Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

  • 12 december 2012
  • 159 reacties
  • 30522 Bekeken


Toon eerste reactie

159 reacties

Reputatie 5
@alicedana Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je batterij nu niet meer werkt. Ik heb een aanvraag gedaan om je een nieuwe batterij toe te sturen.

Laat even weten of het probleem met de nieuwe batterij is opgelost. 🙂
Ik weet niet hoe ik anders mijn accu-probleem zou kunnen oplossen. Daarom probeer ik het zo.
Op 27/9/2012 heb ik - via T Mobile - een Galaxy SIII aangeschaft. Van aanvang af moest ik de batterij elke nacht opladen en dat opladen duurde steeds langer. 
Op mijn account valt te zien dat ik praktisch niet (eigenlijk nooit) internet. Verder game ik niet, kijk geen You Tube etc. etc.
Ik bel hooguit 4x per dag, korte boodschappen  (ik kom eraan of ik ben er). Dus bij mijn weten geen grootverbruiker van de accu.
Aanvankelijk dus elke nacht opladen en dat dan steeds langduriger.
Vervolgens ook wel eens NIET opgeladen de volgende dag. Hierover met T mobile gebeld waarop ik het antwoord kreeg het toestel maar eens op te sturen en dan zouden ze kijken of hij onder de garantie viel (NOG GEEN 3 MAANDEN OUD) of hij in het water gevallen was etc. etc. Wat een nonsens. Dat opsturen (en dus niet kunnen beschikken over mijn GSM) voor een niet werkende accu? En om te kijken of er waterschade is? Dat ding is amper gebruikt (zie mijn account) en geheel onbeschadigd.
Daar hij verder - zolang ik hem maar iedere nacht aan de oplader legde - prima te gebruiken was en ik dat opsturen niet zag zitten (ik ben 70) heb ik t.o.h. "doorgemodderd".
Maar nu, vanmorgen had ik helemaal geen toegang meer. Rood lichtje en het symbool van een halfvolle/halflege batterij. Ermee bellen was niet mogelijk, geen enkele toegang. Batterij eruit gehaald, polen "schoongemaakt" en de accu teruggeplaatst. En vervolgens weer aan de oplader. Wij zijn nu een uur verder maar er verandert niets.
Zou ik misschien voor garantie in aanmerking kunnen komen en een nieuwe accu OPGESTUURD kunnen krijgen? Ik ben al lange tijd klant van T Mobile. Helaas heb ik mijn abonnement de laatste keer - daartoe door T Mobile verzocht - rechtstreeks afgesloten i.p.v. via Phone House. Bij Phone House had ik gewoon binnen kunnen lopen voor een nieuwe batterij. De winkel van T mobile VERKOOPT alleen maar en verleent geen enkele garantie.
Vast bedankt.
Reputatie 6
Ik zit dus ook met het zelfde probleem. Ik, mijn broer en zusje hebben alle 3 een S3 (alleen hun 2 zitten bij een andere provider). Mijn S3 is vrij snel leeg, ookal maak ik alleen gebruik van whatsapp en twitter. Mijn broer en zusje doen ongeveer hetzelfde, maar gamen dan ook nog vaak op hun mobiel en mijn mobiel is dan sneller leeg dan die van hun? En dan gebruik ik ook nog batterijbespaar apps en hun niet..
Ik heb ookal eens gewisseld van batterij, van mijn zusjes mobiel en de mijne, zodra die van mijn zusje erin zit, gaat hij een stuk langer mee. Dus ik denk dat er ook een probleem is met mijn batterij.
Hallo,

