[FAQ] Troubleshoot Samsung

  • 19 maart 2019
  • 0 reacties
  • 5073 Bekeken

Reputatie 3
  • T-Mobile Medewerker
  • 4 reacties
We willen dat je geniet van ons netwerk! Op momenten dat het niet werkt, gaan we er ook alles aan doen om ervoor te zorgen dat het probleem snel wordt opgelost. Gelukkig kan je ook een hoop zelf controleren!

Ik kan niet bellenStart het toestel opnieuw op.
Vaak helpt het om de simkaart opnieuw aan te melden op ons netwerk.

Instellingen mobiele telefoon.
Geen effect? Dan gaan we over op de instellingen van het toestel. Als de vliegtuigstand is ingeschakeld, kan je niet bellen of gebeld worden. Veeg met je vinger omlaag over het scherm van de bovenkant van de telefoon. Druk op vliegtuigstand om de functie in of uit te schakelen. Controleer hierbij ook gelijk de opties ‘mobiele gegevens’, ‘dataroaming’ en de optie ‘niet storen’.
Ter controle: de vliegtuigstand en de optie ‘niet storen’ moeten uit staan. ‘Mobiele gegevens’ en ‘dataroaming’ moet je activeren

Geen tegoed.
Maak je gebruik van PrePaid? Controleer dan of je voldoende tegoed hebt. Zo niet, dan kan je het gemakkelijk online opwaarderen: [link].
Staan er nog facturen open?

Heb je een abonnement? Bekijk in My T-Mobile of er nog facturen open staan: [link My T-Mobile facturen]. Zo ja, dan raden we aan deze zo spoedig mogelijk te betalen.
Tip! Controleer op dat moment gelijk of er specifieke blokkades zijn geactiveerd onder: [link].

Heb je problemen met het bellen naar één nummer of meerderen?
Heb je problemen als je naar een bepaald nummer belt, dan kan dit komen door een fout bij de ontvanger. Probeer daarom eerst te bellen naar een ander nummer. Merk je dat het om meerdere nummers gaat? Volg dan de onderstaande stappen.

Heb je de problemen op één of meerdere locaties?
Als je in een gebied bent waar geen of slechte netwerkdekking is, kan de simkaart geen netwerk vinden. Merk je specifieke problemen op één locatie, maak dan een netwerkklacht aan [link dekkingskaart]. Een netwerkspecialist gaat op dat moment jouw melding onderzoeken en van een terugkoppeling voorzien, indien je daarvoor opteert. Heb je problemen op meerdere locaties? Bekijk dan de onderstaande stappen.

Je simkaart is defect.
Door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen, kun je controleren of je simkaart defect is. We begrijpen dat dit natuurlijk niet altijd mogelijk is, maar hiermee controleren we of het probleem zit in het toestel óf in de simkaart/verbinding met ons netwerk.

Er kan een tijdelijk probleem zijn met het netwerk
Er kan een tijdelijk probleem met het netwerk zijn, waardoor je geen verbinding kunt maken. Bekijk hiervoor de Dekkingskaart [link]. Mochten er tijdelijke problemen zijn met het netwerk, dan communiceren we dit ook op onze Community. Nog steeds geen resultaat? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze collega’s gaan er alles aan doen om dit voor je op te lossen!
Ik kan niet gebeld worden
Kan je überhaupt geen gesprekken starten? Controleer dan [het is niet mogelijk om een gesprek te starten]. Lukt het wel om een gesprek te starten, maar niet om deze te ontvangen? Dan zijn er enkele mogelijkheden.
Vaak helpt het om de simkaart opnieuw aan te melden op ons netwerk.
Geen effect? Controleer eerst de optie ‘doorschakelen’. Als doorschakelen van alle oproepen is geactiveerd, kun je geen oproepen ontvangen. Met code ##002# kun je alle doorschakelingen in één keer verwijderen. Controleer vervolgens of alles weer naar behoren werkt.
Geen resultaat? Controleer dan of er bepaalde blokkades actief staan. Controleer hiervoor My T-Mobile (blokkades) of het toestel zelf. Nog steeds geen resultaat? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze collega’s gaan er alles aan doen om dit voor je op te lossen!
Ik kan geen sms’jes versturen
Allereerst is het belangrijk om te controleren of je zelf kunt bellen. Kan je geen berichten versturen en niet bellen? Controleer dan de stappen van [
niet mogelijk om een gesprek te starten]
Kan je wél bellen, maar geen sms-berichten versturen? En ervaar je de problemen bij alle nummers? Controleer dan eerst de sms-centrale. Herstart altijd eerst jouw toestel, voordat je kijkt naar de ‘sms’-centrale.

Ga naar berichten
Druk op Meer
Druk op instellingen
Druk op meer instellingen
Druk op Sms-berichten
Druk op Sms-centrale
Bij SMS-centrale voer je +31624000000 in.
Druk op de home toets om af te sluiten.

Nog steeds geen resultaat? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze collega’s gaan er alles aan doen om dit voor je op te lossen!
Ik kan geen sms’jes ontvangen
Allereerst is het belangrijk om te controleren of je sms-berichten kunt versturen. Kan je geen sms-berichten versturen en geen oproep maken? Volg dan [het is niet mogelijk om een gesprek te starten].

