Galaxy S3 I9300 Android 4 APN instellingen


Beste meneer/mevrouw,

Deze week heb ik de Samsung Galaxy S3 ontvangen en een nieuwe MicroSIM gekocht voor mijn SimOnly abonnement. Ik kan bellen en sms'en maar alleen internetten via Wifi.
Ik heb allerlei instellingen uitgeprobeerd bij Toegangspunten (APN). Maar ik denk dat de instellingen alleen voor Android versies lager dan 4 zijn.

Ik weet niet of er al bepaalde instellingen zijn voor de Samsung Galaxy S3 met Android 4.04.
De volgende instellingen voor een APN zijn mogelijk op deze telefoon, dit is tevens de instelling die ik heb uitgeprobeerd, maar er verschijnt maar geen 3G of verbinding.

Naam: T-Mobile Internet
APN: internet
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 16
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default, supl
APN-protocol: IPv4 (niet aanpasbaar)
APN in-/uitschakelen: APN ingeschakeld (niet aanpasbaar)
Drager: Niet-gespecificeerd (Mogelijke andere opties: LTE of eHRPD)

Heb ook gekeken bij de Galaxy Nexus instellingen, maar die halen ook niets uit.
Wie weet wat de juiste instellingen zijn voor het T-Mobile netwerk?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Pimmos
icon

Beste antwoord door CaspervdH 10 juni 2012, 16:35

Oke, duidelijk!!
Zou je dan die instelling opnieuw erin willen zetten (zoals het stond) en de "APN" setting in de tweede invoerbalk de tekst "internet" vervangen voor een "*" (sterretje)?
Dit hielp bij een vriend 🙂!
Misschien overbodig.... Pakketgegevens staat aan, he? :dGr. Casper.

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 4
Hoi,
Het enige wat mij opvalt aan deze instellingen is de "Type toegangspunt". In mijn beleving is dat dit "internet" moet zijn. Wil je dat proberen? Eventueel gevolgd door een battery pull!
Gr. Casper.

Hoi,Het enige wat mij opvalt aan deze instellingen is de "Type toegangspunt". In mijn beleving is dat dit "internet" moet zijn. Wil je dat proberen? Eventueel gevolgd door een battery pull!Gr. Casper.



Dag Casper,

Dank voor je reactie!
Heb bij type toegangspunt internet ingevuld, de telefoon uitgeschakeld en de batterij er even uitgehaald en opnieuw opgestart. Echter verschijnt er nog geen verbinding. Heb ook de volgende instellingen geprobeerd: https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/samsung/i9250-galaxy-nexus/internet/handmatig-instellen

Met vriendelijke groet,

Pimmos
Reputatie 4
Oke, duidelijk!!
Zou je dan die instelling opnieuw erin willen zetten (zoals het stond) en de "APN" setting in de tweede invoerbalk de tekst "internet" vervangen voor een "*" (sterretje)?
Dit hielp bij een vriend 🙂!
Misschien overbodig.... Pakketgegevens staat aan, he? :dGr. Casper.
Ik krijg nu wel een G icoontje wat aangeeft dat er nu een GPRS verbinding is, echter krijg ik nog wel webpagina niet beschikbaar als ik op Internet ga. Misschien vanwege de trage en slechte verbinding, maar dat zou goed met de locatie te maken kunnen hebben. Morgen ga ik het proberen in de stad.Mijn dank is groot!Pakketgegevens staat uiteraard aan.Heb nu de volgende instellingen:
Naam: T-Mobile Internet
APN: *
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 16
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default, supl
APN-protocol: IPv4 (niet aanpasbaar)
APN in-/uitschakelen: APN ingeschakeld (niet aanpasbaar)
Drager: Niet-gespecificeerd (Mogelijke andere opties: LTE of eHRPD)Met vriendelijke groet,Pimmos
Reputatie 4
Wil je even laten weten hoe het verloopt? Er staat nu alleen een G'tje, zeg je. Heb je voor mij de postcode zodat ik dit kan checken? Daarbij, heb je de schakelaar over "GSM/HSDPA" of "GSM/WCDMA" (oid) daarop staan? Als er namelijk alleen GPRS staat, dan krijg je logischerwijs alleen een G'tje.
Muchos gracias,
Casper.

Wil je even laten weten hoe het verloopt? Er staat nu alleen een G'tje, zeg je. Heb je voor mij de postcode zodat ik dit kan checken? Daarbij, heb je de schakelaar over "GSM/HSDPA" of "GSM/WCDMA" (oid) daarop staan? Als er namelijk alleen GPRS staat, dan krijg je logischerwijs alleen een G'tje.Muchos gracias,Casper.



De volgende netwerkmodussen zijn er:
- GSM/WCDMA (auto-stand) (staat ie nu op)
- Alleen GSM
- Alleen WCDMA

Maar het klopt wel dat hier vaak alleen GPRS is, zelden is hier 3G. Maar dat kan ik morgen bevestigen.

Met vriendelijke groet,

Pimmos
Heb vandaag in de stad geprobeerd en krijg inderdaad 3G en een H zo nu en dan, echter kan ik nog steeds niet op Internet.
De locatie maakt dus niet uit, wellicht toch nog iets met de APN instellingen niet goed?
Reputatie 4
Hoi Pimmos,
Even om e.e.a. goed voor ogen te krijgen: kon je met het G'tje wel op internet?
Gr. Casper.

Hoi Pimmos,Even om e.e.a. goed voor ogen te krijgen: kon je met het G'tje wel op internet?Gr. Casper.



