Beantwoord

Batterij samsung galaxy s3

• 12 december 2012
  • 159 reacties
  • 30599 Bekeken

Reputatie 2
Goedemorgen,

heb nu een tijdje de samsung s3 in gebruik (vanaf oktober) (gekregen bij verlenging abonnement), en nu uit het niks gaat die batterij wel zo snel leeg!
haal hem smorgens van de lader rond 07:30 (100 procent batterij) en in de middag is de batterij helemaal leeg gelopen!

heb van alles gedaan en geprobeerd! (apps voor besparen batterij ingesteld, alle mogelijkheden die via internet gegeven worden ingesteld en geprobeerd)
helaas mag dit niet baten! :(

is er een mogelijkheid dat er een nieuwe batterij word opgestuurd ? of moet je hier je telefoon voor weg brengen naar een t-mobile winkel ?

graag verneem ik enige reactie!

met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door WillemE 31 augustus 2013, 15:43

@ michielp96

Bedankt voor je terugkoppeling! Goed om te horen dat een reset van de fabrieksinstellingen het probleem heeft opgelost. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan zien we je graag terug op ons Forum! 😉
Bekijk origineel

159 reacties

Reputatie 6
Ik zit dus ook met het zelfde probleem. Ik, mijn broer en zusje hebben alle 3 een S3 (alleen hun 2 zitten bij een andere provider). Mijn S3 is vrij snel leeg, ookal maak ik alleen gebruik van whatsapp en twitter. Mijn broer en zusje doen ongeveer hetzelfde, maar gamen dan ook nog vaak op hun mobiel en mijn mobiel is dan sneller leeg dan die van hun? En dan gebruik ik ook nog batterijbespaar apps en hun niet..
Ik heb ookal eens gewisseld van batterij, van mijn zusjes mobiel en de mijne, zodra die van mijn zusje erin zit, gaat hij een stuk langer mee. Dus ik denk dat er ook een probleem is met mijn batterij.
Reputatie 5
@alicedana Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je batterij nu niet meer werkt. Ik heb een aanvraag gedaan om je een nieuwe batterij toe te sturen.

Laat even weten of het probleem met de nieuwe batterij is opgelost. 🙂
Reputatie 7
@alicedana
Omdat je bent ingelogd op dit Forum kunnen wij je nummer zien. Daarmee kunnen we je gegevens opvragen. De aanvraag voor de nieuwe batterij is in behandeling zie ik. In de T-Shop kunnen ze je ook helpen met de meeste aftersales problemen.
Reputatie 6
@vanvroonhoven

Heb je ook het volgende geprobeerd:
- andere oplader
- opladen via USB
- software update
Maak je gebruik van veel verschillende apps? Staat je WiFi constant aan? Zoja, sluit je deze, na gebruik, ook naar behoren af? Het probleem kan natuurlijk ook aan de batterij liggen. Je hebt, vanaf ontvangst van je toestel, 1 jaar garantie op alle, met toestel afgeleverde, accessoires. Laat gerust een bericht achter mocht je nog meer vragen hebben.
Reputatie 2
@vanvroonhoven

Heb je ook het volgende geprobeerd:
- andere oplader
- opladen via USB
- software update
Maak je gebruik van veel verschillende apps? Staat je WiFi constant aan? Zoja, sluit je deze, na gebruik, ook naar behoren af? Het probleem kan natuurlijk ook aan de batterij liggen. Je hebt, vanaf ontvangst van je toestel, 1 jaar garantie op alle, met toestel afgeleverde, accessoires. Laat gerust een bericht achter mocht je nog meer vragen hebben.

Beste Warvin,

ik ben geen leek op het gebied van telefoons ;)
heb werkelijk alles geprobeerd en gedaan, nieuwe oplader, via usb, software update (die ik automatisch binnenkrijg).
ik ben niet meer apps gaan gebruiken dan voorheen (toen de batterij nog lang meeging), heb er zelfs apps afgegooid ivm de ineens korte batterijduur!
ik sluit alle apps standaard af (via de home knop van de samsung sluit ik nogmaals alle apps)!
wifi staat alleen aan wanneer ik weet dat ik wifi kan gebruiken (dus groot deel van de dag staat die uit net zoals bluetooth etc etc)

ik ben bang dat het gewoon komt door de laatste software update! anders zou ik het ook niet weten!
lees wel meer dingen op het internet, maar misschien is de batterij wel kapot of op ?

