Beantwoord

Beveiliging Sony Xperia Z3 Compact

Reputatie 2
Hoe zet ik patroon/pincode/wachtwoord UIT bij beginscherm???ken het niet vinden!!! xperia z3 compact
icon

Beste antwoord door catelijne 15 februari 2016, 10:02

Hoi Amy,

Na het wissen van de certificaten is het me gelukt.
Het 'vegen' was licht grijs dus kon ik niet aanklikken. Maar na het wissen van de certificaten, kon ik het wel aanklikken.

Bedankt in ieder geval voor de reactie.
Bekijk origineel

16 reacties

Hoi depakker.

Kijk eens onder Instellingen -> Beveiliging -> Schermvergrendeling
Daar zou je je beveiliging moeten kunnen omgooien. Als je geen patroon, wachtwoord of pincode wil invoeren, kies je voor 'vegen'.

Laat je even weten of het gelukt is?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Depakker,

Is het al gelukt met het antwoord van Kaassausje?

Je kunt anders ook even in de Toestelhulp kijken, hier staat ook van alles in over je Z3! :)

Laat even weten of het allemaal gelukt is!
Reputatie 2
Hee hallo, thx voor de respons. 't gedeelte van vegen ken ik niet inschakelen omdat in 't lichtgrijs vermeld staat dat "uitgeschakeld door beheerder of vanwege versleutelingsbeleid of referentieopslag",en via toestelhulp vind ik 't niet.
Reputatie 6
Hoi,

Wil je het volgende eens proberen;

*Instellingen
*Beveiliging
*Apparaatbeheerders

Android Apparaatbeheer
—->>> AANVINKEN

Probeer het hierna nog eens.

Wanneer dit niet werkt, dan horen we het graag!
Reputatie 2
Hee hallo, is inderdaad bij apparaatbeheer aanvinken alleen als ik dat doe word er onwijs veel gewist, hoe omzeil ik dat wissen dan?
Je bedoelt dat je dit te zien krijgt?

(En dan een knop 'inschakelen' in plaats van 'uitschakelen'.)

Android apparaatbeheer is er juist om je gegevens op afstand te kunnen wissen wanneer het toestel gestolen of kwijtgeraakt is. Het zou niet direct alles moeten wissen voor zover ik weet.

Als dat aanstaat en 'Locatie' staat aan én je hebt google toegang gegeven (via Locatie -> Locatieservices -> Locatiegeschiedenis van Google -> vinkje aan) kun je hier het toestel localiseren: https://www.google.com/android/devicemanager?hl=nl&u=0
Omdat je, als je op die link klikt, ook kan kiezen voor 'wissen' heeft apparaatbeheer daar expliciet toegang voor nodig.
Reputatie 7
Badge +15
@Depakker

Goed dat je dit nog even navraagt! ;)

Wat Kaassausje aangeeft klopt. Als je hier voor kiest zal niet direct alles gewist worden! Is het ondertussen al gelukt om de schermbeveiliging uit te zetten?
Reputatie 6
Welcome back Amy!
Reputatie 7
Badge +15
Thanks @Kme! 😉
hallo
ik heb hier het zelfde probleem met mijn xperia.
heb jullie raad opgevolgd zoals hierboven staat vermeld maar iedere x bij het opnieuw opstarten word er om mijn pincode gevraagd.
hoe te doen ?

gr.claudio
Reputatie 3
hallo
ik heb hier het zelfde probleem met mijn xperia.
heb jullie raad opgevolgd zoals hierboven staat vermeld maar iedere x bij het opnieuw opstarten word er om mijn pincode gevraagd.
hoe te doen ?

gr.claudio

Hoi,

Na het opnieuw opstarten is het verplicht om een pincode in te voeren welke is om de simkaart te unlocken. Deze kan en wil je niet uitschakelen en hier heb je ook geen last van. Als het goed is bij het aanzetten van het scherm later krijg jij geen vraag voor het invoeren van een pincode meer.
Reputatie 6
Badge +17
@claudio

Allereerst welkom op het forum! 🙂

Ik zie dat Kurkdroog inmiddels al het antwoord heeft gegeven. Klopt het dat je na het opstarten van je toestel en het invullen van deze pincode, verder geen patroon/pincode/wachtwoord meer hoeft in te vullen? En dat je dit ook niet meer hoeft te doen gedurende de tijd dat je toestel aanstaat (ook op standby)?Dan gaat het inderdaad om de pincode van je simkaart.

Het is mogelijk om je pincode van je simkaart ook te verwijderen bij je beveiligingsinstellingen, maar ik wil je dit sterk afraden omdat je simkaart dan kwetsbaar is. Bij verlies van je toestel en simkaart kunnen mensen misbruik van jouw abonnement en gegevens maken.

Als je nog vragen hebt, weet je ons te vinden!
Hoi,

ik heb hetzelfde probleem. Ik heb vandaag ingesteld dat ik een patroon moet maken voordat ik iets kan doen.
Eerst hoefde ik alleen te swypen, nu dus een patroon in voeren.
Ik wil alleen terug naar alleen swypen, maar dit is niet mogelijk om te kiezen omdat het lichtgrijs staat aabgegeven. Ik kan dus alleen kiezen uit patroon, pin of wachtwoord.

Hoe kan ik het weer als normaal instellen. Ik heb bovenstaande tip geprobeerd, alleen het werkt niet.

alvast bedankt voor jullie reactie.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Catelijne,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Als ik het goed begrijp wil je geen patroon meer gebruiken op je toestel? Je moet in jouw toestel ook kunnen kiezen voor het uitschakelen van het patroon. Wanneer het patroon is uitgeschakeld kun je weer kiezen voor 'Swipen' of 'Vegen'. Je vindt deze instellingen onder: Instellingen -> Beveiliging -> Schermvergrendeling.

Wil je dat eens proberen? 🙂
Hoi Amy,

Na het wissen van de certificaten is het me gelukt.
Het 'vegen' was licht grijs dus kon ik niet aanklikken. Maar na het wissen van de certificaten, kon ik het wel aanklikken.

Bedankt in ieder geval voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Catelijne,

Graag gedaan hoor!

Fijn dat het ondertussen gelukt is en bedankt voor het delen van deze oplossing. Daar hebben anderen met dit probleem ook weer wat aan! :)

Trek je aan de bel als we nog eens iets voor je kunnen doen?

Reageer