Beantwoord

Geen notificatie led bij nieuwe email HTC ONE M8.

Beste,

wie weet hoe ik de email notificatie led van een HTC ONE M8 aan kan laten gaan bij nieuwe email?

Bij de settings heb ik aangegeven dat de notificatie led aan moet gan bij nieuwe email, Gmail, FB-meldingen, what's app accu aan lader enz.

De led is in ieder geval niet defect, bij het laden van de accu heb ik de rode/oranje led gezien toen de accu bijna leeg was en de groene toen hij helemaal was opgeladen.

Bij een nieuwe mail krijg ik wel netjes een melding op m'n hoofdscherm en vegrendelscherm echter de led blijft uit.
Op internet gezocht naar dit probleem, het is op zich wel voorkomend echter een oplossing heb ik tot op heden niet gevonden.

Voordat ik e.v.t. een factory reset ga uitvoeren bij m'n halve week oude phone wil ik eerst andere opties proberen.

gegevens software:

KitKat 4.2.2
HTC Sense 6.0
firmware 1.54.401.10

Gr.
icon

Beste antwoord door JohnH 8 juni 2014, 11:46

HTC heeft de zaak behoorlijk dichtgetimmerd en heeft in alle wijsheid besloten dat wat je krijgt het beste is voor je :)

Persoonlijk vind ik het wel prettig als je als gebruiker dit soort instellingen zelf naar je hand kan zetten... heet nut van een notificatie LED is mij dan ook niet duidelijk als deze na 5 minuten geen indicatie meer geeft van een bericht..... Op mijn toestel kan ik de tijd niet instellen maar de LED blijft in elk geval knipperen tot ik het toestel ontgrendel en het bericht open, vergrendel ik het toestel weer gat de LED weer vrolijk knipogen. Ach die Chinese toestellen hebben zo hun goede kanten 🙂 🙂
Bekijk origineel

16 reacties

Instaleer eens lightflow, die app heeft een optie om de LED te testen (alle mogelijke kleuren).

Soms helpt het die app te gebruiken om de LED zijn kunstje te laten doen maar in elk geval kun je zien of de :LED alle gewenste kleuren laat zien. De kleur en of de LED werkt is vaak door de ROM bepaald maar sommige apps sturen de LED ook zelf aan... Standaard heeft mijn toestel een blauwe notificvatie voor mail maar als ik K9 mail gebruik en in die app de LED activeer is hij rood... met lightflow kun je aan elke notificatie een kleur naar keuze toewijzen.

Het is natuurlijk en omweg want het zou zonder ookmoeten werken maar meestal heb je alleen de optie aan of uit verder niets en als het niet werkt heb je weining tot geen mogelijkheden dit snel op te lossen....
Reputatie 1
Lightflow heeft totaal geen zin op de htc one. De one heeft namelijk maar twee kleuren LED en daar kan lightflow geen invloed op uitoefenen. Wat wel handig is om te weten is dat de LED na 5 minuten stopt met knipperen. Beetje suf, maar het is zo. Dus misschien kijk je pas na 5 minuten? Anders kan je ook in het HTC menu de LED testen. Type in *#*#3424#*#* en doe de LED test. Als dit niet werkt dan is een factory reset noodzakelijk. Maak dan wel even een backupje. Als dit ook niet helpt, dan valt dit nog binnen 7 dagen na aankoop binnen de DOA (dead on arrival) procedure, en kan je je toestel omruilen voor een nieuwe.
Mijn fout ik dacht dat de One drie kleuren ondersteunde (zonder root)
Maar het is waar dat HTC "lastig" is met deze en vergelijkbare app's...

Wel een goede tip om de LED test uit te voeren en uit te leggen hoe dat te doen !!!
Reputatie 2
Dit is bij mijn HTX One X hetzelfde, hij knippert helaas maar kort zoals boven al vermeld...
HTC heeft de zaak behoorlijk dichtgetimmerd en heeft in alle wijsheid besloten dat wat je krijgt het beste is voor je :)

Persoonlijk vind ik het wel prettig als je als gebruiker dit soort instellingen zelf naar je hand kan zetten... heet nut van een notificatie LED is mij dan ook niet duidelijk als deze na 5 minuten geen indicatie meer geeft van een bericht..... Op mijn toestel kan ik de tijd niet instellen maar de LED blijft in elk geval knipperen tot ik het toestel ontgrendel en het bericht open, vergrendel ik het toestel weer gat de LED weer vrolijk knipogen. Ach die Chinese toestellen hebben zo hun goede kanten 🙂 🙂
Vandaag even zitten testen met Facebookmeldingen maar ook hier geen optische indicatie.
Wel een acoustisch signaal.
Misschien van het weekend maar eens een factory reset uitvoeren.
Wel raar overigens heb het overigens niet voorde updates kunnen testen, voor ik het wist na het aanzetten stond alles er al op.
Vandaag nog even gemerkt dat er behoorlijke restricties door Google zijn opgelegd in KitKat 4.2.2
het is namelijk niet meer mogelijk om zo maar even bestanden vanuit het interne geheugen naar je externe sd-kaart te kopieren. Een nieuwe map aanmaken gaat nog net, maar daarna houd het al snel op. Iemand nog tips hiervoor?

