Beantwoord

Gegevens overzetten van Samsung S3 naar S5

• 5 december 2014
  • 16 reacties
  • 20506 Bekeken

Hoe zet ik alles over van S3 naar S5
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 5 december 2014, 15:16

Voor het overzetten van gegevens naar nieuwere Galaxy telefoons heeft Samsung een mooie tool: Smart Switch. Hiermee worden al je contacten, foto's, muziek, etc. overgezet naar je S5. Klik hier voor meer informatie over de tool.

Mocht het niet lukken, laat het gerust weten. Succes en veel plezier met je S5 🙂
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Voor het overzetten van gegevens naar nieuwere Galaxy telefoons heeft Samsung een mooie tool: Smart Switch. Hiermee worden al je contacten, foto's, muziek, etc. overgezet naar je S5. Klik hier voor meer informatie over de tool.

Mocht het niet lukken, laat het gerust weten. Succes en veel plezier met je S5 🙂
Dank je wel, ging prima
Ik heb nu een S5 Neo aangeschaft, maar de ringtonen vind ik niet naar mijn zin en zou graag mijn ringtonen van mijn oude S3 hiernaartoe overzetten.

DUS, mijn vraag.

Hoe zet ik mijn ringtonen over van een S3 naar een S5 Neo?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jhon-1,

Ik heb jouw topic verplaatst naar dit bestaande topic. Hierboven geeft DennisA antwoord op een soortgelijke vraag. Zou je eens willen proberen of het met zijn antwoord lukt om je ringtones over te zetten?

Houd je ons op de hoogte hier? 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Wát een idioterie om een Device Manager te gebruiken voor een paar MP3tjes. Het is een Android, geen iPhone. :8

Heel simpel:

Sluit je S3 aan op een computer.
Heb je 2 kabels en 2 USBpoorten? Sluit dan ook meteen de S5 aan op de computer.
Open Verkenner(Windows) of Finder(Mac).
Ga naar de S3 > Telefoon > Ringtones.
Kopieer de ringtones die je hebben wil.
Heb je de S5 ook aangesloten? Plak de bestanden dan meteen in S5 > Telefoon > Ringtones.
Heb je alleen je S3 aangesloten, plak de bestanden dan op je bureaublad. Koppel de S3 af, sluit de S5 aan en kopieer de bestanden van je bureablad naar S5 > Telefoon > Ringtones.

Voila. Dat is alles.

(Systeemringtones kun je niet overplaatsen, ook niet met een device manager)

Zo zet je ook foto's en documenten over.
Hallo Amy,
Het is zoals ShadowLea schrijft, je kunt geen systeemringtonen overzetten.
In de mappen ringtonen staan deze niet.

Het volgende is voorgevallen en ben daar echt heel erg boos over.
Ik heb een nieuw abonnenment afgesloten en heb daar een losse Samsung S5 Neo bij aangeschaft en direct afgerekend, want ik wilde een telefoon waar niet de spullen van T-Mobile op zouden staan.
Echter bij het voor de 1e maal inzetten van mij sim-kaart kreeg ik de mededeling dat er een update was. Ik dacht, dat het de update voor Marsmellow was.
Toen deze update was geinstalleerd was het ineens een T-Mobile telefoon met hun eigen startscherm en hun eigen ringtonen en er waren apps verwijderd en andere er op gezet.
Mijn ringtonen waar ik zo aan gewend was ware verdwenen en vervangen door T-Mobile ringtonen.
Ik kreeg niet de vraag of ik dat wel wilde. Dus het werd mij opgedrongen en daar houd ik niet van.
Ik noem dit een staatsgreep. Hoe krijg ik mijn S5 Neo weer in de oorspronkelijke staat en gebeurt dit dan niet weer.

IK BEN NIEUWSGIERIG NAAR HET ANTWOORD.
Groeten Jhon-1
Hallo Amy,

Hier nog een aanvulling op mijn vorige bericht.

Die hoofdletter die ik schreef zijn niet bedoeld om te schreeuwen, maar was helemaal niet nodig.

Ik ben ook hiervoor naar een T-Mobile winkel gegaan en daar konden ze er niets aan doen.
In de winkel hadden ze geen mogelijkheid om de telefoon weer in originele staat terug te brengen.
Maar misschien zijn de ontbrekende ringtonen ergens te downloaden en daarmee bedoel ik niet ringtonen van liedjes.
Als dat kan, zouden ze in de map ringtones geplaatst kunnen worden.

Groeten Jhon-1
Reputatie 7
Badge +9
Je bent niet de enige met dat probleem. Het heet FoC, en dat is weer zo'n 'geniale' poging van providers om klanten op te zadelen met hun shit. (Ik ben er ook niet over te spreken, zoals je merkt.)

Je toestel terug zetten naar de originele staat kun je gelukkig zelf ook. Samsung heeft hun tool daarvoor namelijk vrij uitgebracht. ODIN heet dat, en daarmee installeer je zelf firmware.

Duurt ongeveer 15 minuten (downloaden van de firmware niet meegeteld), en vereist alleen een PC en een USBkabel. (En natuurlijk de telefoon.)

Het proces werkt zo.
Het programma vind je hier.