Kan je geen sms-berichten versturen, maar wel een oproep maken? Volg dan [het is niet mogelijk sms'jes te versturen]

Kan je wel sms berichten versturen, maar geen sms-berichten ontvangen?Herstart dan eenmalig je toestel. Controleer dan je inbox. Als je inbox vol zit, kun je mogelijk geen sms'jes ontvangen.
Nog steeds geen resultaat? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze collega’s gaan er alles aan doen om dit voor je op te lossen!

Ik kan geen voicemailberichten beluisterenAllereerst is het belangrijk om te controleren of je een oproep kunt maken. Zo niet? Volg [niet mogelijk om een gesprek te starten].

Vaak helpt het om de simkaart opnieuw aan te melden op ons netwerk.
Geen effect? Controleer dan eerst of de optie ‘voicemail’ is geactiveerd. Als je je voicemail hebt gedeactiveerd, is het niet mogelijk voicemailberichten te ontvangen. Sms het woord AAN naar 1233 om deze te activeren.

Als je voicemailbox vol zit, is het niet mogelijk voicemailberichten te ontvangen. Bel naar 1233 en volg de aanwijzingen om berichten te verwijderen.
Gemiste oproepen worden pas doorgeschakeld naar je voicemail, als je doorschakelen naar je voicemail hebt geactiveerd. Volg [https://community.t-mobile.nl/overige-diensten-en-services-403/doorschakelen-275359] om doorschakelen naar je voicemail in te schakelen.
Kan je wel bellen? Om je voicemailberichten te kunnen beluisteren, moet het nummer van voicemail zijn ingesteld in de telefoon.

Druk op telefoon
Ga naar ‘voicemailnummer’
Druk op instellingen
Druk op voicemailinstellingen
Druk op voicemailnummer
Toets +31624 gevolg door je mobiele nummer.
Druk om de home toets om het af te sluiten.
Nog steeds geen resultaat? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze collega’s gaan er alles aan doen om dit voor je op te lossen!

BuitenlandAls je jouw voicemail vanuit het buitenland wilt afluisteren, moet je vooraf een pincode instellen. Als je geen pincode hebt ingesteld voor je voicemail, kun je je voicemailberichten niet beluisteren vanuit het buitenland. Neem op dat moment contact op met onze klantenservice.
Ik kan geen e-mail versturen of ophalenAllereerst is het belangrijk om te controleren of je een internetverbinding hebt. Heb je geen verbinding én kan je niet bellen? Volg dan [gesprek opzetten].

Heb je wel een werkende internetverbinding? Afhankelijk van je verbinding, kunnen de e-mailservers van je aanbieder niet beschikbaar zijn. Controleer dat eerst met de e-maailaanbieder.
Geen resultaat? Bekijk dan eerst dit topic.

Ik heb geen internetWe willen dat je geniet van ons netwerk! Op momenten dat het niet werkt, gaan we er ook alles aan doen om ervoor te zorgen dat het probleem snel wordt opgelost. Gelukkig kan je ook een hoop zelf controleren!

Start eerst het toestel opnieuw op.
Vaak helpt het om de simkaart opnieuw aan te melden op ons netwerk.

Instellingen mobiele telefoon.
Geen effect? Dan gaan we over op de instellingen van het toestel. Als de vliegtuigstand is ingeschakeld, kan je geen gebruik maken van het internet. Veeg met je vinger omlaag over het scherm van de bovenkant van de telefoon. Druk op vliegtuigstand om de functie in of uit te schakelen. Controleer hierbij ook gelijk de opties ‘mobiele gegevens’, ‘dataroaming’ en de optie ‘niet storen’.
Ter controle: de vliegtuigstand en de optie ‘niet storen’ moeten uit staan. ‘Mobiele gegevens’ en ‘dataroaming’ moet je activeren. ]
Je kunt ook de instructies uit dit topic even doornemen om te kijken of het dan wel lukt. Kun je dat eens testen?

Geen tegoed.
Maak je gebruik van PrePaid? Controleer dan of je voldoende tegoed hebt. Zo niet, dan kan je het gemakkelijk online opwaarderen: [link].

Staan er nog facturen open?
Heb je een abonnement? Bekijk in My T-Mobile of er nog facturen open staan: [link My T-Mobile facturen]. Zo ja, dan raden we aan deze zo spoedig mogelijk te betalen.
Tip! Controleer op dat moment gelijk of er specifieke blokkades zijn geactiveerd onder: [link].
Heb je de problemen op één of meerdere locaties?

Als je in een gebied bent waar geen of slechte netwerkdekking is, kan de simkaart geen netwerk vinden. Merk je specifieke problemen op één locatie, maak dan een netwerkklacht aan [link dekkingskaart]. Een netwerkspecialist gaat op dat moment jouw melding onderzoeken en van een terugkoppeling voorzien, indien je daarvoor opteert. Heb je problemen op meerdere locaties? Bekijk dan de onderstaande stappen.

Je simkaart is defect.
Door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen, kun je controleren of je simkaart defect is. We begrijpen dat dit natuurlijk niet altijd mogelijk is, maar hiermee controleren we of het probleem zit in het toestel óf in de simkaart/verbinding met ons netwerk.

Er kan een tijdelijk probleem zijn met het netwerk
Er kan een tijdelijk probleem met het netwerk zijn, waardoor je geen verbinding kunt maken. Bekijk hiervoor de Dekkingskaart [link]. Mochten er tijdelijke problemen zijn met het netwerk, dan communiceren we dit ook op onze Community. Nog steeds geen resultaat? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze collega’s gaan er alles aan doen om dit voor je op te lossen!









0 reacties

Geen reactie

Reageer