Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3


Reputatie 2
Goedemorgen,

heb nu een tijdje de samsung s3 in gebruik (vanaf oktober) (gekregen bij verlenging abonnement), en nu uit het niks gaat die batterij wel zo snel leeg!
haal hem smorgens van de lader rond 07:30 (100 procent batterij) en in de middag is de batterij helemaal leeg gelopen!

heb van alles gedaan en geprobeerd! (apps voor besparen batterij ingesteld, alle mogelijkheden die via internet gegeven worden ingesteld en geprobeerd)
helaas mag dit niet baten! 😞

is er een mogelijkheid dat er een nieuwe batterij word opgestuurd ? of moet je hier je telefoon voor weg brengen naar een t-mobile winkel ?

graag verneem ik enige reactie!


met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door WillemE 31 augustus 2013, 15:43

@ michielp96

Bedankt voor je terugkoppeling! Goed om te horen dat een reset van de fabrieksinstellingen het probleem heeft opgelost. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op ons Forum! 😉

Bekijk origineel

159 reacties

Reputatie 7
Badge +9
@1010101

Het klopt dat Samsung een tijdje problemen had met bepaalde batterijen, en dat al deze batterijen gratis direct worden omgeruild. Daar zijn meerdere nieuwsberichten over geweest.

Dat betrof de Samsung Galaxy S4 i9500 en i9505.

Niet de Galaxy S3 i9300 en i9305. Met de batterij van de S3 was niets aan de hand.

Een Lithium-Ion batterij gaat ongeveer 300-500 laadcyclussen mee. De levensduur van de batterij is dus afhankelijk van hoe vaak je deze oplaad; maar ook van de condities waar de batterij aan wordt blootgesteld. Hitte en kou verkorten de levensduur van een batterij.

Je hebt 6 maanden garantie op de batterij. Daarna kun je zelf een nieuwe batterij aanschaffen.

Knaldeals vraagt €13,95 voor een nieuwe batterij. https://www.knaldeals.com/producten/accus/samsung-accu-eb-l1g6llu-1010245
Hallo, ik heb een samsung Galaxy S3 bij mijn abbonoment gekregen en ik heb daar een vraag over. Na een jaar ging de levensduur van de accu sterk achteruit en na amper gebruik was de accu al binnen 14 uur leeg. Nu hoorde ik pas van mijn oom dat samsung heel veel telefoons geleverd heeft met slechte accu's en dat daar een recall voor is geweest. Het type accu is toen van de markt gehaald en vervangen door een goed type. Als dit zo is dan wil ik graag weten waarom ik daar geen bericht van heb gehad. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een maatschappij die ook telefoons levert hun klanten in het ongewis laten over de slechte kwaliteit van de accu's en daar ook niets aan doen. Ik heb het namelijk erg naar mijn zin bij jullie en zou het ook jammer vinden om weer op zoek te gaan naar een betrouwbare provider met telefoons van goede kwaliteit.
Hieronder de gegevens van de accu,

EB-L1G6LLU 2100 mAh
SN: BD1D326TS/2-B
2013.03.26

Ik hoop spoedig van u te horen.
Met vriendelijke groet,
Jordie van steenbergen
Ik heb een samsung S 3 mini gekocht in mei 2013.
Hij deed het super goed...batterij ook geen problemen tot een paar weken terug.
Tot dat hij van de een op andere dag sneller leeg ging en zomaar wel eens uitviel. Sinds een week krijg ik hem niet meer aan zonder oplader ook al is de batterij vol is en kan ik hem niet meer gebruiken zonder oplader want blijft maar uitvallen.
Als ik hem zonder oplader probeer aan te doen komt hij niet verder als het samsung logo en blijft maar aan en uit schakelen ik moet de batterij eruit halen om dit te laten stoppen.
Kan dit aan de batterij liggen? De batterij ziet er verder normaal uit, niet op gezwollen ofzo...
Valt dit in de garantie?
Ik heb een samsung S 3 mini gekocht in mei 2013.
Hij deed het super goed...batterij ook geen problemen tot een paar weken terug.
Tot dat hij van de een op andere dag sneller leeg ging en zomaar wel eens uitviel. Sinds een week krijg ik hem niet meer aan zonder oplader ook al is de batterij vol is en kan ik hem niet meer gebruiken zonder oplader want blijft maar uitvallen.
Als ik hem zonder oplader probeer aan te doen komt hij niet verder als het samsung logo en blijft maar aan en uit schakelen ik moet de batterij eruit halen om dit te laten stoppen.
Kan dit aan de batterij liggen? De batterij ziet er verder normaal uit, niet op gezwollen ofzo...
Valt dit in de garantie?
Reputatie 5
@erobrien 1976

