Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

• 12 december 2012
  • 159 reacties
  • 30849 Bekeken

Toon eerste reactie

159 reacties

Hallo Forum, Ik ben al bijna 13 jaar T mobile klant. Heb sinds augustus 2012 een galaxy S3. Nu heeft gisteravond de batterij het begeven.
In de t mobile shop werd er een nieuwe besteld en even later kreeg ik een sms dat de garantie periode was verlopen.
Ik ben weer terug gegaan naar de t mobile shop en zij vertelden mj dat de garantie maar 6 maanden was. Nu lees ik op jullie forum dat ik een jaar garantie heb.
Ik heb even gebeld met een collega van jullie en die zei dat de bepalingen waren veranderd.
Jouw laatste bericht hierover dateert van februar 2013. Wel vreemd dat het dan nu ineens is veranderd en ook vreemd dat dat zo maar kan zonder de klanten daarvan op de hoogte te stellen. Ik heb destijds een contract moeten tekenen waarin staat dat ik 1 jaar garantie hebt maar juliie hebben datzelfde contract ook ondertekend.
Ik mag toch ook niet zomaar het contract ontbinden?
Jouw collega van T mobile die ik had gebeld bevestigde de verandering van de voorwaarden maar kon mij niet zeggen per wanneer dat was. Ze bood me wel een compensatiebedrag aan voor de aanschaf van een nieuwe batterij. Ik vind het een hele vreemde zaak en hoop dat jij mij kan helpen.
Reputatie 6
@erne en @Jaya92

Wil je in een privébericht het IMEI-nummer van je toestel sturen? Dan zal ik voor je kijken of je in aanmerking komt voor een nieuwe batterij.
Beste Moderator,

Ik heb al ongeveer 7 maanden een Samsung Galaxy S3. Sinds twee weken terug heb ik gemerkt dat het enorm lang duurt om mijn batterij op te laden. Normaliter was mijn accu in 2 uur al vol, op 100%. Nu laadt hij in een uur maximaal 5% erbij. Ik heb alles al geprobeerd, de instellingen veranderd. Wi-fi, bluetooth, S-beam en NFC, kortom alles staat uit. De apps worden goed afgesloten.

Omdat ik dacht dat het aan de oplader lag heb ik hiermee ook alles al uitgeprobeerd. Opladen via USB via de laptop, andere micro usb kabels heb ik ook al geprobeerd. Ik heb ook de accu eruit gehaald en de polen schoongemaakt.
Allleen zie ik nog geen resultaat. De accu blijft langzaam opladen en het wordt alleen nog maar langzamer. Nu is het zelfs zo dat de accu vele malen sneller leeg gaat dan hij oplaadt, dit is te merken aan dat TERWIJL m'n telefoon aan de oplader zit NOG STEEDS de batterij leeg raakt.
Ik denk dat het dus aan de accu zelf ligt en niet aan de oplader.

Ik irriteer mezelf mateloos aan m'n telefoon op dit moment. En had de vraag of dit opgelost kan worden door wellicht een nieuwe accu op te sturen of iets aangezien ik alles al heb geprobeerd??

Mvg,
Jaya
Ook ik heb een probleem met mijn samsung galaxy s3. Batterij loopt gewoon leeg terwijl ik de telefoon niet eens gebruik. Gisteren avond volledig opgeladen vanochtend werd ik wakker en was mijn telefoon uit want de batterij was leeg.Heel vervelend, heb de telefoon net 2 maanden en mijn verlenging van mijn abbo is 13 maart ingegaan en dan nu al gezeur met mijn eerste smartphone.  Is het mogelijk een nieuwe accu te ontvangen?
Reputatie 5
Badge +17
@iedereen

Zouden de gene die problemen ervaren met de accu van hun toestel in dit topic willen kijken of ze hetzelfde probleem hebben als daar beschreven staat?
Reputatie 2
Ik heb hetzelfde probleem al een ongeveer en week. Met mn eigen oplader duurt het het heeel lang voordatbdie opgeladen is en met een andere oplader heel snel, maar hij gaat dan ook snel leeg... zoubik evt. Ook een nieuwe batterij kunnen krijgen? Groetjes soraya
Reputatie 6
@Roshni en @ladolcevita

Welkom op het Forum!:)

Wat vervelend dat je toestel zo snel leeg loopt. Heb je je toestel via USB proberen op te laden? Heb je ook andere laders gebruikt? Heb je al een update uitgevoerd? Zo ja, dan wil ik je vragen het IMEI-nummer van je toestel in een privébericht naar mij te sturen, dan zorg ik voor een nieuwe batterij. 🙂
Ik heb een Galaxy Note die ook heel snel leeg gaat.. Als ik 'm met 100% van de lader haal is die binnen 4 uur helemaal leeg. Zou ik ook een nieuwe batterij opgestuurd kunnen krijgen? En een nieuwe lader (met usb eraan) aangezien die ook wéér kapot is. Ben al bij t-mobile geweest en zij zeggen dat ik me telefoon moet laten opsturen... Maar als het op deze manier kan zou dat heel fijn zijn!
Hoi Hyperfox, het kan zijn dat dit door NL Alert komt. Kun je kijken of hiermee "tijdelijk" een oplossing hebt totdat T-mobile haar netwerkprobleem heeft opgelost?

