Beantwoord

cell broadcast htc one

• 7 augustus 2013
  • 34 reacties
  • 3934 Bekeken

Toon eerste reactie

34 reacties

Reputatie 2
Hmm apart verhaal inderdaad. Let us know 🙂
Ik geloof niet dat het aan de HTC software ligt want; ten eerste heb ik er géén last van in het buitenland! en dam staat nog steeds de HTC software er op. Ten tweede lees ik dat als je het toestel unbranded laat het cbc probleem er ook niet meer is. Bovendien zijn er 100.000-den mobieltjes die cbc wel de hele dag aan hebben staan waarvan de accu niet in een halve dag leeg is. Wie kan mij uitleggen waarom dat bij de combinatie HTC T-mobile wel het geval is.
Even een update, ik heb dit weekend met mijn T-Mobile sim in de One door de regio gereist en ik heb het welgeteld met aardig wat gebruik (GPS, Muziek, WIFI, Bluetooth, 3 uur schermtijd, aantal belletjes, Internet) zo'n 40 uur uitgehouden op de batterij zonder dat deze tussentijds op te laden. Vandaag zal ik mijn KPN prepaid sim in het toestel stoppen waar ik ook Cell Broadcast aan laat staan, en het toestel zo veel mogelijk normaal gebruiken, als ik hierbij ook tegen de 40 uur aanzit zou ik niet weten waaraan het zou moeten liggen. Nu moet ik wel zeggen dat ik een unbranded One heb. De Desire Z waar ik eerder een aantal dagen mee heb getest is sowieso aardig dramatisch qua batterij, deze houdt het bij weinig gebruik net aan een dagje vol. Maar dan moet ik heel weinig doen, zowel met de KPN sim als de T-Mobile sim getest. Ik hou jullie op de hoogte over mijn verdere bevindingen!
Ik heb zonet mijn HTC One X geupdate naar Android 4.2.2 (4.18.401.2)

Als ik nu bij mijn Cell Broadcast Settings kijk, dan zie ik maar 2 kanalen:

NL-info (519)
NL-Alert (4371)

Kanaal 919 ontbreekt nog steeds.
Cell Broadcast zelf is nog steeds uitgegrijsd, maar staat blijkbaar wel aan.
Als ik echter via Cell Broadcast Settings een nieuw kanaal wil toevoegen (bv 919, zoals de Nederlandse overheid graag zou zien) en mij HTC daarna herstart, dan is dit kanaal weer verdwenen.

Vragen:
1. Waar dienen de twee aanwezige kanalen (519 en 4371) eigenlijk voor? (Ik kan hier niets over terugvinden op het internet)
2. Waarom is kanaal 919 nog steeds niet beschikbaar gemaakt?
3. Wanneer kan ik zelf kanalen toevoegen zonder dat die bij een volgende herstart van het toestel weer verdwijnen?
4. Waarom is het beschikbaar maken van deze functionaliteit eigenlijk zo'n groot probleem voor Nederlandse providers?
Jullie zijn er nu al ruim een jaar mee bezig.
Nou net met de KPN sim de laatste procent er uit weten te persen, KPN was iets minder zuinig met de batterij dan de HTC One maar heeft het toch wel twee volle werkdagen aangehouden (met zo'n  2.30 uur schermtijd, wifi, bluetooth, muziek, internet, en vanavond tijdens eens fietstochtje door de polder Deezer). Wat ik van deze 4 dagen kan concluderen en zelf ook wel merk is dat het probleem bij mijn unbranded One niet speelt.
Bij de Desire Z ben ik er niet zo zeker van, maar dat kan ook heel goed aan de ouderdom van mijn batterij liggen (het toestel is immers nu al 2,5 jaar in mijn bezit).
Ik weet niet wat afgezien van de T-Mobile apps en wat logo's bij het opstarten van het toestel het verschil kan zijn tussen de twee HTC One versies.
Mocht iemand nog suggesties hebben wat ik verder zou kunnen testen lees ik dat graag terug 🙂
Reputatie 2
Bedankt voor je info en testwerk Netgangster!
De Desire Z (alleen unbranded verkocht) is van bekend dat hij problemen heeft met Cell Broadcast en batterijconsumptie. Hier heeft HTC een fix voor uitgebracht. Helaas zat er nooit echt veel accupower in het toestel 😞
Reputatie 2
Ik heb zonet mijn HTC One X geupdate naar Android 4.2.2 (4.18.401.2)

Als ik nu bij mijn Cell Broadcast Settings kijk, dan zie ik maar 2 kanalen:

NL-info (519)
NL-Alert (4371)

Kanaal 919 ontbreekt nog steeds.
Cell Broadcast zelf is nog steeds uitgegrijsd, maar staat blijkbaar wel aan.
Als ik echter via Cell Broadcast Settings een nieuw kanaal wil toevoegen (bv 919, zoals de Nederlandse overheid graag zou zien) en mij HTC daarna herstart, dan is dit kanaal weer verdwenen.

Vragen:
1. Waar dienen de twee aanwezige kanalen (519 en 4371) eigenlijk voor? (Ik kan hier niets over terugvinden op het internet)
2. Waarom is kanaal 919 nog steeds niet beschikbaar gemaakt?
3. Wanneer kan ik zelf kanalen toevoegen zonder dat die bij een volgende herstart van het toestel weer verdwijnen?
4. Waarom is het beschikbaar maken van deze functionaliteit eigenlijk zo'n groot probleem voor Nederlandse providers?
Jullie zijn er nu al ruim een jaar mee bezig.

Hi Perry,

Hier kan ik wel het een en ander over zeggen :)

We zijn met HTC al een tijdje druk in discussie om ook kanaal 919 standaard te installeren. Door miscommunicatie tussen HTC, overheid en ons is dit nog niet gebeurt. Lelijk dat je toegevoegde kanaal telkens verdwijnt, dat is ben ik bang een design beperking 😞

We blijven ze pushen voor verbeteringen en een volgende update kan hier op worden afgekeurd.

Antwoorden:
1) 519 is een Europees waarschuwingsnet. Niet verplicht maar komt op steeds meer telefoons voor. 4371 is het CMAS kanaal, dat uiteindelijk 919 gaat vervangen.
2) Zie hierboven. HTC's keuze, tot voor kort.
3) Idemditto. Zit hem in het software design. Alleen voorgeinstalleerde kanalen zijn hard coded.
4) Het is een ingewikkeld proces. Elke telefoonbouwer heeft zijn eigen manier van implementatie, waarbij de een beter werkt dan de ander. Wij zijn voor de software implementatie afhankelijk van telefoonproducenten. Netwerktechnisch is het nu aardig op de rails, al moet 4371 nog getest en aangezet worden (ipv 919).

Groeten,
Marten
Nou zelfs bij de unbranded versie doen ze het dan niet goed hoor, het ligt eerder aan HTC wat betreft de cell broadcast kanalen, 919 staat hier namelijk ook niet ingevuld.
Reputatie 2
Nou zelfs bij de unbranded versie doen ze het dan niet goed hoor, het ligt eerder aan HTC wat betreft de cell broadcast kanalen, 919 staat hier namelijk ook niet ingevuld.

Dat klopt. Het is HTC's keuze om 919 niet voor te programmeren, op basis van 'verkeerde' instructies van de overheid. Wij willen juist beide kanalen hebben omdat 4371 nog niet werkt. Discussies tussen de partijen lopen 🙂

Reageer