Als je even belt naar *#1234# en de 3 regels die verschijnen hier neer zet, dan kan ik je precies vertellen welke firmware je hebben moet en waar je die vind. 🙂
Hallo ShadowLea,

De eerste 3 regels zijn:

AP: G903FXXU1BPD3

CP: G903FXXU1BPD3

CSC: G903FDNX1BPD3

Over het programma ODIN heb ik wel meer gehoord, maar nooit toegepast.

Mijn vraag is of dit altijd goed gaat?

Zo niet, wat dan?

Heb het laatste systeem erop zitten Marsmello met als laatste beveiligingspatch: 1 mei 2016

Ik ga het proberen!!

Verder, hoe voorkom ik dat T-Mobile weer zijn eigen firmware installeert?

Groeten Jhon-1
Reputatie 7
Badge +9
T-Mobile belooft dat het niet gebeurt op unbranded toestellen. Nou neem ik dat met een complete zak strooizout, maargoed. Ik heb zelf geen T-Mobile branded toestellen om het op te testen.

ODIN is ontwikkeld door Samsung voor hun eigen interne reparatieafdeling, en wordt publikelijk gebruikt voor alles van handmatig installeren en resetten tot het installeren van custom firmware. 🙂

Zolang je de officiele firmware gebruikt en de guide gewoon volgt, kan er eigenlijk alleen wat mis gaat als je telefoon uit valt door een lege batterij of een verbroken USB verbinding.

Dit is de correcte firmware die je dan hebben moet. De nieuwste versie Open Markt Nederland.

(De site Sammobile vraagt een account om te kunnen downloaden, je kan gewoon de Free versie kiezen, Sammobile is een Nederlandse site. (weliswaar engelstalig))
Heb het getracht te doen, maar kom toch wat vreemde dingen tegen.

Heb ODIN gestart.

Heb het bloke files bij AP aangevinkt.

De Firmware file met de rechtermuisknop geopend.

Achter AP komt niets te staan. LEEG

IK sluit de tel aan maar vind geen "LOG' op de PC om op te klikken, ik wacht even en dan wordt de ID:COM blauw en er verschijnt geen Added,

maar

0:[com6] en onder Log staat Added.

Nu zou ik op start moeten drukken, maar is dit wel goed.

Heb natuurlijk eerst de tel in DOWNLOAD mode gezet.

Wat doe ik niet goed???
Reputatie 7
Badge +9
Het cijfer achter Com wil nog wel eens wisselen afhankelijk van hoeveel USBpoorten de PC of Laptop heeft en welk OS erop staat. Bij de een is het 3, bij de ander 4, bij sommigen 6. Dat is niets meer dan het identificatienummer van de USBpoort. :)

Wacht, hier mis ik wat stappen. Je hebt de firmware file met de rechter muisknop geopend..? Bedoel je dat je hem hebt uitgepakt?

Via ODIN moet je het .tar.md5 bestand met links selecteren in het verschenen venster, en dan op de knop Openen klikken. (Zelfde manier als wanneer je een bestand als bijlage toevoegt aan een email.)

LOG en Log zijn exact dezelfde tab.

Als je er echt niet uit komt, of je weet het toch niet zeker, dan kun je dit ook laten doen bij een Samsung Service Center. (Die zitten alleen niet overal.)
Het is gelukt, maar dit is volgens mij niet de oorspronkelijke rom.
1e Alle geinstalleerde apps stonden er nog in.
2e De oorsronkelijke ringtonen mis ik nog.

Ik dacht dat de hele rom overschreven zou worden en alles gewist zou worden.
Nu heb ik hem teruggezet naar de fabrieksstand, maar helpt ook niet.

Is dit wel de juiste rom?
Zoniet, is er een andere of hoe vind ik die dan eventueel zelf.
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Ik weet dat ik bij een Samsung Service Center terecht kan, maar die zit ver bij mij vandaan.
Reputatie 7
Badge +9
Dit is de juiste rom, het is de open markt versie voor Nederland. (zoals je die vind op onafhankelijke toestellen van bijv de MediaMarkt.)

Als de ringtones erin zaten waren ze erbij geschreven. Het proces schrijft de nieuwe firmware versie over de oude heen, waarbij oude data bewaard blijft, en de firnware zelf wordt gewijzigt naar de unbranded versie.

Aangezien ze er niet bijgeschreven zijn, vrees ik dat Samsung die ringtones er volledig uit heeft gehaald.

Ik kan eventueel even kijken of ik ze uit een oude firmware kan halen(kan niet beloven of het lukt), welke ringtones zoek je specifiek?
Hallo ShadowLea,

Toen je zei dat je wel een ringtoon uit firmware kon halen, ben ik zelf aan de slag gegaan.
Ik dacht, wat jij kan, kan ik ook.
Het gevolg is, dat ik de gewenste ringtoon uit mij S3 heb gehaald en in de S5 NEO heb geplaatst.
Ze zijn geplaats in de map "notificaties" ik hoop dat dat de juiste map is.
Volgens mij werkt het.

Bedankt voor je inspanning.
Groeten jhon-1
Reputatie 7
Badge +20
Hi jhon-1,

Wat gaaf om te lezen dat onze Samsung expert Shadowlea je zo heeft kunnen helpen. Ook leuk dat je natuurlijk zelf aan de slag bent gegaan.

Ik zal gelijk aan haar doorgeven dat het is gelukt. 🙂

Reageer