Gr.
Ik denk dat je een tikfout maakt... Pas vanaf Kitkat is de SD kaart behoorlijk in de ban gedaan...
Mijn faforite toestel (de G700) draait op Android 4.2.2 en ik zou dit echt niet op 4.4 willen hebben onderandere door die beperking.
Nu weet ik al dat die upgrade niet komt dus ben ik wat dat betreft wel veilig.

Op een geroot toestel is het mogelijk de SD kaart weer als vanouds te gebruiken maar indien het toestel niet geroot is gaat dat niet lukken.
Een aantal merken heeft echter juist weer wel die mogelijkheid in hun versie van Kitkat meegebakken maar dat zijn niet de grote drie.
Meestal is het wel gewoon mogelijk de media op de SD kaart op te slaan en als je een vanaf 8Gb toestel geheugen hebt voor de apps valt het dan wel mee.
Instaleer je echter veel grote apps zoals navigate apps of spellen als real racing dan gaat het erg hard met je geheugen natuurlijk.

Ik heb begrepen dat Google eigenlijk een beetje van de SD af wilt... Eigenlijk is het ook niet meer nodig, de prijs van geheugen per Gb voor fabrikanten is een paar euro dus een toestel met 64gb of beter nog 128Gb intern geheugen zou tussen de 30 en 60 euro meer kosten als wat ze nu kosten.... Het gevaar is echter wel dat je dan toestanden krijgt zoals bij Apple.... Een geweldige meerprijs voor een beetje meer geheugen Maar zonder mogelijkheid een SD kaart te plaatsen heb je weinig keus....

Laat als wilt even weten of er na de reset weer light in de duisternis is 😉
Ik denk dat je een tikfout maakt... Pas vanaf Kitkat is de SD kaart behoorlijk in de ban gedaan...
Mijn faforite toestel (de G700) draait op Android 4.2.2 en ik zou dit echt niet op 4.4 willen hebben onderandere door die beperking.
Nu weet ik al dat die upgrade niet komt dus ben ik wat dat betreft wel veilig.

Op een geroot toestel is het mogelijk de SD kaart weer als vanouds te gebruiken maar indien het toestel niet geroot is gaat dat niet lukken.
Een aantal merken heeft echter juist weer wel die mogelijkheid in hun versie van Kitkat meegebakken maar dat zijn niet de grote drie.
Meestal is het wel gewoon mogelijk de media op de SD kaart op te slaan en als je een vanaf 8Gb toestel geheugen hebt voor de apps valt het dan wel mee.
Instaleer je echter veel grote apps zoals navigate apps of spellen als real racing dan gaat het erg hard met je geheugen natuurlijk.

Ik heb begrepen dat Google eigenlijk een beetje van de SD af wilt... Eigenlijk is het ook niet meer nodig, de prijs van geheugen per Gb voor fabrikanten is een paar euro dus een toestel met 64gb of beter nog 128Gb intern geheugen zou tussen de 30 en 60 euro meer kosten als wat ze nu kosten.... Het gevaar is echter wel dat je dan toestanden krijgt zoals bij Apple.... Een geweldige meerprijs voor een beetje meer geheugen Maar zonder mogelijkheid een SD kaart te plaatsen heb je weinig keus....

Laat als wilt even weten of er na de reset weer light in de duisternis is ;)

Ja je hebt gelijk moet natuurlijk vanaf Kitkat zijn haha.
Net een mailtje verstuurd naar HTC Nederland, misschien dat ik daar nog wat wijzer wordt.
Als het maar gaat werken dat is het belangrijkste.

Ik wacht dus nog even met de factory reset totdat ik antwoord heb van HTC.

Gr.
Ga er maar vanuit dat als er een optie is dit te herstellen zonder fabrieksreset dit op Google is te vinden.....

En een reset is zo gebeurt als je maar de back-up op een veilige plek heb klaarstaan ben je met een half uurtje klaar.... Nu moet ik wel zeggen dat ik geen geduld heb, werkt iets niet lekker dan gaat bij mij gelijk de bezem er door 🙂
Ga er maar vanuit dat als er een optie is dit te herstellen zonder fabrieksreset dit op Google is te vinden.....

En een reset is zo gebeurt als je maar de back-up op een veilige plek heb klaarstaan ben je met een half uurtje klaar.... Nu moet ik wel zeggen dat ik geen geduld heb, werkt iets niet lekker dan gaat bij mij gelijk de bezem er door :)

bij een fabrieksreset wordt alles toch weer default gezet? m.a.w. de instellingen zoals het toestel uit de fabriek komt?
Dan zal ik na de factory reset voordat hij begint te jengelen dat hij systeem updates heeft gevonden moeten testen en na het installeren van deze updates nogmaals moeten testen in het geval hij voor de updates (zeg maar met de stock instellingen) ook niet zou werken.