http://instelhulp.nlalert.nl/samsung/n7100-galaxy-note-ii/nl-alert/nl-alert-uitzetten

Wil je daarna aangeven of dit je probleem heeft verholpen? Bij T-mobile is dit probleem in onderzoek, maar mensen worden er nog steeds op gewezen om ondanks alle berichten, toch hun accu of toestel te laten vervangen.
Mijn samsung galaxy note is na volledig opladen binnen een paar praktisch leeg. Ik heb alles al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar geen verbetering. Kan iemand svp helpen? Toestel is overigens afgelopen in reparatie geweest via T-mobile voor wat anders.
Hallo,

Ik heb mijn S3 net 2 maanden en heb ook hetzelfde probleem sinds 2 weken. Hij is heel erg snel leeg maar dat kan ik nog begrijpen. Maar hij laadt ontzettend lang op. Vanochtend was de batterij maar 63% vol na toch zeker 7 uur laden. Voorheen was de batterij al op 100%. Zelfs als de telefoon oplaadt en ik gebruik het even dan raakt de batterij ook leeg. Vind het heel vervelend.

Is het mogelijk dat ik ook een nieuwe batterij opgestuurd kan krijgen.

Alvast bedankt voor de moeite
Hier nog iemand met onderstaand probleem...
Ik ben echt super tevreden met de Samsung SIII alleen de batterij is echt enorm snel leeg.
Meestal laad ik hem 's nachts op en doe er dan (als ik er niet teveel mee "speel") hooguit een dagje mee.
Per 8 januari heb ik het toestel en nu sinds vandaag laadt deze nog maar tot 91% op??
Is dit een herkenbaar probleem? Hij ligt vanaf vanmorgen 8.30u tot nu 13.25u aan de lader maar komt niet verder dan 91%??

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Chantal
Reputatie 7
@schorpioen1111
Welkom op ons Forum! :)

Ik heb een nieuwe batterij voor je aangevraagd. Deze zal per post worden bezorgd. Wil je laten weten of het heeft geholpen?

@Friesnovski
Heb je al een keer het toestel herstelt naar fabrieksinstellingen? Dit om uit te sluiten of het een softwareprobleem is. Wil je laten weten of het heeft geholpen?
Reputatie 7
@Ivo poel
Welkom op het Forum van T-Mobile :)

Je hebt 12 maanden lang garantie op accessoires. Een oplader valt daar ook onder. Ik zie dat mijn collega al een nieuwe oplader heeft opgestuurd. Wil je laten weten wanneer je hem hebt ontvangen en of het heeft geholpen?
Reputatie 7
@m-and-y
Wat vervelend dat je zo veel problemen hebt met je batterij! 😞 Ik zie dat je het toestel hebt gekocht in een Phone House, klopt dat? Je hebt namelijk altijd 1 jaar garantie op accessoires bij de dealer waar je het toestel hebt gekocht. Ik wil je dus adviseren om contact op te nemen met The Phone House hierover.
Hallo allen,

Ik heb de samsung s3 nu nog maar 1 week.En wat mij gelijk al opvalt is dat de accu enorm snel leeg is. Vanacht haalde de ik mijn s3 uit de oplader dat was omstreeks 03:00 uur, toen ik voor het eerst keek op mijn telefoon stond hij al op 60%..en dat was om 11:00 uur deze morgen. Het kijkt wel alsof de s3 mijn nachtrust als energiegebruik ziet.. vandaar dat ik maar eens opzoek ging op het internet. En dan lees ik hier allemaal berichten over slechte accu's.. daar wordt ik niet zo vrolijk van aangezien die van mij net een week uit is.

Operator wat stel je voor wat ik moet doen?

Ps: toetsenbord werkt ook niet altijd even vloeiend

Gr sander
Goedemorgen beste lezer,

Ik heb sinds december mijn S3 in gebruik. Sinds kort merk ik dat mijn batterij heel langzaam oplaadt. Als ik het 's nachts aan de lading leg, is het de volgende ochtend pas 19% of uiterlijk 21% opgeladen. Het vervelende is hierbij nog dat als de batterij leeg is en je het aan de lading legt, je door het trage opladen, het toestel ook niet kunt opstarten.

Ik heb al geprobeerd om het met een andere oplader  te proberen, echter het resultaat blijft helaas hetzelfde. Het ligt dus echt aan de batterij.

De polen van de batterij zijn schoon dus daar ligt het ook niet aan. Zou ik een nieuwe batterij opgestuurd kunnen krijgen of moet ik echt mijn toestel op laten sturen?