ik weet dat ik 1 jaar garantie heb, dus ook op de batterij!
daarom vroeg ik me af of er een nieuwe batterij aanvraag via hier geregeld kan worden of dat ik daarvoor persee naar een t-mobile winkel moet gaan ??

gaarne enige reactie vanuit uw zijde,

met vriendelijke groet,
Reputatie 2
ik heb ook hetselfde probleem :) .soms twee keer per dag ik moet opladen.maar komt alles door internet verbinding.ik heb wel geprobeerd.als ik schakel internet uit. batterij gaat langer mij.ik doe meestal nacht internet uit.allen overdag gebruiken.mijn kinderen ok spelen games .toch gaat batterij een dag lang :) probleem komt niet door batterij ,ik denk door toestel gebruikt veel energy  
Reputatie 4
Hoi,

Via Instellingen - Batterij kun je inzien per app wat je batterij gebruikt. Toen ik nog een SIII in gebruik had, kwam dit door de GPS zender die in het toestel zit. Had een aantal aanpassingen nodig om dit op te lossen.

Wil je even vermelden hier welke app je batterij opslokt?

Gr. Casper.
Reputatie 6
@vanvroonhoven

Ik zie in de systemen dat je een Samsung Galaxy S3 in gebruik hebt. Je hebt inderdaad 1 jaar garantie op accessoires en 2 jaar op het toestel zelf. Ik heb een case in onze systemen geplaatst voor een nieuwe batterij. In de loop van volgende week zul je de batterij per post ontvangen.
Hallo,

Sinds november 2012 heb ik een abonnement afgesloten bij t-mobile. Daarbij heb ik gekozen voor de samsung galaxy s 3.
Nu heb ik hetzelfde probleem als wat hieronder beschreven staat. Mijn batterij is zeer snel leeg zelfs wanneer ik deze niet gebruik. Alleen mijn batterij laad ook erg langzaam op. In het begin duurde het circa 2.5 uur. Nu duurt het 6 uur voor hij volledig opgeladen is. 
Dit stoort mij behoorlijk omdat ik nog niet lang in het bezit ben van mijn telefoon en al zo veel geprobeerd heb om dit probleem op te lossen.
Heb hier ook al contact over opgenomen met t-mobile maar die heeft mij niet verteld dat er een garantie is op de accesoiressen van een jaar.
Mijn vraag is daarom nu ook of voor mij ook een nieuwe accu opgestuurd kan worden? 
Ik weet niet hoe ik anders mijn accu-probleem zou kunnen oplossen. Daarom probeer ik het zo.
Op 27/9/2012 heb ik - via T Mobile - een Galaxy SIII aangeschaft. Van aanvang af moest ik de batterij elke nacht opladen en dat opladen duurde steeds langer. 
Op mijn account valt te zien dat ik praktisch niet (eigenlijk nooit) internet. Verder game ik niet, kijk geen You Tube etc. etc.
Ik bel hooguit 4x per dag, korte boodschappen  (ik kom eraan of ik ben er). Dus bij mijn weten geen grootverbruiker van de accu.
Aanvankelijk dus elke nacht opladen en dat dan steeds langduriger.
Vervolgens ook wel eens NIET opgeladen de volgende dag. Hierover met T mobile gebeld waarop ik het antwoord kreeg het toestel maar eens op te sturen en dan zouden ze kijken of hij onder de garantie viel (NOG GEEN 3 MAANDEN OUD) of hij in het water gevallen was etc. etc. Wat een nonsens. Dat opsturen (en dus niet kunnen beschikken over mijn GSM) voor een niet werkende accu? En om te kijken of er waterschade is? Dat ding is amper gebruikt (zie mijn account) en geheel onbeschadigd.
Daar hij verder - zolang ik hem maar iedere nacht aan de oplader legde - prima te gebruiken was en ik dat opsturen niet zag zitten (ik ben 70) heb ik t.o.h. "doorgemodderd".
Maar nu, vanmorgen had ik helemaal geen toegang meer. Rood lichtje en het symbool van een halfvolle/halflege batterij. Ermee bellen was niet mogelijk, geen enkele toegang. Batterij eruit gehaald, polen "schoongemaakt" en de accu teruggeplaatst. En vervolgens weer aan de oplader. Wij zijn nu een uur verder maar er verandert niets.
Zou ik misschien voor garantie in aanmerking kunnen komen en een nieuwe accu OPGESTUURD kunnen krijgen? Ik ben al lange tijd klant van T Mobile. Helaas heb ik mijn abonnement de laatste keer - daartoe door T Mobile verzocht - rechtstreeks afgesloten i.p.v. via Phone House. Bij Phone House had ik gewoon binnen kunnen lopen voor een nieuwe batterij. De winkel van T mobile VERKOOPT alleen maar en verleent geen enkele garantie.
Vast bedankt.
Grachte T-Mobile Moderator
Dat zou fijn zijn. Vast bedankt. Ik zal laten weten of het probleem met een nieuwe batterij opgelost is. Maar - misschien een domme vraag (deze manier van communiceren is nieuw voor mij) weet je waar die batterij heen moet? Kun je met deze e-mail mijn postadres achterhalen? Zo niet dan zal ik dat even mailen.
Is het trouwens waar dat de T mobile winkels (anders dan bv The Phone House) geen "after sale" service kunnen verlenen? Dat alle garantie via TNT/e-mail moet worden aangevraagd? Via dit Forum? Dus zoals ik het nu heb gedaan? Of moet dat voortaan anders? 
Ja, maar de T Mobile winkel op het Buikslotermeerplein hier in Amsterdam verwees mij - mét mijn rechtstreeks bij T Mobile gekochte Galaxy - doodleuk naar de Phone House (winkel)!  Naar de concurrent dus. Ze hebben het daar razenddruk met de verkoop van nieuwe I-phones. Voor after sales en service hebben ze daar geen tijd. Fijn dus als simpele dingen rechtstreeks geregeld kunnen worden. Vast bedankt.
Ik heb sinds 1 Juni 2012 een abonnement afgesloten bij t-mobile. De eerste dag dat de Samsung Galaxy S3 uit was en ik heb hem!
Nu heb ik een probleem dat ik hieronder al een keer beschreven stag staan. Mijn batterij deed het nog prima en een dag later laadt mijn batterij heel langzaam op (na een nacht laden was hij nog maar 46% geladen). Als ik mijn telefoon nog maar voor 5 minuutjes gebruik, is mijn batterij al 5% leger. Mijn batterij laadt dus heel langzaam op en is ook weer heel snel leeg.
Nu heb ik mijn telefoon een tijdje uit gezet, ik heb hem proberen op te laden toen hij uit stond, ik heb het geprobeerd met mijn USB aansluiting, mijn wifi staat uit als ik het niet gebruik, en de laatste software update heb ik net gehad. 
Dit is nogal vervelend, zeker omdat ik de telefoon nog maar 7 maandjes heb en ik niet weet wat ik ik voor de rest moet doen. Het vreemde was nog wel dat het van de ene op de andere dag niet meer wilde laden en weer heel snel leeg ging.