Nee hierbij kreeg ik ook dezelfde foutpagina in de internet browser.
Reputatie 4
Hmm... Bijzonder vaag. Als je het sterretje in de APN gegevens eens terugzet naar "Internet" en de pakketgegevens aan en uit zet? Wat geeft het dan?
Gr. Casper.

Hmm... Bijzonder vaag. Als je het sterretje in de APN gegevens eens terugzet naar "Internet" en de pakketgegevens aan en uit zet? Wat geeft het dan?Gr. Casper.


Vind het ook vrij vaag, zodra ik internet er weer terug inzet en opslaan kiest verdwijnt de 3G of G meteen. Als ik de ster er terug inzet verschijnt de 3G of G meteen weer terug, maar kan niet op Internet, vreemd genoeg.
Heb ook pakketgegevens aan en uit gezet.
Reputatie 4
Als laatste dan nog, voordat ik 'out of ideas' ben.... Je simkaart, die heeft een nummer op de achterkant staan. Kun je voor mij nakijken met welke cijfers deze begint? Begint deze met de cijfers 8931162111, dan heb je een oud simkaartje dat kan gaan conflicteren. Begint deze met 8931162112, vraag ik de moderators om het hier over te nemen!
Gr. Casper.

Als laatste dan nog, voordat ik 'out of ideas' ben.... Je simkaart, die heeft een nummer op de achterkant staan. Kun je voor mij nakijken met welke cijfers deze begint? Begint deze met de cijfers 8931162111, dan heb je een oud simkaartje dat kan gaan conflicteren. Begint deze met 8931162112, vraag ik de moderators om het hier over te nemen!
Gr. Casper.



Het nummer is als volgt: 8931162112
Wellicht dat dit iets te maken heeft met mijn oude simkaart, dit was namelijk nog een orange simkaart, maar die was gedactiveerd volgens T-Mobile.

Bij deze wil ik je alvast bedanken voor je snelle reacties en tijd!
Reputatie 7
@Pimmos
Ik zie dat na het activeren van de simkaart al je APN instellingen in het netwerk zijn verdwenen. Hier kun je zelf niks aan doen dus vandaar dat het na al deze moeite telkens niet is gelukt. 😞 Ik heb de APN instellingen handmatig toegevoegd en als je nu weer een batterypull doet en alle APN instellingen op je telefoon correct hebt staan dan moet internet weer werken.

@CaspervdH Heel erg bedankt voor je inzet weer! 🙂
Michel_1 schreef:

@Pimmos
Ik zie dat na het activeren van de simkaart al je APN instellingen in het netwerk zijn verdwenen. Hier kun je zelf niks aan doen dus vandaar dat het na al deze moeite telkens niet is gelukt. 😞 Ik heb de APN instellingen handmatig toegevoegd en als je nu weer een batterypull doet en alle APN instellingen op je telefoon correct hebt staan dan moet internet weer werken.

@CaspervdH Heel erg bedankt voor je inzet weer! :)



Ik heb de APN instellingen reset en een battery pull uitgevoerd en G en 3G doen het en ik kan nu ook weer op internet! Helemaal top! Mijn complimenten voor de betrokkenheid en de service!
Reputatie 4
Goed dat werkt! Enjoy your new smartphone, and thanks for the feedback! 🙂
Gr. Casper.
Heren ik heb exact het gelijke probleem. Kan iemand me hiermee helpen?
Ik weet niet of iemand er iets aan gedaan heeft; maar bij mij werkt het nu. 🙂
Reputatie 2
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem, ik heb vanmiddag een nieuwe (micro)simkaart gehaald, en deze is meteen geactiveerd. Helaas heb ik nu geen mobiel internet. Is het mogelijk om mijn gegevens na te kijken en zonodig wijzigen zodat ik weer normaal op internet kan?

Alvast bedankt,
Reputatie 7
@RobbieDorssers
Goed om te horen dat je internet nu weer werkt! 🙂 Ik zie dat de internet instellingen automatisch zijn toegevoegd, zoals het eigenlijk ook hoort. Het kan soms voorkomen dat dit vertraagd is of helemaal niet gebeurd. We werken er hard aan om dit op te lossen.

@rembo1987
Ik heb voor jou de internet instellingen ook gereset. Als je nu je toestel uit en weer aan zet dan zou je weer moeten kunnen internetten. 🙂 Ik heb je andere bericht verwijdert omdat daar dezelfde vraag in stond.
Ok ik kan alleen op internet via de Wifi.
Reputatie 7
@kristy
Al je internetinstellingen die staan goed in het netwerk. Heb je al geprobeerd om de internetinstellingen handmatig in te stellen op je telefoon? Mocht dat niet werken zou je dan je simkaart in een ander toestel kunnen testen? Dan weten we of het aan het toestel of het netwerk ligt. 🙂
Hallo Michel_1 ik heb dezelfde problemen als Pimmos. Heb mijn internetinstellingen juist ingesteld en ben zojuist bij De T-Mobile shop in Waalwijk geweest. deze wisten hier geen raad mee. Heb ook een simkaart met 8931162112. zou jij mij hiermee kunnen/willen helpen?

Alvast bedankt voor je moeite groeten Ton
Reputatie 7
@Tonneke
IK heb je interneinstellingen hersteld. Als je nu je toestel uit en aan zet zou het weer moeten werken. is dit niet het geval? Dan kun je nog je simkaart in een ander toestel testen. Zo kunnen we erachter komen waar het probleem zit. Wil je laten weten of het werkt? 🙂
Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn s3. Automatisch ingesteld via sms, daarna handmatig alles gecontroleerd, met en zonder * en "internet" als apn naam maar geen mobiel internet. Zouden mijn instellingen ook hersteld kunnen worden? 

Alvast bedankt

Reageer