Beantwoord

GPS werkt plots niet meer

• 29 juli 2018
  • 2 reacties
  • 9225 Bekeken

Van het ene op het andere moment werkt mijn gps niet meer. Hij staat wel aan, maar geeft geen teken dat hij actief is. In google maps wordt mijn locatie wel getoond, maar in andere apps krijg ik de melding dat mijn gps uit staat. Hierdoor werken apps niet meer.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Gps fix heb ik ook geprobeerd, maar dan moet de gps aangezet worden voor de app werkt. Hier kom ik ook niet verder mee dus.
Hebben meer mensen dit probleem? Ik heb een sony xperia z1 compact en heb hiervoor nooit problemen gehad.
icon

Beste antwoord door Hajar 1 augustus 2018, 12:23

Hi Annabelko,

Wat vreemd dat je GPS ineens niet meer werkt. Heb je soms de rechten voor locatie uitgezet bij apps? Ga hiervoor naar het instellingen menu en zoek daar ‘Apps’ of ‘App-beheer’ op. Tik vervolgens op ‘App-machtigingen’. Vind je die niet? Ga dan eerst naar ‘Privacy en veiligheid’ en daarna naar ‘App-machtigingen’. Daar kun je controleren of je hebt uitstaan en zo ja weer aanzetten.

Laat je even weten of het zo lukt?
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Annabelko,

Wat vreemd dat je GPS ineens niet meer werkt. Heb je soms de rechten voor locatie uitgezet bij apps? Ga hiervoor naar het instellingen menu en zoek daar ‘Apps’ of ‘App-beheer’ op. Tik vervolgens op ‘App-machtigingen’. Vind je die niet? Ga dan eerst naar ‘Privacy en veiligheid’ en daarna naar ‘App-machtigingen’. Daar kun je controleren of je hebt uitstaan en zo ja weer aanzetten.

Laat je even weten of het zo lukt?
Hoi Hajar,

De locatie staat aan en heeft toegang tot de apps die het nodig hebben. Heb het tot op heden dus nog niet op kunnen lossen. Heb inmiddels een andere telefoon omdat deze ook wat andere mankementen had. Toch bedankt voor je advies!

Reageer