Ik heb gelezen dat je een jaar lang garantie hebt op accesoiressen, zou het mogelijk zijn een nieuwe accu te ontvangen? Zeker omdat ik het gevoel heb dat ik alle mogelijke dingen geprobeerd heb om het op te lossen?
Alvast bedankt!
Neem aan dat je beter met ze bellen kunt gaan en dan krijg je te horen hoe en wat je moet doen 
om aan te bieden ter reparatie ... 

Hier staan idd.identiek verhaal. https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-galaxy-s3-laad-niet-meer-op-190566/
Reputatie 6
Het lijkt erop, dat een toepassing op je gsm altijd energie verbruikt. Kijk eens bij Instellingen - Applicaties - Actieve applicaties welke processen er draaien. Erg rigoreus: reset je gsm naar de fabrieksstand. Pas op, je data ben je dan kwijt. Zie  http://www.hard-reset.com/samsung-galaxy-s3-hard-reset.html
Als het na de reset goed gaat, was het een softwareprobleem. Daarna kun je opnieuw updaten.

Succes, Jan
Ik  heb gekeken naar mijn applicaties, maar de applicatie die het meeste energie verbruikt is Facebook en dat is nog niet eens 50 MB + die applicatie heb ik altijd al gehad, dus lijkt me sterk als mijn batterij daardoor amper oplaad en snel leeg gaat.

Maar in ieder geval bedankt voor de tips! Als er niks meer werkt zal ik denken aan resetten, maar dat bewaar ik het liefst tot het allerlaatste
Ook ik heb een S3 en hij laadt ook heel langzaam op, met een andere lader laadt hij wel snel op. Denk dat het dus in mijn geval aan de lader ligt en niet aan de batterij. Valt dit ook nog onder de garantie? Heb de telefoon sinds september. Alvast bedankt voor uw reactie
Goedemorgen beste lezer,

Ik heb sinds december mijn S3 in gebruik. Sinds kort merk ik dat mijn batterij heel langzaam oplaadt. Als ik het 's nachts aan de lading leg, is het de volgende ochtend pas 19% of uiterlijk 21% opgeladen. Het vervelende is hierbij nog dat als de batterij leeg is en je het aan de lading legt, je door het trage opladen, het toestel ook niet kunt opstarten.

