[FAQ] Aan de slag met je iPhone

  • 16 april 2019
  • 0 reacties
  • 2113 Bekeken

Reputatie 6
Badge +16
  • T-Mobile Moderator
  • 12353 reacties
Simkaart plaatsenBij je iPhone zit de simkaart in de zijkant van je telefoon. Deze zit aan de rechterkant onder de power knop. Je herkent de simkaart ingang door de kleine opening waar een pincet in past. Je hebt bij je iPhone een simkaart lade opener meegeleverd gekregen. Deze zit tussen de instructie en garantieboekjes.

Plaats de simkaart lade opener in de kleine opening aan de rechterkant van je iPhone. Als je druk zet op de opener, dan wordt de simkaart lade automatisch naar buiten gedrukt. Je kan je simkaart plaatsen! Let goed op dat je simkaart op de juiste manier plaatst, je kan dit controleren door te kijken naar de afgevlakte hoek aan 1 kant van je simkaart. Deze moet overeenkomen met de vorm in de simkaarthouder.


Telefoon aan of uitzettenHoe je jouw iPhone aan en uit zet is afhankelijk van welke iPhone je gebruikt. Alle iPhones met een home knop onder het scherm kan je uitschakelen door de power knop aan de rechterkant voor 10 seconden in te houden. Je krijgt in je scherm de mogelijkheid om je telefoon uit te schakelen door naar rechts te swipen.

Heb je een iPhone X of nieuwer waarbij je geen Home knop hebt, dan kan je jouw toestel uitschakelen door de power knop aan de rechterkant van je telefoon samen ingedrukt te houden met de volume omhoog knop. Ook hierbij krijg je na een aantal tellen de mogelijkheid om je telefoon uit te schakelen door naar rechts te swipen.


Handmatig een netwerk kiezenWanneer je in Nederland bent, kiest jouw simkaart automatisch het T-Mobile netwerk. Maar, in het buitenland kan je soms met een andere provider betere resultaten halen qua snelheden. Dit hangt allemaal af van de provider en jouw locatie in het buitenland. Met welke providers kan je zorgeloos verbinding maken? Bekijk daarvoor onze website: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland.

Om dit correct te kunnen instellen klik je eerst op ‘instellingen’. Vervolgens ga je naar ‘operator’ of ‘ aanbieder’. Normaliter staat ‘automatisch’ aangevinkt. Ervaar je problemen en moet je handmatig een netwerk zoeken? Klik deze dan uit. Vervolgens gaat het toestel netwerken zoeken en krijg je de resultaten te zien op het scherm. Kies vervolgens een provider die overeenkomt met degenen waarmee wij afspraken hebben. Geen resultaat? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan gaan we ons uiterste best voor je doen!

Pincode/PukcodeLaten we beginnen met de schermbeveiliging van het toestel zelf. De pincode of schermbeveiliging van je telefoon is namelijk niet hetzelfde als de pincode van je simkaart. Ben je deze pincode kwijt en wil je hem opnieuw instellen? Kijk dan in de handleiding van je telefoon hoe je dit doet.

Pincode simkaartVervolgens gaan we kijken naar de simkaart van jouw simkaart! Je T-Mobile simkaart is beveiligd met een pincode. Als je je toestel aanzet, vraagt de simkaart om de pincode. Dit maakt het moeilijker voor dieven om misbruik te maken. De pincode staat op het kaartje waar je simkaart in zat.

Pukcode simkaartAls je de pincode van je simkaart kwijt bent, kun je de pincode verkeerd invullen totdat je toestel om een pukcode vraagt. Met de pukcode kun je vervolgens een nieuwe pincode aanmaken. Je kunt de pukcode opvragen via My T-Mobile. Tip: ben je je inloggegevens van My T-Mobile kwijt? Dan kun je deze ook per e-mail aanvragen. Log vervolgens in via je computer om de pukcode te bekijken.
Heb je de pukcode 10 keer verkeerd ingevuld, dan is de simkaart niet meer te gebruiken. Je moet in dat geval een nieuwe simkaart bestellen via My T-Mobile.


Pincode simkaart aanpassenWil je een nieuwe pincode instellen? Dat kan, voer onderstaande code in alsof het een telefoonnummer is: **04*oude pincode*nieuwe pincode*herhaal nieuwe pincode#beltoets (bij sommige toestellen is de beltoets niet nodig)


Bijvoorbeeld: is je oude pincode 1234 en de nieuwe pincode die je wilt gebruiken 9999, dan voer je in:
**04*1234*9999*9999# en druk op de beltoets (bij sommige toestellen is de beltoets niet nodig)


WisselgesprekkenWisselgesprekken zijn vooral handig als je een andere oproep wilt beantwoorden, terwijl je nog aan het bellen bent met iemand anders. Wel is het belangrijk om dit in te stellen òf the controleren of dit staat ingeschakeld. Hoe doe je dat?

Klik eerst op ‘instellingen’ en vervolgens op ‘telefoon’. Vervolgens zie je in deze lijst ‘wisselgesprekken’ staan. Klik hierop en je ziet vervolgens slechts één resultaat met een slider. Grijs betekent ‘uit’. Groen betekent ‘aan’. Aan jou geheel de keuze!


Gegevens overzetten van/naar iOSLaten we beginnen met jouw contacten. Daarvoor kan je gemakkelijk naar onze website: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/simkaart/contacten-overzetten. Vervolgens selecteer je de optie die voor jou van toepassing is.

Maar, je hebt natuurlijk ook nog foto’s en video’s die je wilt opslaan. Hiervoor kan je het beste de stappen van Apple zelf volgen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201269. Persoonlijke tip vanuit onze kant: zorg altijd eerst voor een correcte back-up, voordat je gaat beginnen aan het overzetten van de gegevens. Zo weet je 100% zeker dat het helemaal goed komt.

Je kunt ook gebruik maken van een derde partij genaamd ‘Move To iOS’. Ook hierbij raden we aan om eerst een goede back-up te hebben, voordat je start met het proces. Selecteer vervolgens goed wat je wilt overzetten voordat je begint. Vervolgens kan je de stappen volgen vanuit de App.

0 reacties

Geen reactie

Reageer