Jeetje dat is heftig. 😞 Het klopt inderdaad dat zodra je telefoon val-, stoot-, druk of vocht schade heeft de reparatie niet binnen de garantie kan vallen. Je kan je telefoon ter reparatie opsturen en kijken welk bericht je van het reparatie centrum terug krijgt. Indien je moet betalen voor de reparatie ontvang je eerst een bericht vanuit het reparatiecentrum. Je kan er op dat moment zelf voor kiezen of je hier wel of niet mee akkoord gaat.
Hallo ik heb een S3 bijna twee jaar(nog binnen de garantie) nu werd mijn telefoon zo heet een aantal weken geleden dat ik hem niet meer vast kon houden tijdens een gesprek ik heb hem toen te snel op het asfalt neer gelegd en is het beeldscherm gebarst ik denk dat deze telefoon zou kunnen ontploffen of vlam zou kunnen vatten nu is mij in de shop gezegd dat omdat er een barst in het scherm zit alle garantie is vervallen wat moet ik nu doen?
@Bram.thnx voor de reactie.ik heb inmiddels mijn simkaartje binnen. Mvg Bianca
Reputatie 4
@Biancasmits

Er is inderdaad iets misgegaan want ik zie wel een notitie van Willem dat hij hem op heeft gestuurd maar het systeem heeft hem niet verzonden. Ik heb het nogmaals op een andere manier gedaan. Nu kun je alsnog rekening houden met 2 dagen. 🙂 Excuses voor het ongemak!
@WillemE ik heb nog steeds mijn simkaartje niet ontvangen . Die twee werkdagen zijn allang voorbij.hoop niet dat er weer wat fout is gegaan bij de post.mvg bianca Smits.
Reputatie 4
@ michielp96

Bedankt voor je terugkoppeling! Goed om te horen dat een reset van de fabrieksinstellingen het probleem heeft opgelost. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op ons Forum! 😉

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/michielp96-283648/"

Mijn excuses voor de late reactie! Heb je dus ook een andere lader geprobeerd? Zorgt dat voor een verbetering? Ik wil je daarnaast ook vragen om (indien mogelijk) een andere batterij in het toestel te proberen. Zo kunnen we er namelijk achter komen waar het probleem precies zit. Laat je even weten of het is gelukt?



Ik heb ook een andere lader geprobeerd, dit hielp niet. 
Het probleem is echter wel verholpen na een totale reset en opschoning van mijn mobiel.

Bedankt voor de moeite!
Reputatie 4
@ Biancasmits

Graag gedaan hoor! 😉 Laat je even weten hoe de reparatie is gegaan?

@ pukkie1975

T-Mobile stuurt geen nieuwe batterijen uit, wanneer er een defect opspeelt binnen 6 maanden kan er een beroep worden gedaan op de fabrieksgarantie en een reparatie worden gestart. Een onafhankelijke reparateur zal dan zijn oordeel vellen of een defect binnen of buiten de fabrieksgarantie valt. Ik vind het vervelend dat je hier slechte ervaringen mee hebt gehad maar ik zie dat er voor een oplossing is gezorgd. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag! 😉
Ik heb mijn lader ook kapot (telefoon in mei gekregen). Op advies van dit forum laadsnoer opgestuurd waarna ik korte tijd later bericht van de reparateur kreeg dat het snoer idd kapot was en dat ik 3 opties had. Laten repareren voor bijna 40 euro. Ongerepareerd terug laten sturen wat me ruim 36 euro zou kosten of afstand doen. Heb weer contact gezocht met de klantenservice en ze hebben me uiteindelijk gecompenseerd met een korting op de volgende factuur en dan moest ik afstand doen. Dit heb ik uiteraard gedaan maar ben wel voorzichtig geworden met opsturen en garantie is al helemaal een wassen neus. Vreemd dat er wel nieuwe batterijen worden toegestuurd maar dat dat met een simpel laadsnoer niet kan.
@WillemE.bedankt voor je reactie. Mvg Bianca Smits.
Reputatie 4
@ michielp96