Ik heb al geprobeerd om het met een andere oplader  te proberen, echter het resultaat blijft helaas hetzelfde. Het ligt dus echt aan de batterij.

De polen van de batterij zijn schoon dus daar ligt het ook niet aan. Zou ik een nieuwe batterij opgestuurd kunnen krijgen of moet ik echt mijn toestel op laten sturen?

Ik las op het forum dat er meerdere mensen waren met hetzelfde probleem, en die betreffende mensen kregen een nieuwe accu, dus ik hoop dat ik daar ook voor in aanmerking kom, aangezien het toestel nog geen  2 maanden in gebruik is.

Alvast bedankt voor uw snelle reactie.

Met vriendelijke groet
Hallo allen,

Ik heb de samsung s3 nu nog maar 1 week.En wat mij gelijk al opvalt is dat de accu enorm snel leeg is. Vanacht haalde de ik mijn s3 uit de oplader dat was omstreeks 03:00 uur, toen ik voor het eerst keek op mijn telefoon stond hij al op 60%..en dat was om 11:00 uur deze morgen. Het kijkt wel alsof de s3 mijn nachtrust als energiegebruik ziet.. vandaar dat ik maar eens opzoek ging op het internet. En dan lees ik hier allemaal berichten over slechte accu's.. daar wordt ik niet zo vrolijk van aangezien die van mij net een week uit is.

Operator wat stel je voor wat ik moet doen?

Ps: toetsenbord werkt ook niet altijd even vloeiend

Gr sander
Reputatie 7
@m-and-y
Wat vervelend dat je zo veel problemen hebt met je batterij! 😞 Ik zie dat je het toestel hebt gekocht in een Phone House, klopt dat? Je hebt namelijk altijd 1 jaar garantie op accessoires bij de dealer waar je het toestel hebt gekocht. Ik wil je dus adviseren om contact op te nemen met The Phone House hierover.
Reputatie 7
@Ivo poel
Welkom op het Forum van T-Mobile :)

Je hebt 12 maanden lang garantie op accessoires. Een oplader valt daar ook onder. Ik zie dat mijn collega al een nieuwe oplader heeft opgestuurd. Wil je laten weten wanneer je hem hebt ontvangen en of het heeft geholpen?
Reputatie 7
@schorpioen1111
Welkom op ons Forum! :)

Ik heb een nieuwe batterij voor je aangevraagd. Deze zal per post worden bezorgd. Wil je laten weten of het heeft geholpen?

@Friesnovski
Heb je al een keer het toestel herstelt naar fabrieksinstellingen? Dit om uit te sluiten of het een softwareprobleem is. Wil je laten weten of het heeft geholpen?
Hier nog iemand met onderstaand probleem...
Ik ben echt super tevreden met de Samsung SIII alleen de batterij is echt enorm snel leeg.
Meestal laad ik hem 's nachts op en doe er dan (als ik er niet teveel mee "speel") hooguit een dagje mee.
Per 8 januari heb ik het toestel en nu sinds vandaag laadt deze nog maar tot 91% op??
Is dit een herkenbaar probleem? Hij ligt vanaf vanmorgen 8.30u tot nu 13.25u aan de lader maar komt niet verder dan 91%??

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Chantal
Hallo,

Ik heb mijn S3 net 2 maanden en heb ook hetzelfde probleem sinds 2 weken. Hij is heel erg snel leeg maar dat kan ik nog begrijpen. Maar hij laadt ontzettend lang op. Vanochtend was de batterij maar 63% vol na toch zeker 7 uur laden. Voorheen was de batterij al op 100%. Zelfs als de telefoon oplaadt en ik gebruik het even dan raakt de batterij ook leeg. Vind het heel vervelend.

Is het mogelijk dat ik ook een nieuwe batterij opgestuurd kan krijgen.

Alvast bedankt voor de moeite
Mijn samsung galaxy note is na volledig opladen binnen een paar praktisch leeg. Ik heb alles al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar geen verbetering. Kan iemand svp helpen? Toestel is overigens afgelopen in reparatie geweest via T-mobile voor wat anders.

Reageer