend dat je hier slechte ervaringen mee hebt gehad maar ik zie dat er voor een oplossing is gezorgd. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag! 😉
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/michielp96-283648/"

Mijn excuses voor de late reactie! Heb je dus ook een andere lader geprobeerd? Zorgt dat voor een verbetering? Ik wil je daarnaast ook vragen om (indien mogelijk) een andere batterij in het toestel te proberen. Zo kunnen we er namelijk achter komen waar het probleem precies zit. Laat je even weten of het is gelukt?


Ik heb ook een andere lader geprobeerd, dit hielp niet. 
Het probleem is echter wel verholpen na een totale reset en opschoning van mijn mobiel.

Bedankt voor de moeite!
@ michielp96

Bedankt voor je terugkoppeling! Goed om te horen dat een reset van de fabrieksinstellingen het probleem heeft opgelost. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op ons Forum! 😉

Reageer