Sinds november 2012 heb ik een abonnement afgesloten bij t-mobile. Daarbij heb ik gekozen voor de samsung galaxy s 3.
Nu heb ik hetzelfde probleem als wat hieronder beschreven staat. Mijn batterij is zeer snel leeg zelfs wanneer ik deze niet gebruik. Alleen mijn batterij laad ook erg langzaam op. In het begin duurde het circa 2.5 uur. Nu duurt het 6 uur voor hij volledig opgeladen is. 
Dit stoort mij behoorlijk omdat ik nog niet lang in het bezit ben van mijn telefoon en al zo veel geprobeerd heb om dit probleem op te lossen.
Heb hier ook al contact over opgenomen met t-mobile maar die heeft mij niet verteld dat er een garantie is op de accesoiressen van een jaar.
Mijn vraag is daarom nu ook of voor mij ook een nieuwe accu opgestuurd kan worden? 
Reputatie 6
@vanvroonhoven

Ik zie in de systemen dat je een Samsung Galaxy S3 in gebruik hebt. Je hebt inderdaad 1 jaar garantie op accessoires en 2 jaar op het toestel zelf. Ik heb een case in onze systemen geplaatst voor een nieuwe batterij. In de loop van volgende week zul je de batterij per post ontvangen.
Reputatie 4
Hoi,

Via Instellingen - Batterij kun je inzien per app wat je batterij gebruikt. Toen ik nog een SIII in gebruik had, kwam dit door de GPS zender die in het toestel zit. Had een aantal aanpassingen nodig om dit op te lossen.

Wil je even vermelden hier welke app je batterij opslokt?

Gr. Casper.
Reputatie 2
ik heb ook hetselfde probleem :) .soms twee keer per dag ik moet opladen.maar komt alles door internet verbinding.ik heb wel geprobeerd.als ik schakel internet uit. batterij gaat langer mij.ik doe meestal nacht internet uit.allen overdag gebruiken.mijn kinderen ok spelen games .toch gaat batterij een dag lang :) probleem komt niet door batterij ,ik denk door toestel gebruikt veel energy  
Reputatie 2
@vanvroonhoven

Heb je ook het volgende geprobeerd:
- andere oplader
- opladen via USB
- software update
Maak je gebruik van veel verschillende apps? Staat je WiFi constant aan? Zoja, sluit je deze, na gebruik, ook naar behoren af? Het probleem kan natuurlijk ook aan de batterij liggen. Je hebt, vanaf ontvangst van je toestel, 1 jaar garantie op alle, met toestel afgeleverde, accessoires. Laat gerust een bericht achter mocht je nog meer vragen hebben.


Beste Warvin,

ik ben geen leek op het gebied van telefoons ;)
heb werkelijk alles geprobeerd en gedaan, nieuwe oplader, via usb, software update (die ik automatisch binnenkrijg).
ik ben niet meer apps gaan gebruiken dan voorheen (toen de batterij nog lang meeging), heb er zelfs apps afgegooid ivm de ineens korte batterijduur!
ik sluit alle apps standaard af (via de home knop van de samsung sluit ik nogmaals alle apps)!
wifi staat alleen aan wanneer ik weet dat ik wifi kan gebruiken (dus groot deel van de dag staat die uit net zoals bluetooth etc etc)

ik ben bang dat het gewoon komt door de laatste software update! anders zou ik het ook niet weten!
lees wel meer dingen op het internet, maar misschien is de batterij wel kapot of op ?

ik weet dat ik 1 jaar garantie heb, dus ook op de batterij!
daarom vroeg ik me af of er een nieuwe batterij aanvraag via hier geregeld kan worden of dat ik daarvoor persee naar een t-mobile winkel moet gaan ??

gaarne enige reactie vanuit uw zijde,

met vriendelijke groet,
Reputatie 6
@vanvroonhoven

Heb je ook het volgende geprobeerd:
- andere oplader
- opladen via USB
- software update
Maak je gebruik van veel verschillende apps? Staat je WiFi constant aan? Zoja, sluit je deze, na gebruik, ook naar behoren af? Het probleem kan natuurlijk ook aan de batterij liggen. Je hebt, vanaf ontvangst van je toestel, 1 jaar garantie op alle, met toestel afgeleverde, accessoires. Laat gerust een bericht achter mocht je nog meer vragen hebben.

Reageer