Niet helemaal juist, systeemupdates zijn als het ware de nieuwe fabrieksinstellingen. Eigenlijk word bedoeld het toestel weer terugzetten naar de standaard instelling van de huidige ROM. Als je dus van bijvoorbeeld Droid 4.2 naar 4.4 bent gegaan door midel van een upgrade kom je na de reset terug in de standaard instellingen van de 4.4 ROM en niet de ROM die erop stond uit de doos.

De oude versie is ook niet meer op het toestel aanwezig, dat is een van de redenen dat je ook niet kan downgraden als de nieuwe versie niet bevalt.....
Niet helemaal juist, systeemupdates zijn als het ware de nieuwe fabrieksinstellingen. Eigenlijk word bedoeld het toestel weer terugzetten naar de standaard instelling van de huidige ROM. Als je dus van bijvoorbeeld Droid 4.2 naar 4.4 bent gegaan door midel van een upgrade kom je na de reset terug in de standaard instellingen van de 4.4 ROM en niet de ROM die erop stond uit de doos.

De oude versie is ook niet meer op het toestel aanwezig, dat is een van de redenen dat je ook niet kan downgraden als de nieuwe versie niet bevalt.....

Duidelijk, wordt vervolgd.:)
Afgelopen week contact gehad met customer support van HTC ennnn, het probleem lijkt voor als nog verholpen te zijn.
De medewerker gaf mij twee opties op die ik moest uitvoeren:

1: controleren
> instellingen > weergave, gebaren en knoppen > aanvinken waarschuwingslampje.
Als de instellingen juist zijn, graag het volgende proberen: Instellingen > energie > energie besparing + snel opstarten uitvinken.

Het toestel herstarten voor een softreset door de powerknop 10 sec. ingedrukt te houden.

2: Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan kan je een hardreset uit te voeren. Wel van te voren even bijwerken naar de allerlaatste softwareversie.

> toestel uitzetten, volume down + power knop ingedrukt houden.
In het bootmenu kiest u voor factory reset.

In eerste instantie werkte het bij mij met optie 1 niet, daarna optie 2 uitgevoerd uiteraard met de instellingen van optie 1 waarna het ook niet werkte.
Pas na het bellen naar mijn smartphone waarbij ik de oproep niet heb aangenomen en het ledje heb laten knipperen werkte alles ineens.

Wat mij opvalt dat is dat het ledje net zo lang blijft knipperen totdat ik de mail gelezen heb.

Het zou dus bij anderen zo kunnen zijn dat door het energiebeheer het ledje stopt met knipperen na 5 minuten vanwege het enegieverbruik. Je zou dit uit kunnen zetten en kijken of het ledje dan continue blijft knipperen totdat de mail wordt gelezen.

Al met al zeer blij dat het weer werkt mede dankzij de customer support van HTC.
Mooi dat het weer werkt !

Echter die optie twee was natuurlijk al direct als oplossing geboden want dat is gewoon de (lompe manier) de welbekende fabrieksreset :)

Dat ven de energie besparing is best mogelijk, hoewel een knipperende LED zo goed als niet verbruikt kan het simpelweg bij en bepaald toestel in de functie zitten ingebakken...

Echter de hoofdzaak is dat het weer werkt en geweldig dat je dat ook zo uitgebreid meld en natuurlijk netjes van HTC ook! Niet alle merken nemen de moeite de mensen goed te helpen....
Mooi dat het weer werkt !

Echter die optie twee was natuurlijk al direct als oplossing geboden want dat is gewoon de (lompe manier) de welbekende fabrieksreset :)

Dat ven de energie besparing is best mogelijk, hoewel een knipperende LED zo goed als niet verbruikt kan het simpelweg bij en bepaald toestel in de functie zitten ingebakken...

Echter de hoofdzaak is dat het weer werkt en geweldig dat je dat ook zo uitgebreid meld en natuurlijk netjes van HTC ook! Niet alle merken nemen de moeite de mensen goed te helpen....

De harde reset was ervoor in het geval de softe reset niet zou werken.

Het knipperende ledje is natuurlijk maar 1 onderdeel van het energiebeheer, er zullen vast nog wel meer zaken zijn die daarmee direct/indirect mee te maken hebben.
Het energieverbruik zal hierdoor echter wel iets toenemen wat overigens geen probleem is daar de accu van de M8 het bij normaal gebruik ruim twee dagen volhoud.

Gr.
Lolz,

Natuurlijk, zo'n ledje is een heel klein deel van een heel pakket wat in een besparingsmodus zit ingebakken 🙂 Ik was gisteren toevallig even in de buurt van een computer en reageerde met een half oog. Twee dagen is en mooie score, ik kan dat ook halen maar alleen als ik echt alleen het toestel gebruik om te bellen.... en dan zet ik ook nog de wifi uit in de uren dat ik slaap.

Ik kom niet verder dan een hele dag maar das wel genoeg, ik heb voor de zekerheid een tweede accu maar moet die zelfs nog uit de folie halen. Ik was eens aan het kijken maar mijn telefoon heeft eigenlijk geen eens een extra energiebesparing functie, de andere wel maar er zitten in een aantal toepassingen weer wel opties om een en ander te besparen Ik moet eens in de Accumonitor duiken die actief is, dat is een appp van de SOC maker.... mooi iets voor een regenachtige zondag middag.

Reageer