Ik las op het forum dat er meerdere mensen waren met hetzelfde probleem, en die betreffende mensen kregen een nieuwe accu, dus ik hoop dat ik daar ook voor in aanmerking kom, aangezien het toestel nog geen  2 maanden in gebruik is.

Alvast bedankt voor uw snelle reactie.

Met vriendelijke groet
Ook ik heb een S3 en hij laadt ook heel langzaam op, met een andere lader laadt hij wel snel op. Denk dat het dus in mijn geval aan de lader ligt en niet aan de batterij. Valt dit ook nog onder de garantie? Heb de telefoon sinds september. Alvast bedankt voor uw reactie
Ik  heb gekeken naar mijn applicaties, maar de applicatie die het meeste energie verbruikt is Facebook en dat is nog niet eens 50 MB + die applicatie heb ik altijd al gehad, dus lijkt me sterk als mijn batterij daardoor amper oplaad en snel leeg gaat.

Maar in ieder geval bedankt voor de tips! Als er niks meer werkt zal ik denken aan resetten, maar dat bewaar ik het liefst tot het allerlaatste
Reputatie 6
Het lijkt erop, dat een toepassing op je gsm altijd energie verbruikt. Kijk eens bij Instellingen - Applicaties - Actieve applicaties welke processen er draaien. Erg rigoreus: reset je gsm naar de fabrieksstand. Pas op, je data ben je dan kwijt. Zie  http://www.hard-reset.com/samsung-galaxy-s3-hard-reset.html
Als het na de reset goed gaat, was het een softwareprobleem. Daarna kun je opnieuw updaten.

Succes, Jan
Neem aan dat je beter met ze bellen kunt gaan en dan krijg je te horen hoe en wat je moet doen 
om aan te bieden ter reparatie ... 

Hier staan idd.identiek verhaal. https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-galaxy-s3-laad-niet-meer-op-190566/
Ik heb sinds 1 Juni 2012 een abonnement afgesloten bij t-mobile. De eerste dag dat de Samsung Galaxy S3 uit was en ik heb hem!
Nu heb ik een probleem dat ik hieronder al een keer beschreven stag staan. Mijn batterij deed het nog prima en een dag later laadt mijn batterij heel langzaam op (na een nacht laden was hij nog maar 46% geladen). Als ik mijn telefoon nog maar voor 5 minuutjes gebruik, is mijn batterij al 5% leger. Mijn batterij laadt dus heel langzaam op en is ook weer heel snel leeg.
Nu heb ik mijn telefoon een tijdje uit gezet, ik heb hem proberen op te laden toen hij uit stond, ik heb het geprobeerd met mijn USB aansluiting, mijn wifi staat uit als ik het niet gebruik, en de laatste software update heb ik net gehad. 
Dit is nogal vervelend, zeker omdat ik de telefoon nog maar 7 maandjes heb en ik niet weet wat ik ik voor de rest moet doen. Het vreemde was nog wel dat het van de ene op de andere dag niet meer wilde laden en weer heel snel leeg ging.

Ik heb gelezen dat je een jaar lang garantie hebt op accesoiressen, zou het mogelijk zijn een nieuwe accu te ontvangen? Zeker omdat ik het gevoel heb dat ik alle mogelijke dingen geprobeerd heb om het op te lossen?
Alvast bedankt!
Ja, maar de T Mobile winkel op het Buikslotermeerplein hier in Amsterdam verwees mij - mét mijn rechtstreeks bij T Mobile gekochte Galaxy - doodleuk naar de Phone House (winkel)!  Naar de concurrent dus. Ze hebben het daar razenddruk met de verkoop van nieuwe I-phones. Voor after sales en service hebben ze daar geen tijd. Fijn dus als simpele dingen rechtstreeks geregeld kunnen worden. Vast bedankt.
Reputatie 7
@alicedana
Omdat je bent ingelogd op dit Forum kunnen wij je nummer zien. Daarmee kunnen we je gegevens opvragen. De aanvraag voor de nieuwe batterij is in behandeling zie ik. In de T-Shop kunnen ze je ook helpen met de meeste aftersales problemen.
Grachte T-Mobile Moderator
Dat zou fijn zijn. Vast bedankt. Ik zal laten weten of het probleem met een nieuwe batterij opgelost is. Maar - misschien een domme vraag (deze manier van communiceren is nieuw voor mij) weet je waar die batterij heen moet? Kun je met deze e-mail mijn postadres achterhalen? Zo niet dan zal ik dat even mailen.
Is het trouwens waar dat de T mobile winkels (anders dan bv The Phone House) geen "after sale" service kunnen verlenen? Dat alle garantie via TNT/e-mail moet worden aangevraagd? Via dit Forum? Dus zoals ik het nu heb gedaan? Of moet dat voortaan anders? 

Reageer