Mijn excuses voor de late reactie! Heb je dus ook een andere lader geprobeerd? Zorgt dat voor een verbetering? Ik wil je daarnaast ook vragen om (indien mogelijk) een andere batterij in het toestel te proberen. Zo kunnen we er namelijk achter komen waar het probleem precies zit. Laat je even weten of het is gelukt?
Reputatie 4
@ Biancasmits

Ik begrijp uit je berichten dat je er nog geen andere batterij in hebt geprobeerd. Ik wil je wel vragen om dit uit te proberen omdat er dan pas een echte conclusie kan worden getrokken. Mocht het probleem hier liggen dan kan je de batterij telefonisch of via een T-Shop aanmelden voor een reparatie. Je hebt namelijk 6 maanden fabrieksgarantie op accessoires.

Ik heb je gegevens overigens even gecontroleerd en ik zie dat je gebruik maakt van een oud type simkaart, deze simkaarten kunnen problemen zorgen in een smartphone. Ik heb je bij deze dus een nieuw type simkaart gestuurd. Die heb je binnen 2 werkdagen in huis en kan je activeren via My T-Mobile.

@ Mvdee

Het lijkt er dan inderdaad op dat de lader defect is! Op accessoires zit 6 maanden garantie en je kan de lader ter reparatie aanmelden via onze telefonische klantenservice of de T-Shop. Laat je even weten of het is gelukt?
@WillemE.kan u mij mss een nieuwe batterij toesturen.mvg Bianca Smits.
Reputatie 7
Badge +9
@Biancasmits Ik ben zelf ook maar een klant, dus daar heb ik helaas geen mogelijkheid toe. Misschien dat WillemE je daarmee verder kan helpen. 😉
@WillemE en @Shadowlea.jullie hebben mijn berichten beantwoord. Zouden jullie mij mss een nieuwe batterij toe kunnen zenden.ik heb de telefoon sinds juni dit jaar. Mvg Bianca Smits.
Reputatie 7
Badge +9
@Biancasmits

Ja, dan is je vermoedden correct en is het inderdaad waarschijnlijk de batterij.

@Mvdee

Als het goed ik krijg je gewoon een nieuwe, maar ik ben niet up-to-date met de garantieprocedure. Het beste kun je denk ik naar de winkel gaan.
Hoi shadowlea. Ik heb mijn telefoon opgeladen met een andere samsung lader. Dan laadt mijn telefoon ineens een stuk sneller op. Ik denk dus dat het probleem ligt bij mijn lader. Kan je mij vertellen of ik mijn oplader kan opsturen ter reparatie of dat ik een andere oplader kan krijgen? Gr
@ShadowLea.ja zelfs met de telefoon uit laad de batterij niet helemaal op.zoals eerder al geschreven heb alles al geprobeerd.probleem ligt denk ik toch bij de batterij. Mvg Bianca Smits
Reputatie 7
Badge +9
@Biancasmits Als je de telefoon helemaal uit zet, laad deze dan nog steeds zo langzaam op?
@willemE ik heb al het mogelijke geprobeert.wat ik hier terug kan vinden wiffi uit andere lader.opladen met telefoon uit.fabrieksintellingen terug gezet niks werkt.heb alleen geen batterij kunnen uitproberen die heb ik niet anders had ik dat ook allang gedaan. Opladen is nog steeds een probleem.savonds in de lader en smorgens is mijn telefoon nog niet helemaal vol.vanmorgen 52% en tegen 23:00 in de lader gedaan en vanmorgen om 7:00 eruit gehaalt met 52% mvg Bianca Smits

@Mvdee Staat WiFi aan tijdens het opladen? (Dit kost je zo'n 5-7 extra uur aan de lader.) Zo nee, probeer het eerst inderdaad met een andere lader. Daarna kun je het nog proberen met de telefoon helemaal uit.

Op de batterij heb je 6 maanden garantie. Als de telefoon ook niet fatsoenlijk oplaad met een andere lader en compleet uit, dan is de batterij waarschijnlijk niet goed.



De wifi staat inderdaad vaak aan tijdens het opladen.. ik wist niet dat dit verschil maakte, maar laatst een keer op een festival opgeladen (met mijn eigen lader) toen wifi uit stond en mijn telefoon ook en toen had ik maar 5% in een uur.. Ik ga het in ieder geval even testen met een andere lader! Bedankt voor de snelle reactie.

Reageer